× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

lowbudget DIY coilovers

Lees meer
13-10-2011 21:07 #889463 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic lowbudget DIY coilovers
oh zal voorlopig vast wel stevig zijn. maar de veerpoot die deels als onderdeel van de veerweg en huls voor de schokbreker uit 4 gelaste delen bestaat is niet echt alles en die adapter om je schokdemper mee te verlengen is natuurlijk een dikke no-go.

bij de apk zullen ze het nieteens checken (veer is niet gebroken; schokdemper niet lek; veren liggen niet los als het wiel ontlast is van de grond > goedkeur)
je kunt het zoals het nu is zelfs zo vermommen dat het ook bij de RDW niet gezien wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-10-2011 09:39 #889483 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers

AvdAkker;185974 schreef : oh zal voorlopig vast wel stevig zijn. maar de veerpoot die deels als onderdeel van de veerweg en huls voor de schokbreker uit 4 gelaste delen bestaat is niet echt alles en die adapter om je schokdemper mee te verlengen is natuurlijk een dikke no-go.

bij de apk zullen ze het nieteens checken (veer is niet gebroken; schokdemper niet lek; veren liggen niet los als het wiel ontlast is van de grond > goedkeur)
je kunt het zoals het nu is zelfs zo vermommen dat het ook bij de RDW niet gezien wordt.


waarom zou het niks zijn als het uit 4 gelaste delen bestaat en waarom is een adapter niks? t werkt bij mij prima hoor...t rijgedrag is er op vooruit gegaan, de poten zijn goedgekeurd...
kan je onderbouwen waarom t dan niet goed is? dan kan ik begrijpen wat je precies bedoeld:yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-10-2011 21:16 #889519 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic lowbudget DIY coilovers

lucass;185994 schreef : waarom zou het niks zijn als het uit 4 gelaste delen bestaat en waarom is een adapter niks? t werkt bij mij prima hoor...t rijgedrag is er op vooruit gegaan, de poten zijn goedgekeurd...
kan je onderbouwen waarom t dan niet goed is? dan kan ik begrijpen wat je precies bedoeld:yesyes:



dan kan je alleen onderbouwen met de IKEA-test:

[YOUTUBE]zlnz1rSJj7Y[/YOUTUBE]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-10-2011 22:43 #889587 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers

Alexdepalex;186030 schreef : dan kan je alleen onderbouwen met de IKEA-test:

[YOUTUBE]zlnz1rSJj7Y[/YOUTUBE]


:humor:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2011 17:22 #889673 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic lowbudget DIY coilovers

lucass;185994 schreef : waarom zou het niks zijn als het uit 4 gelaste delen bestaat en waarom is een adapter niks? t werkt bij mij prima hoor...t rijgedrag is er op vooruit gegaan, de poten zijn goedgekeurd...
kan je onderbouwen waarom t dan niet goed is? dan kan ik begrijpen wat je precies bedoeld:yesyes:


elke verbinding is een verzwakking, de adapter bijvoorbeeld; de zuigerstang is niet zomaar PBS maar een redelijk hoge staalkwaliteit (en vervolgens gechromeerd of soortgelijke behandeling, iets waar Loctite zeer slecht op hecht...) weet je wel of de materiaalkwaliteit van je adapter daar op zn minst aan matcht? daarnaast is de verbinding bij de overgang naar de adapter zwakker.

de veerpoot zelf, tuurlijk gebruik je de 4 delen om qua maatvoering netter uit te komen, maar een betere oplossing was geweest om een sleeve over de bestaande veerpoot te schuiven. nu is de sterkte van je veerpoot afhankelijk van 4x een las, ik weet niet waar, hoe, door wie en waarmee dat gelast is maar er zitten aan zo'n verbinding een hoop risico's voor het echt goed en veilig is te noemen, vooral op wat langere termijn..

vwb de keuring heb ik hierboven al een keer omschreven, dat hij op een APK goedgekeurd wordt zegt helemaal niets; je bent mocht er iets bezwijken wel de lul als dat de oorzaak is en dat lijkt me niet echt de bedoeling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-10-2011 14:41 #889829 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers
oke, daar noem je een paar goeie details.
maar ik maak me daar absoluut geen zorgen over:yeah: over de sterkte van de lassen enzo...

en tis een leerproces dit, er zitten en komen vast nog wel wat kinderziektes uit...mja die fix ik dan wel weer.

en als je alleen je denkt in de trant van ongelukken en dergelijke, dan kan je net zo goed je huis niet meer uit komen laat staan in je auto rijden....alsof een oude 300 zo veilig is:groovy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
20-10-2011 18:18 #889997 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic lowbudget DIY coilovers

lucass;186350 schreef : oke, daar noem je een paar goeie details.
maar ik maak me daar absoluut geen zorgen over:yeah: over de sterkte van de lassen enzo...

en tis een leerproces dit, er zitten en komen vast nog wel wat kinderziektes uit...mja die fix ik dan wel weer.

en als je alleen je denkt in de trant van ongelukken en dergelijke, dan kan je net zo goed je huis niet meer uit komen laat staan in je auto rijden....alsof een oude 300 zo veilig is:groovy:



dat zeg ik ook niet, wilde ff een balletje opgooien zodat er over nagedacht wordt en niet zomaar klakkeloos dingen gemaakt worden.
de kans dat je wordt genaaid als je met eigenbouw-dingen bij ongevallen betrokken raakt, is aanwezig.

ik vindt dat mensen vooral door moeten gaan met dit soort dingen, maar dan wel uittesten op een afgelegen terrein, weiland of op het circuit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2012 12:11 #917670 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers
ze zijn te koop....net als de veerpoot brug waar anjo zo zijn best op heeft gedaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2012 14:58 #917682 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers
Toch maar terug naar de originele, zachtere voorophanging?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-11-2012 20:32 #917810 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers
zoals ik het begrepen heb gaat...of is de auto al weg!

Correct me if I am wrong!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets