Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: Trailer)

  • Steven340
  • Steven340's Profielfoto
04-12-2016 21:17
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 343 Blue Special loop of sloop
Zo, inmiddels staat de Blue Special bij Erik

Eenmaal in Ermelo aangekomen de 343 proberen te starten.
Die voelde kennelijk al aan dat hij naar een nieuwe locatie ging en wilde dus totaal niet meewerken.

Was ook niets aan onderhoud gedaan in het verleden dus ergens snapte ik het wel. Terwijl hij de week ervoor nog wel gewoon liep.
Afijn, 20 minuten verder eindelijk aan de praat gekregen. Had er wat moeite mee, hoop backfires maar hij liep. Inmiddels was Alex ook ter plaatsen, en de 343 zo de trailer op gereden.

Onderweg is alles goed gegaan.
Bij Erik de auto van de trailer gerold en in de avond de auto langs zijn pand geduwd op z'n voorlopig definitieve plek.
Starten wilde ik al niet eens meer proberen.

Daarvoor 2 andere auto's langs de kippenschuur gezet waar Blue Special No. 2 ala import al stond.
Deze stond voorraan geparkeerd en moest eigenlijk een stuk naar achteren, kon immers geen auto langs.
Helaas lukte dat niet, de wielen waren al aardig in de grond gezakt en er lag een niet normaal hoop bladeren en zand op die auto.
Duwen lukte dus zeker niet, dus maar proberen te starten, dat lukte zowaar maar liep alleen op vol gas, dus laat maar weer zitten.

Via het weiland ernaast tussen de bomen door de "doffe" blauwe '84er er achtergezet, met een flinke gang want de grond was aardig zacht. Vervolgens met deze auto met een touw de blue special nog uit de grond proberen te trekken maar zat geen enkele beweging in.

Daarna via hetzelfde weiland de Blue Special No.1 er tussen gezet.
Na zo'n lange stilstand reden de auto's nog perfect.

Als het aan Erik ligt, knappen we alle 3 de Blue Specials op.
Dus dat wordt vervolgd.


Tja, ging allemaal zo rap niet eens wat foto's gemaakt maar die houden jullie nog te goed.

Al met al een geslaagde reddingsactie :y:
Diegene die een donatie gedaan hebben zal ik een PB sturen.
Bedankt hiervoor :worship:
  • Steven340
  • Steven340's Profielfoto
27-11-2016 18:45
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 343 Blue Special loop of sloop
Vandaag met Leon even naar de auto gekeken, hij heeft toch nog aardig wat roest.

Deuren en motorkap zijn slecht, deuren zouden nog opgeknapt kunnen worden, motorkap is verloren.
Achterklep kregen we niet open, slot mechanisme zit vast.
Dorpels waren hard, en de beide binnenschermen vielen ook reuze mee, kon nergens gaten ontdekken.

Kortom, het is een opknappertje maar geen groot project.

Motor liep als een zonnetje, koppeling pakt erg laat op maar rijdt en remt verder goed.
Gaan kijken of we hem aankomende zaterdag op kunnen halen met een trailer.


Wordt vervolgd...
  • Steven340
  • Steven340's Profielfoto
22-11-2016 10:00
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 343 Blue Special loop of sloop
Tja, we hebben nu nog plek, dus daarom kon dit nog.
Zoek alleen nog iemand met een trailer, anders word het wel lastig.
  • Steven340
  • Steven340's Profielfoto
21-11-2016 18:41
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 343 Blue Special loop of sloop
Ik en Erik willen deze auto ook wel op ons nemen.
De blue special met 3 ton op de teller wordt dan gesloopt, en deze willen we dan uiteindelijk herstellen.
Dit dan na de bruine dus voorlopig staat hij dan even in de wachtrij.

We hebben dus nog één plekje over.
Verder hebben we dan hulp nodig van iemand anders die de auto wilt ophalen met een trailer en naar Venhorst wilt brengen.
En die dus ook beschikt over een trailer.

Kwa kosten.... wie zou een tientje willen doneren aan deze reddings actie?
Om nou zelf nog een auto te kopen zie ik niet helemaal zitten.
Heb al best wat in die bruine zitten, dus vandaar.

