kantelbeugels en amazon combi project

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-08-2016 19:00 #162579 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project

Jacob van Zwet schreef : Hoi Jan,

Mooi dat je zelf gemaakte reflectoren lijken te werken zelf zonder licht :lol: .
En denk je iedere keer dat je je lampen hebt aan laten staan ook al neem ik aan dat jouw schakeling dat niet toe gaat laten ;) .
De reflectoren had je van een andere lamp gemaakt staat me bij en kan dus niet gemakkelijk gekopieerd worden? in de trend van beter goed gejat dan slecht verzonnen.

Ergens in jouw verslag heb je het ook over het juist niet gebruiken van led verlichting wat waren jouw reden hier voor en zijn deze niet te ombouwen door relais schakelingen te gebruiken inplaats van directe schakelingen?

De bedrading loopt via je spat board ruimte is dit voor alles voor de radiateur?
De motor ruimte zal er wel van opknappen. Zat zelf ook over zoiets na te denken bv door de motorkap holle draagbalken maar word wel ingewikkeld als er over zoveel jaar wat aan gedaan zou moeten worden.

En ook de bedraading ziet er top uit met de zwarte kabel buisjes mooi spul is dat heb er zelf mee gewerkt toen ik ooit spruit pluk machines bouwde. Heb jij een naam van dat product?

En ik was nog op zoek naar iets om de RX af te werken al ervaring met de fluid perma film under coat?

Een paar vragen :whistle: maar ziet er erg gaaf uit je auto en glas maakt het dan wel weer af.

Groet Jacob


Hoi Jacob,

Achterlichtreflector-verhaaltje ;

www.volvokv.nl/forum/search?query=Traile...te=all&childforums=1

Als je dus een dergelijke lichtunit kunt scoren bij een truckbedrijf kan je gaan experimenteren.
Verhaal over led wel / niet toepassen vind je hier (even flinks naar beneden scrollen)

www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...bi-project?start=400

Naam van zwarte ribbelbuis ;


www.rdae.nl/montagemateriaal/doorvoermat...exibele-ribbelslang/

Let op, op de tweede pagina nog meer ribbelbuis-spullen.
Rick Donkers heeft nog veeeel meer leuk spul :-)

RX kan ik je niet mee helpen, geen ervaring mee.


Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2016 12:33 #162599 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Beste Jan, ik was nog een ding vergeten te vermelden omtrent de serieschakling van batterijen/accu's
Ook al zijn de batterijen van dezelfde capacitiet volgens het typeplaatje, de werkelijke capacitiet hangt af van het aantal ladingen en ontladingen van de accu.
B.v. de ene accu is 500 maal ontladen en geladen en de andere 50 maal.
Dan heeft die van 50 maal een grotere capaciteit als die van 500.
Dus krijg je bij opladen dat die 500 eerder vol is en dus als kacheltje gaat dienen.
Je zult er dus achter moeten zien te komen of dat de capaciteiten nog hetzelfde zijn.
Een eenvoudige manier is bijde accu's opladen zorgen dat ze dezelfde spanning hebben.
En dan op iedere accu een lampje aansluiten van hetzelfde wattage, met in serie een ampmeter.
En dan naar verloop van tijd kijken hoe de stromen zich verhouden.
Degene met de laagste stroom heeft de laagste capacitiet.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
23-08-2016 22:10 #162822 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hoi Johan,

Mochten er bij de VARTA of andere batterijen-boeren nog vragen zijn dan kunnen ze jou en mij altijd bellen hahaha :cheer: ik neem ook je laatste opmerkingen mee in mijn elektrische bagage.

Maar nu wat anders, sta ik zaterdag met een mooi gepoetste set vensterbank-glimmers naast mijn combi, kom ik er achter dat alle ramen er weer uit moeten om die onnozele sierstrippen te kunnen aanbrengen #€@%&!!!!





Daar wordt je toch simpel van......... beetje rondkijken op dit forum gaf in elk geval aan hoe de strippen geplaatst kunnen worden met zorg voor de lak.
Ach, het maakt je handig met raammechanismen zullen we maar zeggen.

Wat ik wel even gedaan heb is het aanbrengen van de raamsnorren op de genoemde sierlijsten;









Een beetje vaseline op sierstrip en rubber en daarna gewoon druk uitoefenen doet met een beetje geduld wonderen. Ik heb eerst de rubbers op de juiste lengte afgeknipt , spanningsvrij naast de sierstrip, daarna het rubber aangebracht om te voorkomen dat je al monterend de zaak wat oprekt en een paar (warme) dagen later bij je auto komt en het rubber een centimeter teruggetrokken ziet.....

Volgende keer beter zullen we maar zeggen :)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2016 00:28 #162823 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Beste Jan, hoeft niet, de ruit die op en neer gaat breng je in de laagste stand beneden zijn aanslagpunt, even een beetje verbuigen zodat de ruit er voorbij kan.
Dan kun je het driehoekruitje losmaken en kantellen.
Op die manier is de weg vrij voor het monteren van die ellendige strips.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
25-08-2016 20:32 #162897 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Bedankt Johan !

Daar ga ik zeker mijn winst mee doen, ik laat nog weten / zien hoe het afloopt.

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-08-2016 10:30 #162921 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic kantelbeugels en amazon combi project

Jan van Bochove schreef : Maar nu wat anders, sta ik zaterdag met een mooi gepoetste set vensterbank-glimmers naast mijn combi, kom ik er achter dat alle ramen er weer uit moeten om die onnozele sierstrippen te kunnen aanbrengen #€@%&!!!!

Oei! Die les ga ik in mijn achterhoofd opslaan (al is de workaround van Johan best handig).
Nog een tip: Volgens mij horen er ook stukjes rubber om het uiteinde van de strip bij de raamstijl.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
26-08-2016 17:46 #162934 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ha Lars, bedankt, ik had dat rubber al besteld en afgelopen week opgestuurd gekregen van onze clubshop.

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2016 00:56 #162943 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Jammer dat je die rubbertjes heb besteld, ik heb overal ook langs de handgrip van het kofferdeksel 6mm opgesneden rubberen slang gebruikt.
Je ziet het verschil bijna niet.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
27-08-2016 12:27 #162945 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Een metertje rubberprofiel kost hier maar 5,- en daar kan ik de hele auto mee doen.
Maandag besteld, woensdag in de bus, plug-and-play.
Dus zo jammer vind ik het niet :)

Evengoed bedankt, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
10-09-2016 19:00 - 10-09-2016 23:05 #163355 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project


Edit; er is iets raars aan de hand met de bovenste foto, hoe ik hem ook plaats, hij blijft op z'n kop afgebeeld. Ik heb zelfs al expres de fotonaam gewijzigd en juist op z'n kop aangeleverd maar ergens vindt een stukje software het toch het best als de wereld op z'n kop staat........ Misschien wil een moderator eens een blik werpen alsjeblieft ?
Mmmm, nu is foto helemaal verdwenen, alleen nog onderaan als miniatuur. (edit GV: inmiddels aangepast)


Vandaag weer eens lekker kunnen werken aan de combi.
Nadat ik eerst de balen had van het feit dat de sierstrippen niet op de portieren gemonteerd konden worden doordat de ramen er al in gezet zijn kreeg ik van Johan de tip dat alleen de kleine ruitjes er maar uit hoeven.
Dat scheelt een pak werk dus heb ik gedaan wat Johan zei, de onderste aanslag van het raam verbogen zodat het grote raam wat verder naar beneden kan;





Zowel het driehoekige tochtruitje met frame als het rechthoekige ruitje van de achterdeur met frame laten zich vervolgens eenvoudig verwijderen.

In de onderdelenshop nieuwe klemmetjes gekocht en rubber profiel voor de hoeken sierlijst/raamstijl.





Klemmetjes in de portieren gedrukt, nog overwogen kit te gebruiken maar 100% waterdficht krijg je het toch niet. Gewoon deurafwatering HEEL goed schoon houden !!!





De klemmetjes moeten met de boogjes "naasr beneden wijzen" en ja, dan zit de deurhandle in de weg.......
Door de handle is het vrijwel onmogelijk de klemveer onder de sierstriprand te frutten.
Een dikke tyrep is hier behulpzaam, sierstrip er een paar mm onder en dan tyrep wegtrekken.





De sierstrip heb ikntrouwens nog wel beplakt met tesa-tape om direkt contact van de schertpe rand op de lak te voorkomen.


Ziet er gelijk weer wat beter uit met sierstrippen onder de ramen.









Verder nog wat geknutseld aan achterklepvergrendeling en ander klein gepruts.

Tot slot zou ik iedereen willen meegeven : begin op tijd aan de montage van de sierstrippen, bij wijze van spreken het eerste wat je doet bij het her-opbouwen van een deur !!!

Prettig weekend , groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.