Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: powertune)

  • Stijn v.d. Linde
  • Stijn v.d. Linde's Profielfoto
23-10-2022 16:27
Tijd voor een update! Het volgende op het lijstje was de rembekrachtiger. Ik heb deze in januari vervangen voor een imitatie lockheed (Powertune), maar sindsdien reed ik met ontzettend vreemd remgedrag. De rembekrachtiger scheef hangen (volgens instructie) maakte dit nóg erger. Omdat mijn vorige niet-imitatie rembekrachtiger van Lockheed wel recht hing, heb ik dat aangepast en dat maakt het beter, maar verre van prettig.
Het rempedaal is wisselt continue van druk en het pedaal duwt soms ook terug. Afgelopen zomer kwam ik iemand tegen die in het Zweeds tegen mij begon: hé dat is niet origineel, ik heb nog een originele Amazon rembekrachtiger waar ik niks mee doe. Wat bleek; hij was bezig met het reviseren van een 140 en hij had twee rembekrachtigers gereviseerd. Ik mocht zelf kiezen welke van de twee ik wilde kopen, de ander zou hij zelf gebruiken. Daarnaast is het een bekende in het dorp dus vertrouwen was er wel. Het inbouwen is vlekkeloos gegaan. Het valt op hoeveel meer ruimte er nu is in het motorruim. Het remgedrag is weer normaal, alhoewel ik daar nu juist weer aan moet wennen. Zie de foto's!
PS. ja remleidingen buigen is nog iets wat beter kan, maar voor een eerste keer is het wel functioneel en het lekt niet! 
 

 
  • Rik Tuin
02-05-2022 21:17
Beantwoord door Rik Tuin in topic Upgrade remmen pv544 (1965)

Heb zelf ook.a. een PV544 sport. Heb deze jaren geleden omgebouwd naar schijfremmen voor van een Amazon. De PowerTune rembekrachtiger werkt alleen op de voorwielen. Achter zitten nog gewoon trommels, maar een trommelrem is zelfbekrachtigend door de oplopende remschoen.
v.w.b. zijwindgevoeligheid en rechtuit stabiliteit. Is een kwestie van uitlijnen volgens de moderne specificaties. Dus niet d'e fabrieksspecificatie aanhouden!.
Ik rijdt regelmatig tussen 120 - 140km/uur. Geen centje pijn, zelfs niet met een pink aan het stuur.
 
Dag Han, ik ben wel benieuwd naar wat meer info over jouw opmerking over het uitlijnen van de PV volgens 'moderne' specificaties ipv volgens de voorgeschreven specificaties van de fabriek.. De mijne is binnenkort klaar en moet uitgelijnd worden. Waar laat je zoiets doen? Ik neem toch niet aan bij een modern bandenbedrijf?
Groet, Rik
  • Han Misdom
  • Han Misdom's Profielfoto
02-05-2022 17:41
Beantwoord door Han Misdom in topic Upgrade remmen pv544 (1965)
Heb zelf ook.a. een PV544 sport. Heb deze jaren geleden omgebouwd naar schijfremmen voor van een Amazon. De PowerTune rembekrachtiger werkt alleen op de voorwielen. Achter zitten nog gewoon trommels, maar een trommelrem is zelfbekrachtigend door de oplopende remschoen.
v.w.b. zijwindgevoeligheid en rechtuit stabiliteit. Is een kwestie van uitlijnen volgens de moderne specificaties. Dus niet d'e fabrieksspecificatie aanhouden!.
Ik rijdt regelmatig tussen 120 - 140km/uur. Geen centje pijn, zelfs niet met een pink aan het stuur.
  • Johan Geers
02-05-2022 01:53
Beantwoord door Johan Geers in topic Upgrade remmen pv544 (1965)
Enkel een rembekrachtiger is al een flinke upgrade.
Een upgrade van trommel naar schijven? In de formule 1 rijden ze ook met trommelremmen dus ik zie niet wat er fout aan is.
Een rembekrachtiger ik zou mij laten adviseren door iemand die al een keer een rembekrachiger op een trommel systeem heeft gezet.
Want er zijn rembekrachtigers die kunnen alleen op trommels (een trommel systeem heeft meestal geen remdrukbegrenzer/regelaar) en er zijn er die een remdrulregelaar aankunnen.
De club verkoopt orgineel en powertune ik weet niet of dat die een systeem met remdrukregelaar aan kunnen lijkt mij wel want op veel Volvo's zit een remdrukregelaar.

