Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-09-2007 02:49 #685072 door V300 register
Zweden, zeg dat wel! Maar eerst een avontuur in Schotland, Zweden komt daarna wel :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-09-2007 10:38 #685076 door V300 register
Ja tomtom is ook gps zoiets dacht ik ook aan. Punt is dat ze ook nog eens kunnen zeggen zo,n auto van 25 jaar is daar ligt een zware giftige ader onder de kap betaal daar maar voor.... Dus dat je inplaats van 2,5 cent 10 cent moet betalen...

Het meest eerlijke zou zijn de regeling die er nu is voor te zetten, wellicht op een andere manier. De eerste 3000 km gratis ofzo. De regeling ging er namelijk vanuit dat die oldtimers niet vaak reden...

Punt is wel dat er gegarandeerd iets aan gedaan gaat worden omdat er steeds meer autoos komen van 25 jaar en ouder. Of de grens word hoger gelegd zeg 30 jaar of ze laten het zo, maar dat kost te veel denk ik...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-09-2007 11:37 #685080 door V300 register
De vrijstellings regeling voor houderschapsbelasting is er gekomen vanwege het lage aantal kilometers dat oldtimers gemiddeld gebruikt worden.

ik ga er eigenlijk vanuit dat bij invoering van kilometerheffing geredeneerd wordt in de trant van 'ze rijden niet veel dus dan hoeven ze ook niet veel te betalen' en er dus g??n vrijstelling voor komt.

wel een vrijstelling zou namelijk betekenen dat het weer veel te aantrekkelijk wordt om een oude auto dagelijks te gaan gebruiken.

de houderschapsbelasting zal voor een klein deel nog wel blijven bestaan, daarvoor lijkt me dat de vrijstelling gewoon zal blijven gelden.

Het is eigenlijk ook gewoon veel eerlijker, hoe meer je rijdt hoe meer je moet betalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2007 11:41 #685081 door E. van Oostveen
Gezien de vraag naar oltimers en het feit dat nieuwe auto's qwa totale kosten best wel concurrerend zijn denk ik dat veel mensen voor gemak en "zekerheid"? en comfort kiezen. Een steeds grotere groep denkt daarbij ook aan het milieu.
Ik denk dat veel mensen het hebben van een oltimer niet volhouden (tijd, geld) en zeker niet als ze veel werk door een garage of herstelbedrijf moeten laten uitvoeren.
Uitzondering hierop is natuurlijk als de Volvo 340/360 je beste maatje is en je huisdieren op de tweede plaats komen.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-09-2007 12:05 #685084 door V300 register
Maar goed er is wel een geluk, eer dat het ingevoerd word zijn we velen jaren veder. Netelenbos wou het al in 2004 invoeren... Nu word gezegt gefaseerd en eind 2010 beginnen maar als er dan iets mis blijkt te gaan, bijvoorbeeld fraudegevoeligheid dan is het totale plaatje pas rond op 2012 of later.

Het zal er komen das zeker, maar wanneer das de vraag. Grote kans dat de jaren die ze noemen niet reeel zijn, omdat het telkens weer uitgesteld word.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-09-2007 13:03 #685456 door V300 register

antiekeradio;36348 schreef : dat kastje zal waarschijnlijk in mobiele uitvoering ? la Tom-Tom leverbaar worden. moet dus geen enkel probleem zijn ook niet voor oldtimers.
Voor 6-Volt systemen hebben ze tegenwoordig ook adapters waar je een 12-Volt spanning mee maakt.

Ik vermoed dat ze het zullen koppelen aan boven de weg gemonteerde controlesystemen die een draadloze verbinding moet kunnen leggen met de kastjes, en dan dus zo dat auto's zonder kastje of met uitgeschakeld/dood kastje op de foto gezet worden, kenteken achterhaald, en extra hoge kosten in rekening gebracht krijgen.

hoe het moet met buitenlands verkeer (zakenlui, touristen, buitenlandse vrachtauto's) zal nog wel een heet hangijzer worden.



hmmm dat wordt dus een duits kenteken scoren
en dan lekker de toerist spelen :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-09-2007 13:36 #685459 door V300 register
dat mag nu ook al niet :) anders zou de wegenbelasting ook al eenvoudig te ontduiken zijn..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-09-2007 14:00 #685462 door V300 register
ja maar hoe wouden ze je onderscheiden van toerist of nederlander? zolang je geen grote witte NL sticker achterop je auto hebt ;)
desnoods gewoon de ouderwetse D achterop plakken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2007 15:39 #685472 door Doeke Dobma (GAST)
Het valt dan alleen zo op dat er in Druten altijd een 340 variomaat met 52254 km met duits kenteken staat...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-09-2007 15:56 #685479 door V300 register
haha ben ik blij dat ik geen variomaat heb!
en d'r staan wel meer auto's iedere dag in druten met een duits kenteken!
werken hier een boel polen en duitsers die hier gewoon wat huren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets