Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd

Lees meer
24-01-2024 11:33 #1043842 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Dank voor je snelle response Mathieu,
Had dat gisteren ook even geprobeerd op de tank zelf en er kwam wat gas vrij. Voor de zekerheid weer dichtgedraaid en eerst om advies gevraagd. Bij de afwezigheid van een kraan wilde ik het eerst zeker weten alvorens verder te gaan. Het gas wat ik hoorde is wellicht wat er nog in de slang zat. Ik ga er van de week weer verder mee en zal ook een nieuwe slang bestellen.
Groet Hans en keep you updated

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2024 23:23 #1043859 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Mijn ervaring is dat het langer duurt dan je denkt voordat alles uit de slang is. Ook ik heb destijds even getwijfeld, maar het stopte uiteindelijk we (gelukkig ). In ieder geval goed luchten na afloop.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2024 11:09 #1043968 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Inderdaad duurde het vrij lang voordat ik niets meer hoorde of rook qua gas. Gelucht maar nu krijg ik de wartel aan de zijkant van de gasvulling onderkan/binnenkant van ribbeldeel met geen mogelijkheid los pffffffffff. Overweeg om hem dan maar door te zagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2024 12:12 #1044100 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Weer even verder gegaan met de Amazon, net ietsje meer tijd nu. Eindelijk het oude portier eruit gehaald en eerst de portierstijl even aangepakt omdat je er nu makkelijker bijkomt. Schoongemaakt, schuren, schuren en nogmaals schuren. Daarna even in de primer gezet zie foto'sOok de gasslang rechtsachter is nu eindelijk los uit de ribbelplaat, ga een nieuwe gasslang bestellen ivm het verleggen naar achterzijde achter reflector. Nu tips gevraagd hou nu het beste de gaten in de ribbelplaat waar de gasvulling heeft gezeten het beste dicht te maken??? Plaat er achtermaken (lassen? lijmen?? en afplamuren met delebri? Zie foto.Alvast bedankt voor de waardevolle aanbevelingen.Groet Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2024 08:17 #1044104 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
mijn ervaring is dat de aansluiting van de LPG op het vleugeltje te veel wiebelt bij aan/afkoppelen. In de reflector van de Amazon is de ideale plek voor de aansluiting, een scharniertje of magneet kun je gebruiken om deze als dop te bevestingen. 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2024 22:14 - 22-02-2024 22:48 #1044114 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Stukje metaal er in lassen (op een hele beheerste manier en via losse propjes een stompe verbinding) is - mijn inziens - t mooiste. Er zijn ook mensen die stellen dat je zo min mogelijk warmte moet inbrengen in de plaat en dus voor optie lijmen gaan. En dat dan opvullen met plamuur (vanwege te overbruggen hoogteverschil lijkt debrasel dan wel de beste optie). Maare, hoe is de staat van t hele paneel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2024 08:47 #1044117 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Het paneel is verder redelijk tot goed, dus denk toch eerder aan een stukje inlijmen en afplamuren. ordt weer veel schuren om de ribbel er weer in te krijgen. Maar dank voor je advies. Vandaag weer even verder en eerst het portier erin hangen voordat we aan het volgende gaan beginnen. Te vaak ben je met teveel verschillende dingen bezig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2024 23:41 #1044141 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Debrasel zoveel mogelijk in de juiste vorm aanbrengen. Eenmaal uitgehard is t een verschrikking om te schuren. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2024 11:21 #1044202 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Inmiddels het nieuwe portier erin gehangen, nog enkel even afstellen vwb de naden tussen scherm en achterpaneel. Is er een waarde hiervoor? bedoel hoeveel MM? Zie foto deur.Inmiddels ook de ribbelplaat rechtsachter kaal gemaakt. De vorige eigenaar had 3 lagen plamuur erop. Gelukkig wel de originele oude ribbelplaat. Zoals je nu ziet valt hij iets binnen het zijpaneel, waardoor in de oude situatie de bumperhoek tegen de ribbelplaat aan zat. Denk teveel geplamuurd..............Nu even kijken naar het zijpaneel boven de ribbelplaat, ook daar kennelijk veel plamuur gebruikt.......... Denk ook de velsrand kaal maken want je ziet er toch roest onder. Zie foto's 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2024 09:57 #1044356 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Nu weer een weekje verder en na het verwijderen van het kofferbakrubber, dagen bezig geweest om de lijmresten en verdroogde rubber te verwijderen. Na een paar dagen werk ook voorzichtig aan de ribbelplaat aan de linker achterzijde begonnen. Dit was schrikken............ een niet originele ribbelplaat gemonteerd door de vorige eigenaar en een zelf slecht gelast plaatje in de kofferbak zelf.

Heel veel bitume gebruikt en als het ware de wielkast dichtgesmeerd. Zie foto's
Na het verwijderen van de vellen bitumen bleef ik met deze gaten over in de wielkast. Daar werd ik niet blij van en ernstig nadenken hoe we dit aan gaan pakken. Wel een originele ribbelplaat gekocht zware uitvoering en het buitenste deel wielkast, zie foto.
Denk erover om de onderkant wielkast er uit te slijpen en van de nieuwe wielkast het onderste deel er in lassen. Nu zit ik alleen nog met de wielkast binnenzijde............ en de aansluiting op de reservewielbak zie foto's Daar ben ik nog niet uit. Zou je hier ook een reparatiedeel voor kunnen krijgen? of is er iemand heel handig met plaatwerk die een oplossing kan bieden.

Dan nog de felsrand linker achterpaneel. Hier is maar een klein stukje weg waar de ribbelplaat aansluit, de rest van de rand is hard en goed, mogelijk een klein stukje inlassen naar de wielkast rand toe?     
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.