succes

Johan Geers
.
  • Han Misdom
  • Han Misdom's Profielfoto
08-12-2021 23:52
Beantwoord door Han Misdom in topic Fatsoeneren Laplander
Zijn dit rembekrachtigers van PowerTune? Als dat zo is dan moet je eens heel goed de beschrijving lezen. Die dienen onder een bepaalde hoek gemonteerd te worden. Doe je dat niet dan krijg je mogelijk problemen. 
  • Johan Geers
08-02-2021 23:06
Beantwoord door Johan Geers in topic rembekrachtiger
Waarom dat men er een checkvalve op doet is voor mij een raadsel voor mij heeft zo'n ding helemaal geen nut op een rembekrachtiger.
Want hoe rijdt je, je moet remmen en laat op dat moment het gaspendaal los op dat moment crieer je het maximale vacuum dus ik zie het nut niet van deze valve.
En de checkvalve is van slechte kwaliteit er komt maar amper lucht doorheen in de stromingsrichting.

Dus waar op te letten bij aanschaf van een VH44 de schroefdrdaad van de aansluitnippels en de checkvalve.

Mijn vraag is, zit er op een Powertune en een orginele Europese ook een checkvalve?

Voor mij is het nu proberen met de VH44 en zien hoe de rembekrachtiger zich gedraagd.


m.vr.gr.


Johan Geers
  • Johan Geers
07-02-2021 23:58
Beantwoord door Johan Geers in topic rembekrachtiger
Deze rembekrachtiger is geen Powertune maar totaal iets anders.
Het werkingsprincipe is misschien hetzelfde maar dat is ook het enigste.
Ik heb de terugslag klep er tussenuit gehaald dus slang zit nu direct op de bekrachtiger.
De positie hoe dat de bekrachtiger gemonteerd zit ook goed gerelateerd naar het filmpje en onderstaande website’s/artiekelen.
www.mr2oc.com/threads/lighter-clutch-via-vh44-booster.456318/
mgaguru.com/mgtech/brakes/bt201k.htm
www.trifive.com/threads/power-brakes-%E2...3-what-parts.144504/
Men adviseert om de bekrachtiger iets schuin omhoog te monteren i.v.m. het ontluchten, nu bij mij staat de ontluchting op het hoogste punt dus ontluchten was geen probleem.
Maar ik ga het eens een tijdje aanzien, te meer daar de Girling de orginele rembekrachhtiger het zelfde euvel had.
Wat de reden is van het omhoog komen van het pendaal ga ik nog eens onderzoeken.
En orgineel je moest eens weten hoeveel orgineel uit China komt neem b.v. mijn Chinese Sanden compressor onderdelen zijn gewoon uitwisselbaar met een orginele Sanden uit Amerika.
Denk er om en ik ben geen Chinees manneke maar er komt steeds meer uit China en daar zullen we aan moeten wennen.
Het zou me niet verbazen dat de onderdelen van een Powertune uitwisselbaar zijn met een Europees model.
Als iemand een idee heeft waar het omhoog komen van het pendaal van komt schroom niet om het te vermelden.
Daar ik de eerste ben die een H44 heeft gemonteerd zouden tips goed van pas komen.

m.vr.gr.