Met z'n allen zouden we een heel end kunnen komen.
Dus laat maar horen :)

Uiteindelijk willen ik en Erik het rest bedrag er wel bij leggen. Er van uit gaande van €250,-
  • Cander van der Veer
  • Cander van der Veer's Profielfoto
13-10-2016 14:45
Beantwoord door Cander van der Veer in topic turbo op een B18
Deze 1800 op 'bring a trailer' heeft ook een afgedraaid vliegwiel (en nog wat andere kleine aanpassingen). Voor de puristen onder ons, het embleem op de motorkap schijnt origineel te zijn. Niets aan de hand ... . Je wordt niet verbannen naar de aparte parkeerplaats op de jaarlijkse Volvo beurs.

nog 6 dagen te gaan ...

USD 2100 wordt vast niet het winnende eindbod.

bringatrailer.com/listing/1965-volvo-p1800s/




Heb heel veel respect voor de bouwer van deze auto.
  • Rob Baeten
  • Rob Baeten's Profielfoto
06-10-2016 08:24 - 06-10-2016 08:26
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Gisteren met de RDW in Venlo bezig geweest. Heb een aantal keer met ze gesproken, erg behulpzaam en streven naar het zelfde doel.....het Nederlandse kenteken. De keurmeester waar ik mee sprak vertelde me dat geld uitgeven aan een identificatie bij mij thuis op dit moment zonde geld is. Dit omdat het chassisnummer goed zichtbaar is en ik alle Zweedse papieren , import documenten en overdracht van de vorige eigenaar kompleet heb, meer is dan niet nodig voor een identificatie. Omdat mijn wagen aangepast is gaf hij aan dat ik beter naar het keuringstation kon komen met zoveel mogelijk documentatie en foto's zodat de wagen beoordeeld kan worden en gewogen voor een kenteken. De wagen wordt dan niet technisch beoordeel, de aandrijflijn ,remmen en kap hoeft dus niet klaar te zijn. Ik ga nu via de RDW site een afspraak maken, een trailer huren en hopen op een droge dag :-)

Groeten, Rob
  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
15-08-2016 19:00
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project

Jacob van Zwet schreef : Hoi Jan,

Mooi dat je zelf gemaakte reflectoren lijken te werken zelf zonder licht :lol: .
En denk je iedere keer dat je je lampen hebt aan laten staan ook al neem ik aan dat jouw schakeling dat niet toe gaat laten ;) .
De reflectoren had je van een andere lamp gemaakt staat me bij en kan dus niet gemakkelijk gekopieerd worden? in de trend van beter goed gejat dan slecht verzonnen.

Ergens in jouw verslag heb je het ook over het juist niet gebruiken van led verlichting wat waren jouw reden hier voor en zijn deze niet te ombouwen door relais schakelingen te gebruiken inplaats van directe schakelingen?

De bedrading loopt via je spat board ruimte is dit voor alles voor de radiateur?
De motor ruimte zal er wel van opknappen. Zat zelf ook over zoiets na te denken bv door de motorkap holle draagbalken maar word wel ingewikkeld als er over zoveel jaar wat aan gedaan zou moeten worden.

En ook de bedraading ziet er top uit met de zwarte kabel buisjes mooi spul is dat heb er zelf mee gewerkt toen ik ooit spruit pluk machines bouwde. Heb jij een naam van dat product?

En ik was nog op zoek naar iets om de RX af te werken al ervaring met de fluid perma film under coat?

Een paar vragen :whistle: maar ziet er erg gaaf uit je auto en glas maakt het dan wel weer af.

Groet Jacob


Hoi Jacob,

Achterlichtreflector-verhaaltje ;

www.volvokv.nl/forum/search?query=Traile...te=all&childforums=1

Als je dus een dergelijke lichtunit kunt scoren bij een truckbedrijf kan je gaan experimenteren.
Verhaal over led wel / niet toepassen vind je hier (even flinks naar beneden scrollen)

www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...bi-project?start=400

Naam van zwarte ribbelbuis ;


www.rdae.nl/montagemateriaal/doorvoermat...exibele-ribbelslang/

Let op, op de tweede pagina nog meer ribbelbuis-spullen.
Rick Donkers heeft nog veeeel meer leuk spul :-)

RX kan ik je niet mee helpen, geen ervaring mee.


Groet Jan
  • Steven340
  • Steven340's Profielfoto
13-08-2016 17:36
Steven's Volvo 340 Diesel 1985 is gemaakt door Steven340
Tjonge dat was me het dagje wel.
Als eerst erg vroeg op om een autoambulance op te halen.
Vervolgens naar m'n hal gereden om de Volvo 343 op te laden. Daarna meteen door naar Venhorst, wat zo'n 2 uur rijden is vanaf hier.

De 343 staat nu bij Erik die me helpt met diverse laswerk. Heb vanaf nu dan ook 3 weken vrij genomen.

Daarna door naar Breda waar ik de diesel zou bekijken. Na alweer ruim een uur rijden aangekomen.
Eerste indruk, erg nette auto, wel meteen wat kleine mankementjes opgevallen. Zo zit het klokkenpaneel erg knullig vast, en het hele frame eromheen is totaal uit z'n verband / verbogen, nooit eerder gezien.
Richtingaanwijzer gaat zwaar en veert niet terug, ook hier het o zo bekende beugeltje gebroken.

En ja een scheur in de bestuurders stoel, maar wat had je dan verwacht na ruim 2 ton ervaring.

Voorbalk en onderkant spatborden zo goed als hard, paar blaasjes op de voorbalk, had ook ooit 4 spatlappen, allemaal eraf gescheurd.
Verder zit er linksachter wel wat hevige roest, op de wielrand ter hoogte van de dorpel is het zo goed als doorgerot.
Maar alle 4 de kriksteunen zijn hard en ook in de dorpels zitten geen gaten.

Motorruim was erg smerig, de motor lekt veel olie, in ieder geval bij de klepdeksel maar ook bij een ander ding / geval / iets geen idee wat het is.

Voor nu dus ook maar een hoop kennis opdoen op diesel gebied, ben er nog niet erg in tuis.


En toen de proefrit. Starten ging redelijk, even laten voorgloeien en starten goed. Liep mooi stationair, nergens iets op aan te merken.
Koppeling pakte goed op, eenmaal aan het rijden hoor je de motor een vervelend geluid maken, alsof er een klep niet goed staat afgesteld terwijl die nog niet zo lang geleden wel zijn gecontroleerd. Nou ben ik geen diesel gewend maar kan wel opmaken dat dat geluid toch echt niet hoort.

Verder op de snelweg was het een ramp bij 90 a 100 rechtuit ging prima, maar als je een beetje naar links stuurd onstaat er een zwaar gebrom, echt zo erg dat je eigenlijk niet verder wilt rijden.
Dit is zeer waarschijnlijk een wiellager die helemaal naar de kl*te is.

Was ik even blij dat ik toen een trailer mee had :)

Want ja, afgezien van al die minpunten wilde ik hem toch wel hebben.
Dus bracht een veel lager bod uit dan de vraagprijs en ging meteen akkoord. Oké.... dat ging makkelijk.
Dus voor "weinig" de auto kunnen overnemen.

Was in hartje Breda, dus overal betaald parkeren etc... dus maandag de auto meteen overschrijven. Stond nogal ongelukkig daar met trailer.

Maar goed, auto is bij mij, ben helemaal gesloopt, de hele dag alleen maar kilometers maken.

Foto's komen morgen.

To do:

- Wiellager vervangen aan de voorkant.
- Motorisch nakijken, dit op een sleuteldag.
- Roest aanpakken, schade fixen en gedeeltelijk opnieuw spuiten.

En verder komen er uiteindelijk de volgende accesoires op:
- Koplampwissers
- originele Volvo radio RS-3350
- 4 spatlappen
- mistlampen (heb ik nog NOS)
maar dat is allemaal op lange termijn.
Net als de velgen die opnieuw gespoten moeten worden.


Maar over dat wiellager, is dit te krijgen bij een automaterialen zaak? Of moet ik hiervoor naar een dealer.
Of betreft dit een conisch lager die waarschijnlijk alleen bijgesteld moet worden?
Of heeft iemand zoiets nog liggen?

Is zo bijna niet mee te rijden, zeker geen snelweg.

