- Berichten: 346
rembekrachtiger
- 11019-dummy
- Offline
- Platinum-lid
Anderen kunnen natuurlijk positieve ervaringen hebben maar ik vertrouwde het niet meer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
En: nee, ik heb geen aandelen Powertune...
Ik heb ze tweemaal gebruikt. Eerste keer op een Morris Minor 1000 (1970) en de tweede maal op een Amazon (1965). Dat ging beide keren prima.
Maar: onheilspellend remgedrag? Dat willen we natuurlijk niet!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
Het werkingsprincipe is misschien hetzelfde maar dat is ook het enigste.
Ik heb de terugslag klep er tussenuit gehaald dus slang zit nu direct op de bekrachtiger.
De positie hoe dat de bekrachtiger gemonteerd zit ook goed gerelateerd naar het filmpje en onderstaande website’s/artiekelen.
www.mr2oc.com/threads/lighter-clutch-via-vh44-booster.456318/
mgaguru.com/mgtech/brakes/bt201k.htm
www.trifive.com/threads/power-brakes-%E2...3-what-parts.144504/
Men adviseert om de bekrachtiger iets schuin omhoog te monteren i.v.m. het ontluchten, nu bij mij staat de ontluchting op het hoogste punt dus ontluchten was geen probleem.
Maar ik ga het eens een tijdje aanzien, te meer daar de Girling de orginele rembekrachhtiger het zelfde euvel had.
Wat de reden is van het omhoog komen van het pendaal ga ik nog eens onderzoeken.
En orgineel je moest eens weten hoeveel orgineel uit China komt neem b.v. mijn Chinese Sanden compressor onderdelen zijn gewoon uitwisselbaar met een orginele Sanden uit Amerika.
Denk er om en ik ben geen Chinees manneke maar er komt steeds meer uit China en daar zullen we aan moeten wennen.
Het zou me niet verbazen dat de onderdelen van een Powertune uitwisselbaar zijn met een Europees model.
Als iemand een idee heeft waar het omhoog komen van het pendaal van komt schroom niet om het te vermelden.
Daar ik de eerste ben die een H44 heeft gemonteerd zouden tips goed van pas komen.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
Nu had ik nog een gelijk soort bochtje liggen zonder check valve deze geplaats en het probleem is weg.
En dat is wel lochies ook de airvalve krijgt met een checkvalve meer voor z'n voeten dan zonder, zonder checkvalve de lucht in de kamer waar de veer zit kan nu twee kanten op en heeft nu buiten de luchtkamer nu ook het inlaatspruitstuk en de carburators naar buiten toe als buffer.
Ik moet nog een live test doen maar ik heb er vertrouwen in, het regent nu en ik heb gisteren mijn auto gewassen dus houd ik hem liever schoon.
Een checkvalve werkt leuk op een klein motortje b.v. een mini maar die grote motoren waar wij mee rijden 1,8 en 2 liter is toch iets anders qua vacuum.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
Want hoe rijdt je, je moet remmen en laat op dat moment het gaspendaal los op dat moment crieer je het maximale vacuum dus ik zie het nut niet van deze valve.
En de checkvalve is van slechte kwaliteit er komt maar amper lucht doorheen in de stromingsrichting.
Dus waar op te letten bij aanschaf van een VH44 de schroefdrdaad van de aansluitnippels en de checkvalve.
Mijn vraag is, zit er op een Powertune en een orginele Europese ook een checkvalve?
Voor mij is het nu proberen met de VH44 en zien hoe de rembekrachtiger zich gedraagd.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjen Roelse
- Offline
- Junior Lid
- Allround beunhaas
- Berichten: 31
Je plaatst hem gewoon tussen de originele rem cilinder en de rest van het systeem... sounds good!
Ik ga deze maar bestellen denk ik; www.maxpeedingrods.co.uk/index.php?searc...ute=product%2Fsearch
Gezien ik trommels aan de voorkant heb.
Ik bedenk me nu dat dit officieel mijn eerste post is hier, ik zal me zsm voorstellen
Groet,
Arjen
" Veni vidi fixi "
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
of van de leverancier waar jij hem vandaan wil halen deze www.maxpeedingrods.co.uk/product/remote-...arch=brake%20booster
Je moet niet naar de 2.3 gaan heeft een te sterke versterking voor trommels.
Als je het voorblad van skandix bekijkt staat ook aangegeven dat deze voor de 120,130,220, P1800, pv444, 544, p544 en dde p210 geschikt is.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
En als het beneden een bepaald bedragis hoef je in Nederland ook geen VAT (BTW) te betalen.
nogmaaals
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjen Roelse
- Offline
- Junior Lid
- Allround beunhaas
- Berichten: 31
O was ik nog vergeten, je bekijken of dat je in Engeland wel Vat moet betalen zit niet weer in de EU.
En als het beneden een bepaald bedragis hoef je in Nederland ook geen VAT (BTW) te betalen.
nogmaaals
succes
Johan Geers
Reuze bedankt! Ik heb het nog kunnen veranderen gelukkig.
VAT komt er niet bij kijken ik ben goed bevriend met de importeur in Nederland van dat spul.
Gaat alleen niet erg snel...
Misschien als er meer gegadigden zijn kunnen we een kleine groepsaankoop doen?
Gr,
Arjen
" Veni vidi fixi "
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.