Johan Geers
  • Paul Schaap
07-02-2021 14:00
Beantwoord door Paul Schaap in topic rembekrachtiger
Ik wilde natuurlijk niet suggereren dat je ze verkeerd had gemonteerd, Jacques! Maar het komt wel voor dat dat gebeurt. Evengoed kunnen ze dan toch nog correct functioneren...
En: nee, ik heb geen aandelen Powertune...
Ik heb ze tweemaal gebruikt. Eerste keer op een Morris Minor 1000 (1970) en de tweede maal op een Amazon (1965). Dat ging beide keren prima.
Maar: onheilspellend remgedrag? Dat willen we natuurlijk niet! :-)
  • 11019-dummy
  • 11019-dummy's Profielfoto
07-02-2021 13:24
Beantwoord door 11019-dummy in topic rembekrachtiger
Ik had destijds de Powertune correct gemonteerd! Desondanks een onheilspellend gedrag.
Anderen kunnen natuurlijk positieve ervaringen hebben maar ik vertrouwde het niet meer.
  • Paul Schaap
07-02-2021 12:45
Beantwoord door Paul Schaap in topic rembekrachtiger
Tja, ik heb het op het forum al eens eerder geschreven. Ik heb 2 x eerder een nieuwe Powertune gemonteerd en daar nooit problemen mee gehad. Het is wel heel belangrijk om de servo correct, dus volgens de bijgeleverde instructies, te monteren. Dat betekent dat het "trommeltje" niet keurig naar boven moet staan maar ongeveer 45 graden uit het lood. Anders kunnen zich ontluchtingsproblemen voordoen. Succes!!
  • 11019-dummy
  • 11019-dummy's Profielfoto
07-02-2021 12:20
Beantwoord door 11019-dummy in topic rembekrachtiger

Johan Geers schreef : Dan het remmen, bij het hard remmen komt het rempedaal iets terug omhoog, .............of is dit een foutje in de bekrachtiger?
Johan Geers

Dit komt mij erg bekend voor, dit heb ik nl ook gehad met 2 stuks Powertune bekrachtigers, in mijn ogen inferieur spul. Intussen op de schroothoop.

.

Johan Geers schreef : ik heb in de vacuumleiding een losse terugslag klep zitten, moet deze er tussen of zit er een in de rembekrachtiger?
Johan Geers

Terugslagklep zit er al in, zie doorsneetekening.
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
21-01-2021 22:58
Beantwoord door Lars Rengersen in topic rembekrachtiger
Als die VH44 een betere Chinese kopie is van de originele PBR PH44 dan de Powertune een kopie is van de Lockheed kon je daar voor 70 euro best een leuke rembekrachtiger hebben.
Maar ik ben echt benieuwd naar hoe goed zo'n kopie is.
  • Eric van Vliet
03-08-2020 16:27
Beantwoord door Eric van Vliet in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Top, dankjewel.

Ik heb ook last van plakkende schijfremmen aan de voorzijde (na vervanging van de hoofdremcilinder + powertune rembekrachtiger voor nieuwe exemplaren).

Volgens mij heb ik de oude hoofdremcilinder ook nog liggen, dus dan kan ik meteen mooi vergelijken.

Groet,
Eric
  • Sjef van Giersbergen
20-07-2020 13:56
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Adriaan,
Is het een Powertune? Die moet volgens de handleiding iets gedraaid en gekanteld worden gemonteerd, maar je ziet jouw montage wel vaker bij blijkbaar goed functionerende bekrachtigers.
Belangrijker m.i.: geen terugslagklep in de vacuümslang, want die zit al in de bekrachtiger!
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
18-05-2020 21:07
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Rembekrachtiger Amazon op eigen houtje in actie!?
Welk merk rembekrachtiger?
Powertune misschien?
  • Sjef van Giersbergen
13-11-2019 08:17
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic Rembekrachtiger
Beetje dom geweest, blijkbaar. Mijn conclusie dat de powertune niet werkt was gebaseerd op de idee dat het ingedrukte rempedaal bij starten moet inzakken. Deed ie niet, ook niet na voorafgaand pompen om resterend vacuüm weg te krijgen. Ben een voorzichtige remmer en kon de auto voor de RDW keuring alleen op een kort weggetje testen; merkte weinig, alleen wel flink blokkeren bij hard remmen - precies zoals Han de werking van de powertune beschreef. Onlangs bij de APK complimenten over de goede remvertraging voor zo'n oude auto, bij geleidelijk maar stevig indrukken van het pedaal. Bij mijn oude Amazon, zonder bekrachtiger, was daarvoor beduidend meer kracht nodig! Dus volgens mij is 't allemaal in orde.