Edit: Is dit een goede set voor één kant? > www.volvo340onderdelen.nl/product_info.php/products_id/753
Wist niet dat er 2 lagers voor één wiel zitten.
  • Johan Geers
14-07-2016 00:17
Beantwoord door Johan Geers in topic 1800ES, krukaspoeliebout probleem
beste Johan, je zou eens naar een wielmoersleutel moeten kijken met een uitschuifbare handel www.trailerandtools.nl/nl/kruissleutel-w...s-sleutel-sleut.html
Deze sleutels zijn er ook in een haakse uitvoering en niet te duur.
Mooier nog een van een vrachtwagen met de juiste dop.

Ik hebzelf een ratel waar je de handel van uit kan schuiven best gemakkelijk.

success

Johan Geers
  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
04-07-2016 22:05
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Wat zullen we nu nog eens thuis aanpakken ?
Oh, daar liggen nog een paar achterlichten die ik had beplakt met aluminium-tape.......
Zagen er na beplakken glimmend uit maar een paar maanden later al weer dof :unsure:

Plan B dan maar, tijdje geleden had ik een achterlicht van een trailer uitgeboord met een komboor, daar gaan we nu dan maar reflectoren van proberen te frutten;









De evolutie van mijn achterlichten :)





Valt me niet tegen na een sessie met haakse slijpertje.
Ben benieuwd hoe lang dit functioneel is, zal ze nog even vastzetten met paar subtiele dotjes kit.





Groet, Jan
  • V300 register
17-05-2016 09:35
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;240467 schreef : Ik zag overigens net op FB dat jij ook weer met een leuk projectje bezig gaat, heerlijk is het toch iets wat niets lijkt met eigen handen toto iets heel moois te maken!


Daar sla je de spijker op zijn kop Wouter. Vooral nadenken hoe je iets beter kunt maken dan nieuw, of gewoon iets nieuws proberen op een manier waarvan men zegt dat het niet kan (en wat liefst dan nog blijkt te werken ook). Dat vind ik het mooiste. Jou topic is daar altijd een mooie inspiratie voor :D
Leuk voorbeeld is inderdaad ook wat ik nu van plan ben met die motortrailer van mij. Om vast te verklappen wat ik in gedachten heb: de stalen (of wat er nog van over is) opbouw gaat weg. Buiten de as en dissel wordt het frame van aluminium, uitdaging 1. Vervolgens wil ik het geheel verder opbouwen uit hout, uitdaging 2. Ten slotte moet het gewicht dusdanig laag blijven (al dan niet in delen) dat de aanhanger nog met 2 man te tillen is, uitdaging 3.

Afijn, ik zal jou topic er verder niet mee vervuilen, binnenkort zelf eens even een topic aanmaken :)
  • V300 register
06-03-2016 09:56
Beantwoord door V300 register in topic Hels kabaal bij 'schakelen' automaat
Ja en vervangen he, dat busje zit op de schakelstang bij de primaire kast. As eruit schuiven is 2 tellen werk en dan vervangen op de schakelstang.


En als je lid bent het gewoon een keer doen op de sleuteldag. Eigenlijk moet je lid worden, kijk mijn auto staat stil daar is het een beetje zonde voor, omdat ik hem anders op een trailer moet vervoeren naar een sleuteldag, maar met een rijdende 340 is lid worden echt een must. Dat scheelt namelijk gewoon heel veel geld.

Ik heb dit bij de Volvo dealer ooit eens laten maken, 150 euro. Probleem NIET Opgelost. Ga je klagen, tja ja, dat heb je met die oude auto's he, daar kunnen wij geen garantie op geven. Het is niet dat ze het niet willen, maar deze auto is inmiddels zo oud, dat sommige dealers het gewoon weg ook niet meer weten. Je moet gewoon geluk hebben dat er een chef werkplaats rondloopt die die auto's vroeger jaren lang gemaakt hebt. Anders ben je aan de goden overgeleverd... Nu sloeg hij wel telkens uit bij achteruit rijden en schokte hij een beetje, dat was wel verholpen, en ik had er niet eens omgevraagd. Maar goed, wie wil nu een auto die afslaat bij het achteruit rijden. Ik niet in elk geval...

