× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 2.0 GL

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15-03-2019 19:03 #981204 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 360 2.0 GL
Vanochtend de Ascona uit de stalling gehaald en de 360 bij Erik opgehaald.
Eindelijk is hij weer thuis!
Maar goed dat ik de Open-GLT velgen nog niet heb verkocht, die gaan namelijk onder de auto nu. De dichte-GLT velgen gaan mijn oude winterbanden op van mijn Polo nog, zijn ook in dezelfde maat.
Genoeg plannen weer, maar ik wil er weer gewoon mee kunnen rijden en genieten.
Alleen nog even goede benzine in doen, met octaangetal 98 of 102 en een busje RAPID erin als tip meegekregen, omdat hij nog wel onregelmatig loopt. Een keertje hier in Duitsland de baan op en kijken of het beter loopt.

Ik houdt vooral mezelf even op de hoogte via hier, een soort Note To Self. ;)

Erik, dank voor de goede zorgen, ben helemaal gesloopt na zo'n dag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-03-2019 12:47 #981218 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 2.0 GL
Lekker hoorr. Helpt dat zo goed met 98 erin? Waar koop je trouwens 102? Hier in de buurt heb ik nog geen pomp gezien met 102. 98 is al schaars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
16-03-2019 14:04 #981222 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 360 2.0 GL
Firezone verkoopt nog 102. Zit hier in Hengelo (Ov).
Over de 360:
Auto piepte al een béétje nadat hij 10 meter uit de schuur werd gehaald en op de aanhanger zetten bij Erik, ik had dit wel gevraagd na een superkort testritje, maar kreeg het idee dacht dat het wellicht door het lange stilstaan kwam of van de oude/verkeerde benzine, want hij liep nog een beetje onstabiel.
Maar Erik stelde me al gerust en keeg het advies mee dat na een paar brandstoftanks vol octaan 102 + flesjes RAPID Fuelsystemcleaner dit beter zou moeten gaan lopen.
Helemaal goed, dus dat komt nog wel in orde en dan lees je het hier wel weer!
Vandaag even een stukje gereden (op HA-platen, dus wel verzekerd!), maar hij piepte nog steeds en het ging niet weg.
Erik even gebeld; heeft zijn monteur blijkbaar vergeten om de V-snaar af te stellen(!) of het lag aan de vochtigheid, maar die is inmiddels al weggetrokken hier...
Daar ga ik Erik dus niet wéér mee lastigvallen, dus dan maar even mijn broer of wie dan ook, vragen om af te laten stellen, maar; hoe moet dit dan/welke instructies kan ik hem geven of moet ik even naar de Volvo-garage om e.e.a. alsnog te laten afstellen?
Wel een beetje jammer, had eigenlijk gehoopt dat ik nu gewoon kon instappen en rijden... maar nog even wachten, dus...

Ondertussen zal ik de dichte-GLT's maar even voorzien van nieuwe laklaag en de winterbanden van de Polo erop laten zetten.
Kost totaal 10 euro per velg, dus dat is de moeite niet.
Vandaag al een nieuwe accu gehaald en uiteindelijk toch weer een paar honderd euro lichter aan kosten. Kon ik ook twee maand van eten, maar ja...
Gelukkig had ik nog een buffer van de verkoop van de onderdelen.

Ik hoop dat ik van het zomer mooi een beetje kan gaan toeren en een paar bijzondere deukjes laten uitdeuken zonder spuiten en krasjes kan gaan bijwerken met de originele lakstift.
Iemand een idee waar je die nog kunt kopen? Anders wordt het weer laten mengen=$$$.

Om het hele reparatie-verhaal maar even af te sluiten; het lag aan de computer!
Kun je nagaan, alles is inmiddels door 3 verschillende Volvo-specialisten nagekeken en het één na het ander is voor nieuw (en NOS)vervangen. Hele verhaal uitgelegd, met voetnoot dat het wellicht aan de ecu kon liggen.
Komt Erik erachter dat na het nalopen van alles wat er daarvoor allemaal is gebeurt, het inderdaad alleen nog aan de computer kon liggen!
Ben blij dat we zo'n topper in ons midden hebben!
Gelukkig maar, want voordat hij bij Erik kwam hebben de reparaties en onderzoek-kosten me alleen al honderden euro's gekost!
Het heeft even geduurd, maar het is weer voor elkaar!
Ik weet dat de meesten zelf sleutelen aan hun auto's, maar als je dit zoals mij niet meer kan, dan raad ik je van harte aan om het te laten doen.
Bij Erik kun je een auto zorgeloos achter laten, hij zorgt zeer goed voor andermans spullen, de mijne heeft al die tijd in een droge schuur gestaan...
Om de kosten hoef je het niet te laten. Prima tarieven!

Wat deze 360 gekost heeft, gaat ie nooit meer opbrengen, dus zolang ik hem nog kan rijden rijdt ik ermee, van het winter ook, want kan hem niet meer stallen, helaas.

Dus ook roest-preventie e.d. dingen moet ik weer uit de kast gaan trekken... zucht, haha... Hobby... :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-03-2019 10:18 #981298 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 360 2.0 GL
Beste Heren,


Ik wil mijn 360 laten taxeren, voor de verzekering.
Is dit mogelijk via de club?
Mijn verzekeraar wil dit uiteraard ook wel doen,

maar de vorige keer dat ze dit deden hadden ze mijn 343 op 12.500 getaxeerd, terwijl de dafclub op nog geen 9.000 euro uitkwam.

Dat ligt qua verzekeringswaarde een beetje ver uit elkaar en zie je ook terug in de premie.
Vandaar mijn vraag.