Sjef van Giersbergen.
  • Sjef van Giersbergen
27-10-2019 17:14
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic Rembekrachtiger
Bedankt voor jullie reacties.
Ja, wisselende tevredenheid over de powertune. Snap niet dat het aan de easy bleed ligt, Cor, maar handmatig ontluchten valt te proberen.
Monteerde de standaard spruitstuk nippel van de oude Girling Powerstop- cilindrisch geboord met een doorsnee van een kwart inch. Probeerde op advies van Huke B. een exemplaar met een gaatje van maar 2 mm. Deze is onderaan conisch geboord en loopt binnenin getrapt van plm. 7 naar 9 mm aan slangzijde. Is dat wat je bedoeld Fred, zo niet, waar kan ik dan de juiste aanschaffen? De eerste zuigt steviger en heb ik daarom gemonteerd. Iemand vermoedde ook dat door het kleine gaatje bij enkele noodstoppen achter elkaar te weinig vacuüm wordt opgebouwd. Hoe dan ook, bij geen van beide bekrachtiging. Inderdaad Han, eerst remmen gesteld, daarna ontlucht.

We tobben enthousiast verder!

Groeten,

Sjef
  • Niek de Boer
26-10-2019 18:20
Beantwoord door Niek de Boer in topic Rembekrachtiger
Kijk maar eens onder ZOEKEN op dit forum . Toets daar powertune rembekrachtiger in en je zult zien ,dat je beter een duurdere Lockheed bekrachtiger had kunnen kopen.Ik zou hem alsnog terugbrengen.Ik heb er zelf ook twee maal problemen mee gehad ongeveer zeven jaar geleden.
  • Sjef van Giersbergen
26-10-2019 17:26
Rembekrachtiger is gemaakt door Sjef van Giersbergen
Mede Volvisten,
Kocht enkele jaren geleden bij de club een Powertune RLE 72696.
Gemonteerd volgens het boekje, inclusief een "petrol U trap" in de vacuümslang (specifiek voor rembekrachtiger, met iets dikkere wand tegen dicht zuigen). Bekrachtiger iets hoger geplaatst, zodat het motorblok goed toegankelijk blijft en ik ervoor nog een gasverdamper kwijt kan. Zie foto.
Onlangs remcircuit ontlucht met de easybleed, als laatste de inlaatnippel op de bekrachtiger.
Nou doetie 't niet, d.w.z. bij starten zakt het ingedrukte rempedaal niet weg. De remmen werken goed, ongeveer zoals bij mijn oude Amazon zonder bekrachtiger. Gebruik de standaard vacuüm nippel op het uitlaatspruitstuk (7 mm doorsnee), eentje met 2 mm doorsnee maakt geen verschil. De ingebouwde eenrichting klep werkt zoals het moet.

Iemand met RB ervaring een idee waar ik het moet zoeken?