Wat ik bedoel te zeggen is, bij deze club zit de kennis. Veel meer dan bij de meeste dealers of garages. Al zullen er ook zijn, die het wel weten. Dat zeg ik niet. In zijn algemeenheid.

Anjo komt langs, trekt die as eruit, duwt er een nieuwe schakelstang in (Die had ik zelf geregeld voor de duidelijkheid) en nooit geen probleem meer gehad.

En dan nog wat, als je met dat kabaal blijft schakelen kun je dadelijk ook nog een klusje primaire vario vervangen er aan toevoegen. Dat geschraap is echt slecht voor de bak. Zo snel mogelijk maken dus. Mijn advies met een rijdende Volvo, lid worden, naar de sleuteldag gaan.

Ik heb hem nu in de garage staan, en ik merk nu al dat relatief simpele klusjes zoals een kering vervangen wel lukken, maar heel veel tijd en stress opleveren vergeleken met een sleuteldag waar af en toe iemand langs komt die het klusje al 100 keer gezien/ uitgevoerd heeft. Dat scheelt echt.

Je hebt een rijdende Volvo, dan is lid worden een must, en scheelt je erg veel geld. Voor mij ligt dat anders, kan moeilijk die wagen elke keer meenemen op een trailer...
  • René Minnebo
  • René Minnebo's Profielfoto
26-02-2016 07:33
Beantwoord door René Minnebo in topic 780Bertone PRV automaat erbij gekocht vandaag.
Mooi auto. Ik hoop alleen dat hij niet op zijn zijkant van de trailer is gekomen. :D
  • Steven340
  • Steven340's Profielfoto
30-01-2016 17:20
Steven's Volvo 343 DL 1977 (mj '78) is gemaakt door Steven340
Eindelijk, is het zover. Een mooi project om me dit hele jaar mee te vermaken, want dit keer valt er lekker veel te doen. :w00t:

Sommige zullen de auto wel herkennen, deze komt namelijk bij Erik vandaan ;)
Verder zit er een gas installatie in, die er zoiezo uitgaat, er groeit ook inmiddels gras op de gastank. Verder zit het dashboard onder het mos en zit er ook niet meer de originele motor in. Nu zit er een B14.4E in, maar hiervoor komt een originele B14.0S voor terug deze heb ik inmiddels ook al.

Verder heb ik ook nog het oude dashboard liggen van de BB van jos met ruim 2 en een halve ton op de klok. Moet even kijken welke mooier op te poetsen is.
En een mooie rechte achterbumper heb ik inmiddels ook.

Uiteindelijk wil ik de auto weer helemaal in topstaat brengen, zit ook wel het een en ander aan laswerk aan, maar de deuren zijn in ieder geval helemaal puntgaaf, en de originele modeljaar '78 / '79 spiegels zitten er zelfs nog op :)

De achterklep daarintegenzit met karwei scharnieren aan de buitenkant vast.

En uiteraard hier alvast wat foto's, zal binnenkort wat meer foto's plaatsten ook van binnen en de machinekamer.

Hier hoe deze bij Erik stond:




En in de stromende regen de auto opgeladen, was echt niet normaal. Kwam met bakken tegelijk uit de hemel. Maar je moet er ook wel wat voor over hebben ;) in mijn geval een doorweekte broek.


En weer thuis



Eenmaal thuis de auto aan het losmaken en van de trailer afgereden kwam de uitlaat er nog net niet onderuit maar sleept inmiddels al wel bijna over de grond. En verder kraakt het stuurhuis ook heel erg.

