× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 2.0 GL

Lees meer
16-01-2014 20:49 #941319 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 2.0 GL
inderdaad een rotklus, maar je hebt een brug toch?
In dat geval zou ik gewoon "even" de bak+diff losschroeven, kun je die gelijk mooi schoonmaken en de pakking tussen bak en diff en de pakking van het diff.deksel vervangen

en natuurlijk de boutjes van het koppelstuk vernieuwen, en de keerringen/pakkingen van de aandrijfassen vernieuwen... dan gaat het weer jaren mee!

en mocht je al wat olielekkage bij de achterste krukaskeerring (vliegwielzijde) hebben, is dit natuurlijk DE gelegenheid om daar een nieuwe in te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2014 21:04 #941320 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 360 2.0 GL
Ja, die bak heb je er zo af. Is ook beter dan met alles gaan kantelen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2014 21:31 #941326 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 2.0 GL
Top, ik geniet hier van!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
18-01-2014 13:10 #941347 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 360 2.0 GL
Bedankt voor de reacties!
Ik heb inderdaad een brug ter beschikking, dus de bak+diff van er dus af.
Moet ik dan ook de torqtube meenemen aan de bak vast een bij het koppelingshuis demonteren?
Of kan ik beter thv de bak en koppel stukje de spullen demonteren?
Hoe gaat dit in zijn werk? Gezien ik geen handboek heb.
Klusjes die gelijk meegenomen kunnen worden doen we ook.
Dus we moeten nog een hoop spul bestellen, waaronder een brandstoftank nieuw, deze hebben we met een camera inwendig bekeken en zit vol roest.
Een beetje onvoorziene uitgaven, maar ik wil het nu even goed doen, dat heb ik later weer plezier van!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2014 13:18 #941348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 2.0 GL
Die tank is toch van kunststof?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2014 14:20 #941373 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 360 2.0 GL
Nop, mijn GLT had ook een stalen tank. Wel een handig schroefje om hem leeg te laten lopen aan de onderkant.

Alex, als je de bak van de TT af haalt kun je ook gelijk de staat van het koppelstukje zien. Belangrijkste dingen die je kunt vergeten: afkoppelen van de schakelstang en de motor kantelt omhoog als je de TT laat hangen. Motorkap open en ondersteunen dus.

Koppelstukje eerst losmaken, boutjes helemaal verwijderen, dan aandrijfassen losmaken met tywraps ophangen en dan kun je beginnen aan de imbussen waarmee de TT vastzit aan de bak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-01-2014 23:35 #941545 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 360 2.0 GL
Morgen weer verder.
Om nog even vast vooruit te lopen op de zaken: waar kan ik me aanmelden voor taxatie?
Liefst zo snel mogelijk na herstel.
Mocht me hier ooit wat mee overkomen, wil ik wel dat ik sterk sta.
Ik ga ermee o.a. in Almelo en Enschede rijden. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25-01-2014 16:25 #941553 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 360 2.0 GL
Zo, vandaag de bak+diff eronderuit gehaald.
Viel nog hard mee!
Ik dacht al dat het heel eng zou zijn, maar met z'n twee?n is het zo gedaan!
We hebben het koppelstukje losgemaakt, de boutjes zagen er nog als nieuw uit.
De schakelstang aan de kant van de bak losgemaakt en de TT ook aan bakzijde.
Motorkap opengehouden, en TT voor de zekerheid ondersteund.
Achteras bij de baldveren thv de veerhandjes losgemaakt en de 'panhard-stang', vervolgens met een spanband de zooi naar achteren getrokken, waardoor er ruimte ontstond om de bak eruit te kunnen liften.

Nu nog pakkingen e.d. bestellen.

De ophanging van de bak aan de carrosserie wordt a.s. maandag gestraald en gepoedercoat en daarna dik in de anti-roest gezet.
Voorbalk moet ik nog even uitspoelen met e.o.a. roestomzetter, iemand nog tips?
Daarna ook ML-tectyl of iets erin mikken.
Tips zijn nog altijd welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-01-2014 16:46 #941554 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 2.0 GL
Ik moet zeggen dat de 900 van Dinitrol erg goed werkt. Zo agressief dat je het dagen later nog onder je nagels voelt branden als je er mee smeert...
Echt een etsprimer dus, en betaalbaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2014 17:04 #941555 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 2.0 GL
mooi werk!
ga je de keerringen, bouten (ook van koppelstuk) etc. nog vernieuwen?

ik (wij) heb toen ook de torque tube er mee uit genomen, maar omdat de auto op de brug stond en de as dus in maximaal uitgeveerde positie stond konden we de bak + diff tussen de as en bodem doorhalen.
Was daar bij jou niet genoeg ruimte voor?

Inspecteer ook goed de rubbers van de ophangbalk van de bak, deze scheuren nog wel eens in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets