Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd

Lees meer
11-03-2024 17:58 #1044363 door Zon
Tsjonge dat is wel schrikken ja.
Ongelooflijk wat er soms te voor schijn komt.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2024 23:44 #1044368 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Beste Hans, ik heb naar profielen gezocht en gevonden die ik voor de bodem aansluiting wielkast kon gebruiken zie www.volvokv.nl/forum/mijn-restauratie-pr...6-deel-twee?start=40
misschien ook een idee.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2024 01:28 #1044370 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Dank voor je bericht Johan, heb de link bekeken maar zie eigenlijk niet wat je bedoelt. Kun je iets meer toelichten?
Dank alvast Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2024 23:33 #1044376 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Ik heb gewoon U profielen van plaat van 1 mm gekocht en die vermaakt zodat ze goed paste.
En die prfielen heb ik zowel voor onderzeide deuren gebruikt (deurbak) als dorpels daar waar het maar uitkwam..

succes

Johan Geers
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2024 17:56 #1044384 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Dank voor je antwoord en toelichtig Johan. Zie nu ook wat je bedoelt. Aangezien het bovenste gedeelte van de reservewielbak zijkant ook niet best is besloten om via de onderdelenshop deze aan te schaffen onderdeelnummer 657528 voor € 35,- zoals beschreven met lichte vliegroest door opslag.......... Wil het bovenste gedeelte eraf slijpen zodat we een juiste aansluiting hebben met het binnenste deel van de wielkast en daar dan een plaatje inlassen. Deze zou ik deels kunnen maken van het buitenste deel wielkast welke ik al heb aangeschaft.

Op de foto zie je daar net onder ook een plaatsteun zitten, nog even geen idee waar die voor is maar komen we ook vast achter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2024 11:14 #1044486 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Update 19 maart 2024,
Je komt steeds verder nu ook besloten om ook de reservewielbak te vervangen was nogal bros aan de onderkant. Wordt wel een complete vervanging dus aan de linker achterzijde. Nu nog een goede lasser vinden die mij kan helpen, acht mijzelf niet capabel genoeg hiervoor. De auto staat in Hoorn.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2024 11:41 #1044488 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Als je even zoekt kun je een reservewielbak kopen met nog wat extra 'vlees' en het steuntje aan de achterzijde is er ook. Je hebt een aardige klus voor de boeg.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2024 11:48 #1044490 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Ik weet het Ed,
Had al de buitenzijde besteld van de reservewielbak via de vkvshop. Nu ook bij scndisk de halve schall besteld. Vindt deze net wat beter als de andere aanbieders en ook een afwatering in de kuip. Deze twee tezamen moeten het doen en dan aan de binnenzijde wielkast een plaatje inlassen. Had een video gemaakt maar kan hem niet meer vinden. Denk dat de twee delen aan elkaar gepuntlast moeten worden of beter popnagelen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2024 11:21 #1044972 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Weer verder gegaan met de megaklus. Nu toch ook moeten besluiten om ook het rechterribbeldeel te moeten vervangen daar de vulslang van de gasinstalatie met kit was vastgezet en de vorige eigenaar er gewoon een gat in had gehakt voor de doorvoer..................pffff de moed zakt mij een beetje in de schoenen omdat er zoveel verdoezelwerk is gedaan door de vorige eigenaar. Eerst maar eens deze proberen er netjes uit te krijgen de aansluiting met het zijpaneel is ook met polyester dichtgesmeerd................

Eerst maar wat andere klussen gedaan en moed verzamelen, wellicht toch beter ook boven beide ribbeldelen nieuwe plaatdelen erin zetten. Vraagt wel een proffesional want voel mij niet bekwaam genoeg dit er netjes uit te snijden en nieuw in te lassen. Is er iemand in de buurt van Hoorn wie dit tegen betaling voor mij zou willen uitvoeren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.