Kortom hoef me in ieder geval de komende tijd niet te vervelen :D
  • Eelco Jaegers
29-01-2016 14:42
Even voorstellen is gemaakt door Eelco Jaegers
Hallo allemaal. Ik wil me even netjes hier voortellen. Mijn naam in Eelco. Ik woon in Eschebrügge, een klein dorpje in Duitsland, net over de grens bij Coevorden.
Ik heb mij aangemeld omdat ik een Volvo 164 injection heb gekregen. komt uit een erfenis en dan weer via via. Lang verhaal. Maar morgen haal ik hem op met de trailer. Ik heb hem vluchtig even gezien maar ik heb geen idee van de totale staat. Spannend dus.
Ik ben wel een ervaren sleutelaar. Ik heb aan motorvoertuigen ook nog een Chevrolet G20 Globemaster V8, een Hyundai FX Coupe, een Peugeot 306 break, een Opel Ampera, een Yamaha FJ1200, een Yamaha FJ1100 en een Fiat 450. Nu komt daar dus een Volvo 164 bij.
Ik zal komend weekend wel even een update schrijven. Misschien zou iemand mij alvast wat nuttige dingen kunnen vertellen over de 164. Ik weet er vooralsnog bar weinig van.
  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
05-12-2015 22:23
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Bout 55 wil maar niet los...
Wow, ziet er goed uit!
Ik weet niet of de action ook kopervet heeft maar dat is goed spul om de bout 55 over 55 jaar weer los te krijgen :-)
Stralen is inderdaad echt leuk werk, zeker als je het staand kunt doen. Laatst een keer ónder een lage trailer gelegen met grote straalhelm en joekel van straal"pistool", dan is stralen ineens een stuk minder grappig.

groet Jan
  • Tom Fransen
09-11-2015 08:45
Beantwoord door Tom Fransen in topic Zweeds Duitse Duett P210 1965
Gelukkig kan ik onder dak sleutelen maar het "vieze" werk doe ik graag buiten. Op dit moment staat ie nog op de autoambulance wat twee voordelen heeft; omdat de auto erop staat is er meer plaats om er rondomheen te lopen dan dat ze naast elkaar staan en met schoonmaken etc. Hoef ik er nu niet iedere keer de wielen af en op te zetten want ik duw de trailer gewoon buiten en kan verder gaan waar ik gebleven was.
Als hij op de kantelbrug staat gaat dat natuurlijk niet meer.
Thom
  • Ab Kollee
29-10-2015 15:49
Lamdasonde controlelampje brand is gemaakt door Ab Kollee
Hoi!
Allereerst complimenten voor dit forum, top?
Net aangemeld en gelijk al een technische vraag;

Ik rijd een 740 U9 Station (Estate)uit 91, nog steeds als dagelijkse auto. km. st. 190.000.
Tijdje geleden ging plots het lamdasonde lampje branden en sloeg de motor accuut uit en startte niet direct opnieuw. Even gewacht, contact uit en auto op slot (nut weet ik niet, maar goed....), weer opnieuw geprobeerd en sloeg weer aan. Lampje bleef wel branden, voor mijn gevoel ook een iets hoger verbruik, maar ben daar niet helemaal zeker van.

Bleef aanvankelijk goed rijden, maar na enige tijd (lampje was inmiddels weer uit) begon het spelletje weer opnieuw, soms wel 3x op een rit.
Rijden vaak met een paardentrailer er achter en geeft gewoon gevaarlijke situaties.

Waar kan ik beginnen met checken? Of heeft iemand wellicht een soortgelijke ervaring (liefst met oplossing....) achter de rug.

Alvast enorm bedankt voor eventuele tips!!
  • Rob Spoon
  • Rob Spoon's Profielfoto
19-10-2015 11:46
Bridge of Spies is gemaakt door Rob Spoon

Een witte P1800 komt kennelijk prominent voor in de film, deze trailer belooft een spannende Spielberg...
  • Tom Fransen
14-10-2015 09:45
Zweeds Duitse Duett P210 1965 is gemaakt door Tom Fransen
Als vader van twee dochters (tweeling 4 jaar) en met een ook auto minded vrouw (ook al zegt ze zelf dat dat wel meevalt) bestond er toch de behoefte aan een wat ruimere stijlvolle klassieker die in het niet pekel seizoen ook goed te gebruiken is voor dagelijkse taken maar ook voor bijvoorbeeld een weekend natuurcamping op de Wadden of in Zeeland. Kortom, bij onze kleine verzameling moest een Duett komen.

