× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 2.0 GL

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-07-2022 13:37 #1042164 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 2.0 GL
Leuk om iets van je te lezen Alex. Vooral de Daf was onze connectie. Weet nog dat je bij mij thuis was bij een zogeheten SU-weekend (3x daf 55coupé’s met bijna hetzelfde kenteken). Mooi dat je weer actief kunt zijn, hou vol!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-07-2022 17:07 #1042167 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 2.0 GL
Welkom terug Alex. Ik loop al een maand of 7 met long-covid. Gaat langzaam de goede kant op maar pieken en dalen. Momenteel flinke daling, maar ook daar komen we wel weer uit. Veel sterkte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10-09-2022 12:23 #1042262 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 360 2.0 GL
Dank allemaal voor de feedback!

VolvoDordt;n418184 schreef : Welkom terug Alex. Ik loop al een maand of 7 met long-covid. Gaat langzaam de goede kant op maar pieken en dalen. Momenteel flinke daling, maar ook daar komen we wel weer uit. Veel sterkte.


Dan weet je dus een beetje hoe het is, sterkte met je proces!



Momenteel ben ik gewoon aan het rijden met de 360, die Erik heeft geholpen weer op de weg te krijgen destijds.
APK laat ik inmiddels om de twee jaar hier in de buurt doen bij de bekende garage, scheelt me toch een rit van minimaal 300km vs. 3km. Dat begrijpt ie wel, hopelijk.
Onderhoud laat ik daar ook doen en dat kost flink centen, als je het niet meer zelf kunt!
Laatst een spruitstukpakking maar zelf vervangen, want dat kostte anders iets van 200 euro, en dat is veel geld; dus zelf doen.
Uurtje werken, dag uitrusten en dat ongeveer een week lang. En dan pas klaar.
Daarna drie weken kapot, haha.
Even voor de beeldvorming, dus.

Doordat het hele proces van ziekte en de rompslomp eromheen, heb ik behoorlijk wat schulden opgebouwd en ben ik wat verbitterd geraakt misschien en dat was te lezen, maar ook het beheer van mijn tijd, geld en ruimte ging wat minder, dus had dat al (misschien iets te laat) uit handen gegeven (soort van bewindvoering) en er zijn al een paar schuren leeggeruimd en een paar clubleden hebben leuke dingetjes van mij kunnen kopen voor een leuk prijsje.
Er zijn een paar dafjes verkocht aan achteruitrij-racers, waarvan er een aantal nog 'te goed' waren en die gebruiken ze nu als hun eigen oldtimertje, dus ook goed nieuws wat dat betreft ;)
Daarnaast nog een 343 L hier in de buurt uit 76 getipt aan EvO, waar deze stond en dat deze gered moest worden, zelf had ik er geen ruimte meer voor.

Ok, ik heb dus nog steeds ruimte te kort en heb nog zat auto's, de meeste zijn geschorst, maar ik wil ze weer op APK krijgen en de weg op.
Daarvoor moet ik een paar goede verkopen, dus ik heb een jaar geleden een 343 (niet de gele, hoor!) uit het stof getrokken, APK ververst en onderhoud laten doen door de Volvo-garage.
Wilde hem eigenlijk deze zomer verkopen, maar tijdje gereden, want het is toch veel te leuk om het niet te doen.
Oldtimerdagen bezocht, (wat slopend is, want drie dagen bijkomen en 's nachts niet kunnen slapen van de prikkels - kuthersenletsel, haha), maar het is leuk geweest zo.
Ik zit eraan te denken hem nu online te koop te zetten, niet uit pessimisme, maar ik heb de rekord... nog... steeds niet af... schande! ik weet het. ;)

Alleen weet ik niet precies wat ik nou 'netjes' voor zo'n 343 moet vragen, ik heb rondgevraagd en gekeken en zie wel dat de prijzen behoorlijk gestegen zijn voor goede exemplaren, ik heb gevraagd bij oldtimerdagen en 'random' bezoekers hadden het over dit exemplaar zo tussen de 3500-4500 euro, waar ik absoluut geen 'nee' aan zou verkopen, maar is dit werkelijk wat je er tegenwoordig voor krijgt, of zijn het de kunstmatige vraagprijzen door bedrijven als Harrie Arends en de Volvo verzamelaar uit Beesd?
En dan de 360;
Een jaar of wat geleden geprobeerd te verkopen, toen hij nog in goede staat was, jullie hebben vast de advertenties gezien, wilde er minimaal 2500 euro voor hebben, maar dat was allemaal te duur blijkbaar.
Nu staan ze er voor 5-7 duizend euro op, wat in mijn ogen juist ook best weer veel is? Worden die werkelijk verkocht?

Voor een schijntje kan ik hem nog wel laten staan, dan knoop ik gewoon de eindjes aan elkaar en duurt het nog langer voordat alles afgehandeld is en ben nu toch al jaren niet op vakantie geweest... dus alles went.
Ik wilde met de opbrengsten van de verkoop van andere auto's/onderdelen, proberen schuldenvrij te geraken en het werk aan de Rekord uitbesteden met dat wat over is daarmee kunnen betalen.
Het is wel een volledig belastingvrije 343, dus wel aantrekkelijk om een jaar weg te zetten op een verzekering van 150 euro op jaarbasis?

Verder kan ik zeggen; de hobby is nog niet over bij me, verre van. Maar bijna alles staat stil nu, en dat is eigenlijk ook wel zonde.
Ik rijdt met de 77'er 343 bijvoorbeeld letterlijk van APK naar APK. Beetje jammer.
De 360 bijna maandelijks en de carrosserie wordt ook minder. Ook beetje jammer.
Daarnaast heb ik onlangs nóg een 360 gekregen als donor auto - wat eigenlijk ook een beetje zonde is om te slopen.



Het zijn hersenspinsels, we zien nog wel. Ik zal jullie de plaatjes niet onthouden, zodra het mooi weer is, zal ik er wat maken.
Ik ben ook benieuwd naar jullie meningen.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets