Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd

Lees meer
07-09-2023 17:31 #204585 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Update; Eindelijk een prachtig exemplaar rechter voorportier op de kop kunnen tikken bij VKV onderdelencenter, bedankt Toon en Ted. Net wel enkel gebroken dus ga deze eerdaags ophalen met een vriend in Elshout. Nu nog even zien hoe we deze er netjes inkrijgen met mijn gipspoot. Denk binnenkantje eerst spuiten onder de scharnieren en pas later de mechanieken erin zetten.
Breng hem eerst naar de werkplaats in Hoorn en zien of de aldaar technische commissie een kijkje kan nemen of ik op de goede weg ben met mijn Amazon restauratie       
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2023 19:16 #1043349 door Frits Scholte
Beantwoord door Frits Scholte in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Roest in de naden tussen 2 plaat delen kun je behandelen met lijnolie die je in ieder reformhuis kunt kopen! moet het plaatwerk nog wel oke zijn. De lijnolie is zeer penetrant waardoor het zich in eventuele roest penetreert en daarna uithard maar wel enigsinds "flexibel blijft."  Hierdoor kan er geen lucht/zuurstof bij en stop je een verdere oxidatie. Dit is bv ook goed toe te passen (uit voorzorg) in de kofferbak tussen de achterspatborden en de wielkasten waar je never nooit niet bij komt! Ik heb zelf hier nl goede ervaringen mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2023 19:35 - 30-12-2023 08:47 #1043350 door Frits Scholte
Beantwoord door Frits Scholte in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
  Ik weet niet of je al verder bent gekomen met de gasvuling aansluiting in je reflector maar hier mijn oplossing die ik heb bedacht indertijd, Heb nu even geen foto's bij de hand.
Ik heb de achterzijde van de reflector losgehaald en gemodificeerd door er een messing plaat achter te doen waarop ik een gas sok(afgezaagd) heb gesoldeerd, die je dan op de gasvulnippel kunt draaien. dus je draait dan de reflector los van het huis. Ik kan later evt. foto's sturen... succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
17-12-2023 21:54 #1043351 door BartJu
Heb geen Amazon, maar kwam deze laatst wel tegen, wellicht ook een optie:
allesvooruwvolvo.nl/p/mini-vuller-lpg-vo...reflectorhuis-volvo/  

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-12-2023 23:02 #1043397 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
RX5 is lijnolie met additieven en werkt prima om roest te stoppen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2023 10:25 #1043496 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Dank Frits voor je aanvulling, ja graag zou ik wat foto's hiervan zien. Ga in het nieuwe jaar er weer verder mee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2024 14:31 #1043714 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Heb deze minivuller besteld maar er zit niet echt een montage handleiding bij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
11-01-2024 22:26 #1043717 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2024 11:21 #1043840 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Ja deze heb ik inmiddels ook besteld, nu eindelijk begonnen met het daadwerkelijk verplaatsen van de gasvulling zie foto's.
Nu loop ik tegen het volgende aan om de gasvulling aan de rechterzijkant onder te verplaatsen (demonteren) moet ik de slang natuurlijk eerst loskoppelen. Dacht dat er een afsluitkraan zou zitten op de tank zelf HELAAS...........

Is deze voorzien van een afsluitnippel zodat ik de slang zonder gevaar kan loshalen en ja natuurlijk ook een nieuwe slang bestellen die wat langer is.
Vraag is dus kan ik deze gewoon losschroeven????
Zie foto's
Hoor het graag groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
24-01-2024 11:28 - 24-01-2024 11:29 #1043841 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Update mijn restauratie Amazon 2 deurs en advies gevraagd
Als het goed is zit er een terugslag klep in de tank. Als je de slang loshaalt hoor en ruik je dat er gas uitloopt. Als het goed is, is dat alleen wat er in de slang zit. Dus eerst de wartel even iets los draaien zodat het gas uit de slang kan wegkomen. Zodra je niets meer hoort kun je de slang verder los maken. Mocht het je te lang duren en je vertrouwd het niet kun je de wartel makkelijk weer  vastzetten.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.