Na enkele jaren (soms wat actiever en soms even niet) op zoek geweest te zijn naar een P210 Duett waarbij ik veel auto's gezien heb die mij niet aanstonden. Vooral vaak te duur met nieuw chroom en verf maar in de basis toch al weer aan het knisperen.. Uiteindelijk maar besloten mijn zoekgebied uit te breiden (wij wonen niet voor niets 15 km. van de Duitse grens en 25Km. van de Belgische grens in Limburg).
Drie weken geleden een 65er Duett ontdekt in Noord Duitsland die er van buiten nogal wild uitzag op de foto's maar die compleet leek en waar de eigenaar mij van aan de telefoon verzekerde dat hij in de basis (chassis, bodem, schutbord etc.) keihard en eerlijk was en de techniek inclusief remmen etc. weliswaar wat liefde nodig had maar goed werkte. Als bonus heeft de auto een overdrive (werkt!), trekhaak en imperiaal. Drie jaar geleden was de Duett rijdend uit Zweden gehaald.

Uiteindelijk afgelopen maandag de trailer achter de V70 gehangen en samen met een goede vriend (die ook nog eens virtuoos is met een lasapparaat) 260 Km. naar het Noordoosten gereden. Uiteindelijk bij een heer terechtgekomen die ongeveer 70 (zeventig!)klassiekers bleek te bezitten en de Duett eigenlijk gekocht had als reclameobject voor zijn brillenwinkel maar aangaf dat hij de komende 100 jaar waarschijnlijk met andere restauratie projecten bezig zou zijn i.p.v. met de Duett.
De telefonische beschrijving van de staat van de auto bleek exact te kloppen (nog NOOIT meegemaakt) en de prijs was realistisch. Kortom opladen!



Aan het werk! ;-)

Gisteren de Duett nog eens goed bekeken en wat groter rondje gereden (voordeel van op het platte land wonen) en de conclusie is dat hij prima rijdt en dat alle functies eigenlijk werken. Kortom de carrosserie heeft de aandacht.
Chassis is keihard en de bodem heeft een paar kleine gaatjes maar verder zeker niet slecht.
Neus is op wat kleine plekjes na prima (spatborden zijn van kunststof ;-) )
A stijl en schutbord heeft wel wat blaasjes maar zover nu te zien niet dramatisch
Deur links buitenplaat onderaan slecht en een klein beetje aan de bak.
Deur rechts duidelijk minder ook raamstijl etc.
Dorpels en plaat erachter en spatbord randen achter rot maar tot max 10cm. hoogte.
Hoeken achter (achterlichten matig, ga ervan uit dat dat nieuw wordt
Reservewiel bak matig (verrassend niet echt slecht), klep slecht en het balkje erboven waar de nummerbord verlichting inzit slecht
Achterdeuren verrassend goed (1 deur klein gaatje in de bak en de andere ter hoogte van de deurkruk wat dik aan de rand.
Dakrand op de felsrand her en der wat lichte roest (geen gaten).
Verder blijft de magneet overal met gemak hangen (met name ook de beruchte zijpanelen etc. zijn niet hoger dan het onderste randje geplamuurd)
Een hele lijst maar deze auto is wel what you see is what you get. Niks verstopt (tot nu toe).

Eerste werk is nu met de lamellenschijf de onderste 10 cm. rondom (dwz vanaf de A stijlen naar achteren) en de felsrand van het dak blank maken waarna dit stuk licht gestraald wordt om goed te kunnen zien wat er moet gebeuren en schoon te kunnen werken.
Daarna maar een leuke bestelling doen voor reparatieplaatwerk en verhuisd de Duett deze herfst naar onze las virtuoos die een dorp verder woont en die dit wel een leuk winterproject vindt (hij wilde de Duett al van mij overnemen..).

Uiteraard haal ik er in de tussentijd het interieur uit om dit schoon te maken als de auto "onderweg" is en worden zaken als remmen, carburateur etc. als deelprojectjes ondertussen aangepakt.

Kortom plannen genoeg. Doel is uiteindelijk niet om op dit een concours queen te maken maar een 100% gezonde, harde en geconserveerde Duett die betrouwbaar ingezet kan worden en die de komende jaren dan verder verbeterd wordt naar het systeem van 8 maanden rijden en 4 maanden (steeds in deelprojecten) sleutelen. Uiteraard gaat het eerste grote project carrosserie wel wat langer duren.

Wordt binnenkort vervolgd.

Thom
  • Tom Steverink
  • Tom Steverink's Profielfoto
28-09-2015 22:06
Beantwoord door Tom Steverink in topic VKB 2015
Zo wordt die '66 ama het natuurlijk nooit he Erik?

Maar zonder gekheid, ik ben erg benieuwd hoe jouw injectie werkt. Ik was nog even in Goor zaterdag bij ons huis, omdat ik bij Alexander mijn nieuwe aanschaf (940) ging halen. Meteen ook eindelijk m'n geliefde 144 mee terug genomen op een trailer. Hij loopt perfect, dus nu inrijden als hij op frans kenteken staat! Dus helaas geen VKB voor mij dit jaar, 2x 573 kilometer en het ombouwen van onderdelen van de ene op de andere 940 was even genoeg voor een weekend! :ugeek:
  • Floris Schropp
28-09-2015 18:05
Beantwoord door Floris Schropp in topic Aangereden na bezoek aan Anjo
volgens mij heb ik hem zojuist op de a2, afslag culemborg op een trailer zien staan. heb nog geprobeert te zien wie er achter het stuur van de trekker zat maar ik moest afremmen voor een file.
  • Alfriedel Boelen
15-08-2015 19:49
RDW keuring met of zonder APK? is gemaakt door Alfriedel Boelen
Hallo Forumleden,
Ik heb al jaren een Amazon Combi zonder kenteken maar met invoerdocument uit de USA welke amper nog te lezen is.
Voor ik er (veel) geld in ga steken wil ik hem eerst laten keuren om een kenteken te verkrijgen.
De remmen heb ik al wel vernieuwd en de motorkap en het front en de onderste achterklep heb ik al vervangen door ongedeukte exemplaren. De auto is nu geel rood en blauw, zal ik hem APK klaarmaken en naar de RDW met een eendagskenteken rijden voor een komplete keuring of op een trailer er naar toe voor alleen de kenteken keuring en de APK later laten doen bij mijn eigen garage hier in Weesp? Dan moet ik hem meteen schorsen, kan dat? Wat is wijsheid.
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
12-08-2015 22:36
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Stralen of niet? En welke aanpak dan?
Hoi Jan,
Dank voor het delen van je overpeinzingen!
Het houdt mij ook nog aardig bezig en ik ben min of meer op hetzelfde uitgekomen.
Ik kwam soort van uit op:
- Stralen onderzijde / bodem
- Stralen van specifieke slechte plekken in de body
- De rest van de body (dus de 90% die al 15 jaar prima is) onaangeraakt laten
- Lassen body
- Vertinnen gelaste plekken in de body
- Zelf epoxy primer op deze plekken spuiten
- Lassen bodem
- Bodem in RX5 (dan geeft het ook niet als er wat tijd zit tussen het stralen en deze stap bovendien staat de body binnen/verwarmd)
- Naden bodem kitten
- Bodem onder en boven in RX10 op kleur
Daarmee vervalt dus inderdaad 1e keer expoxy en vlamverzinken. Mooi dat jij daar ook op uitgekomen was! Dat wordt hem dus.

Ik ben nog het meest in dubio over de motorruimte. Hierbij zie ik drie opties:
a) Doe het zelf aanpak 1 = schoonmaken (evt laten stralen) dan RX5 en "aflakken" met RX10 op kleur
b) Doe het zelf aanpak 2 = schoonmaken (evt laten stralen) dan epoxy en zelf spuiten met 2K lak
c) Laten spuiten
Voor het logistieke voordeel (hoef ik niet op een trailer heen en weer en kan ik het met de juiste timing in het werk doen) neig ik naar b. Zelf spuiten ben ik niet heel bedreven in, maar als het niet wat wordt kan ik altijd nog over naar optie c. Voor optie A zijn er toch nog teveel "zicht" delen zoals rondom het chassis nummer etc.

Mocht je over de aanpak van de motorruimte ook je licht nog eens willen laten schijnen, graag!
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
12-04-2015 12:04
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Vrijwel nieuwe B20 niet goed te krijgen
Welke factoren waren op het water anders dan op de trailer?
Draaide hij op dezelfde benzine bijvoorbeeld?
Weergeven 51 - 75 uit 313 resultaten.