Sjef van Giersbergen.
  • Leo Foederer
  • Leo Foederer's Profielfoto
17-07-2017 11:05
Beantwoord door Leo Foederer in topic Remmen blokeren soms HELP
Hopelijk heb je geen Chinese Powertune rembekrachtiger. Zie ook dit draadje: www.volvokv.nl/forum/remmen/23761-rembek...iet-mee?limitstart=0
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
15-02-2017 09:00
Beantwoord door Lars Rengersen in topic bogus parts
Daar zou ik graag op vertrouwen, maar ben daar niet 100% zeker van.
Een van de onderdelen die op dit lijstje zou mogen wat mij betreft is de Powertune rembekrachtiger.
Als je zoekt op Powertune op het forum zie je dat de meningen verdeeld zijn, maar toch hoofdzakelijk negatief.
Volgens mij is dit ook de rembekrachtiger die Rene noemt en in het VKM heeft gestaan en door Dries niet meer wordt verkocht. Door de clubshop nog wel 1228540 - Rembekrachtiger Ama B18 incl montageset B18 (powertune) (€ 193.60)
Prijsverschil met een Lockheed is 120 euro, maar toch zou ik persoonlijk geen Powertune nemen. Dan liever een gebruikte Lockheed.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de clubshop onbetrouwbaar is, maar dat het wel zaak is om zelf je huiswerk te doen en weloverwogen een keuze te maken en dus niet blind te varen op het aanbod.
Zo'n lijstje kan dus wel degelijk waarde toevoegen. Lastige kan alleen zijn dat het vaak "van horen zeggen" is wat de reputatie van een vervangingsonderdeel betreft.
Zelf vermijdt ik bijvoorbeeld reparatieplaatwerk van Klokkerholm zo veel mogelijk omdat de pasvorm minder goed is en de gebruikte plaat dunner dan origineel Volvo.
  • Gert Vegter
  • Gert Vegter's Profielfoto
05-04-2016 12:15
Beantwoord door Gert Vegter in topic Wat nu nog??

"Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
... er kan naar het schijnt lucht vast komen te zitten in de rem bekrachtiger die er met ontluchten niet uit komt, als de bekrachtiger niet juist zit gemonteerd.

Dat lijkt mij hier niet van toepassing, omdat het alleen speelt bij de Lockheed/Powertune servo voor een niet gescheiden systeem. En zo'n type bekrachtiger heeft hij immers niet.

  • Paul Schaap
02-01-2016 21:21
Beantwoord door Paul Schaap in topic Rembekrachtiger doet niet mee
Dank je, Leo.
Het beeld wordt zeker completer zo.
Echt duidelijk is een en ander niet, maar het lijkt er op zijn minst toch op dat er slecht gemonteerde Powertunes op de markt zijn (geweest?).
  • Leo Foederer
  • Leo Foederer's Profielfoto
01-01-2016 13:03 - 01-01-2016 14:02
Beantwoord door Leo Foederer in topic Rembekrachtiger doet niet mee

"Paul Schaap" schreef:
Ik lees weinig (of eigenlijk geen) concrete punten waarom of waarin een Powertune kwalitatief inferieur zou zijn aan een Lockheed remservo. Voorlopig blijf ik bij mijn idee dat het toch voornamelijk geruchten zijn.
Omdat ik prima ervaringen heb met Powertune, komt dus op mijn Amazon Combi een Powertune. Ligt trouwens al klaar ;)

Zie mijn openingspost en mijn post bovenaan pagina 2. Dat gaat dan over 2 verschillende Powertunes, waarvan een splinternieuw.
Zie ook hier: www.nsra.org.uk/newforum/showthread.php?...wertune-remote-servo
En: www.team.net/archive/healeys/2010-03/msg00740.html
En: www.lotuselan.net/forums/lotus-suspensio...question-t15866.html
En: www.triumphexp.com/phorum/read.php?8,870090

Het kan natuurlijk allemaal om incidenten gaan.
Het is me inmiddels ook duidelijk dat de Powertune uit China of Taiwan komt. Dat betekent overigens niet dat het per se een slecht product is.
Maar: www.jaguarforums.com/forum/xj-xj6-xjr6-x...branded-parts-93931/
  • Paul Schaap
01-01-2016 12:05
Beantwoord door Paul Schaap in topic Rembekrachtiger doet niet mee
Ik lees weinig (of eigenlijk geen) concrete punten waarom of waarin een Powertune kwalitatief inferieur zou zijn aan een Lockheed remservo. Voorlopig blijf ik bij mijn idee dat het toch voornamelijk geruchten zijn.
Omdat ik prima ervaringen heb met Powertune, komt dus op mijn Amazon Combi een Powertune. Ligt trouwens al klaar ;)
Weergeven 1 - 25 uit 55 resultaten.