Groetjes en dank!


(Voor de saaiheid-bestrijding een plaatje bij het praatje)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2019 12:18 #981301 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Volvo 360 2.0 GL
Mijn vader heeft zijn 500se uit 1980 online laten taxeren bij zijn verzekeraar Gio.. Kostte 85 euro ongeveer uit m'n hoofd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-03-2019 15:24 #981304 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 2.0 GL
Mijn 360 was ná overspuiten exact evenveel waard als daarvoor: 3000 euro. Je kan je afvragen of dat bedrag je nog wat gaat opleveren bij eventuele schade. Blijf het ook nog steeds vreemd vinden dat er 360's zijn die voor drie of vier keer deze prijs zijn getaxeerd. Die van mij is helemaal niet zo slecht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-03-2019 20:43 #981310 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 360 2.0 GL
Dank!
Ik heb hem inmiddels verzekerd bij de Univé, voor een kleine tien euro per maand.
Een taxatie moest ik via de club of de fehac regelen, dus dat komt nog. Kostte 2 euro per maand extra dus dat is het probleem niet.
Maar inderdaad, op 3k...
Hij gaat op kwarttarief, denk ik.
Momenteel staat hij bij de garage om de hoek, ik heb er nog niet mee gereden, want de V-snaar moet nog even afgesteld of vervangen worden en het stationair laten afstellen, dat zal door de APK-keurmeester teruggedraaid zijn om dit de roetmeting te komen? Deden ze bij mijn dafjes altijd wel.

Verder mistlampen laten aansluiten, weet iemand of deze ook aparte kabelboompjes hebben of waar ze op aangesloten moeten worden en een knopje voor het schakelen in het dashboard, waar deze zich moet bevinden?
En ik zoek nog een antenne, maar heb die vraag al uitgezet.
Maar alle tips zijn welkom!
Groetjes en dank alvast!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
22-03-2019 18:18 #981326 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 360 2.0 GL
Even naar Volvo Mensink geweest om de auto nog even te laten nakijken gezien het beroerde lopen en het inhouden tijdens rijden.
Even laten afstellen en ja hoor, volgens hem door de keurmeester e.e.a. teruggedraaid om de wettelijke uitstoot niet te overstijgen.
Daarom liep hij stationair schommelend 300-450 rpm.
Kreeg de tip nog mee, dat er officieel een overbrugging voor de EGR mogelijk was, maar dat had hij uiteraard niet liggen.
Dus dat zoek ik nog.
Dit zou o.a. het bokken tijdens inhalen en rijden veroorzaken.

Wat er nu nog moet gebeuren;
- EGR-systeem bypass onderzoeken
- Metalen plaatje als afdichting op egr-buis(?) (valse lucht) + gat op spruitstuk nieuw draadtappen.
- Trillingen in het stuur oplossen
- antenne
- kabelboompjes + schakelaar mistlampen
- velgen + zomer banden
- winterbanden op GLT-set
- lak + deuken bijwerken
- tectylbehandeling

Maar hij rijdt in ieder geval en hij is verzekerd nu, uit de schorsing, dus ga er morgen even wat langer mee op pad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
08-07-2022 21:46 #1042162 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 360 2.0 GL
Beste Mensen,

Na lange afwezigheid op het forum, zou ik me bij deze weer willen melden als "ik ben bijna weer terug".
Ik ben nog steeds ziek, wordt ook niet meer beter, maar het is stabiel.

Als ik hier een beetje terug lees naar mijn eigen berichten, komen ze op mij verwarrend of vermoeiend over, warrig en overspannen. Excuses dat dit zo overkomt, ik zat in die tijd bijna op het hoogtepunt/piek of misschien juist wel dieptepunt van mijn ziekzijn.
Daarna is het nog dieper gegaan.
Ben nu uit het dal aan het klimmen, maar moet alsnog oppassen met wat ik doe. Alles gaat langzamer nu. En mijn energie is erg laag.
Voor de geïnteresseerden; leest u zich in over NAH "Niet-Aangeboren Hersenletsel". Dit had een behoorlijke impact op mijn dagelijks leven.

Heb veel moeten inleveren, maar een paar autootjes heb ik nog.
De 360 heb ik nog en de 343 ook, de laatste staat alleen permanent op stal. De eerste rijd ik momenteel bijna dagelijks in.
Dure hobby, dus zit ik meestal op de fiets.
Onderhoud doe ik voor een groot deel weer zelf, echter doe ik daar 10x langer over dan normaal, maar het geeft wel veel voldoening.

Wellicht tot snel, want ik wilde me wel weer aanmelden als lid.

Hopelijk is het forum niet dood, want Facebook is de hel.
En ook lijkt het me leuk om weer in de buurt een evenementje of leden op te zoeken.

Groetjes en wellicht tot gauw!

​​​​​

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
08-07-2022 22:47 #1042163 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Volvo 360 2.0 GL
Welkom terug Alexdepalex!

Ik herinner me inderdaad dat niet al je berichten even opbeurend of vreugdevol waren. Bovenstaande post is echter zeker duidelijk en helder!
Ik ken ook wat gevallen van NAH, althans, in de wijdere kennissenkring hoor ik wat verhalen. Dat is zeker ook niet opbeurend of vreugdevol.
Wel mooi dat je weer op de goede weg bent en je hobby (al is ie duur) weer op wilt pakken.
Hopelijk kun je het inderdaad weer oppakken. Forum is zeker niet dood, maar wel iets minder actief dan paar jaar terug, naar mijn indruk..

Nogmaals, welkom terug en wie weet op een evenementje ergens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets