× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

lowbudget DIY coilovers

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-10-2011 14:38 #886849 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers
zolang de veren niet los tussen de schotels liggen en alles degelijk gebouwd is (en daar ben ik zeer zeker van) maak ik me geen zorgen over de apk en verdere veigelheid.
maar anyway, t zaakje zit eronder....
zo STUG als wat...ongelofelijk oncomfortabel, maar wel heel vet! hij ligt helemaal vlak in de bochten, helt nauwelijks over}:)
tis een stuiterbal maarja, who cares, ik rijd er toch nooit lange afstanden mee:p

Bijlage:


Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-10-2011 14:44 #886850 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers
wow leip, wat zijn de kosten geweest?
en wat heb je nou met achter gedaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-10-2011 14:50 #886852 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers

flyhart;185794 schreef : wow leip, wat zijn de kosten geweest?
en wat heb je nou met achter gedaan?

euhm kosten...
coilovers waren 125 euro...
ik heb voor 70 euro draaiwerk laten doen...
lassen heb ik bij kennissen gedaan dus was gratis...

dusja een kleine 200 euro:yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-10-2011 15:00 #886854 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers
wicked, heb je de tekeningen van het draaiwerk etc? en wat je precies gelast hebt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-10-2011 15:48 #886857 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers
Kun je misschien eens een foto maken van de draagarm en stuurstang met deze verlaging?

Leuk gedaan! Mooi dat het verstelbaar is maar voor E200 zou jezelf ook wel al met een setje VW golf koni/bilstein aan de slag kunnen+ een coiloversleeve van Frits op de veerpoot kunnen lassen of een veer van dai met juist pondage kunnen, kiezen.
Demping zou dan wel beter zijn. Die marktplaats schroefsets staan er wel om bekend enorm stug te zijn (en binnen en half jaar stuk te zijn). Als de auto begint te stuiteren verlies je uiteindelijk grip.

Absoluut props voor de moeite!

Kun je nu wel ook nog andere demper inserts gebruiken? Dat is natuurlijk wel mooi, dan kun je voor een kwalitatief betere demper kiezen als deze stuk zijn/je genoeg hebt van het stugge gestuiter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-10-2011 13:28 #886912 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers
ik zal als het beter weer is even een paar foto's van de onderkant maken!

ik zal ook even overzichtelijk alle foto;s + bouwtekeningen etc bij elkaar in 1 post zetten, iemand die dit ook wil gaan proberen kan dan mijn dingetjes gebruiken evt.

en over de dempers, volgens mij is de keuze wel breed...de demper patronen die er nu inzitten waren qua dikte ong gelijk en paste ook feilloos in de originele poot.
lengte is ook niet bepalend, ik kan iets kortere of iets langere monteren, de werking blijft in dit geval gewoon hetzelvde.

die draadbussen van frits waren achteraf mss makkelijker geweest, maar toen wist ik nog niet wat ik nu weet. wellicht zou ik nog net zoveel werk hebben met het pasmaken van draadbussen en dingetjes laten draaien etc. als met de manier die ik nu gehanteerd heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12-10-2011 21:49 #886954 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic lowbudget DIY coilovers

AvdAkker;185713 schreef : mwa, dat vind ik persoonlijk weer wat overdreven. als je kijkt naar het aantal ongevallen (ook eenzijdige) die door een technisch mankement veroorzaakt zijn en je vergelijkt die met ongevallen door verkeerd borden lezen/haast/onoplettendheid/rijden onder invloed etc veroorzaakt zijn dan is het maar een klein percentage.
maar hoeveel mensen rijden er in nederland niet rond met een foutieve wieluitlijning, versleten wiellagers, speling op een fusee of stuurkogel, stuurhuis, roestschade aan een veerschotel, gebroken veer etc etc etc. ja maaar er is de APK waar dat gezien en verholpen wordt?? ja tuurlijk, maar dat is een momentopname en de een rijd 5000km en de ander 100000km per jaar, APK is absoluut geen garantie dat je auto altijd veilig is.
en of de goedkope toko om de hoek je nu met 4 verschillende halfversleten banden en 2 verschillende voorveren met een verse APK op pad stuurt of iemand beunt een big brake kit op z'n auto met v??ls te dunne/zwakke bouten om de remklauwen mee vast te schroeven... we weten allemaal dat het niet zo hoort, maar het gebeurt beiden maar al te vaak

je mag overigens elke auto verbouwen maar binnen bepaalde grenzen, ga je over zo'n grens dan moet die bij de RDW gekeurd worden en wordt je kenteken erop aangepast. voor wielophanging zijn bijv de wielbasis en spoorbreedte aan het kenteken gebonden, wijk je daar teveel van af dan moet hij herkeurd worden.



oke, dus DIY is in Nederland gewoon toegestaan, zonder je echte zorgen te hoeven maken mocht je in een aanrijding betrokken raken?
wil echt niet doemdenken, maar vraag me eigenlijk af wat de grenzen zijn, ze klinken allemaal zo vaag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2011 10:14 #886975 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers

Alexdepalex;185899 schreef : oke, dus DIY is in Nederland gewoon toegestaan, zonder je echte zorgen te hoeven maken mocht je in een aanrijding betrokken raken?
wil echt niet doemdenken, maar vraag me eigenlijk af wat de grenzen zijn, ze klinken allemaal zo vaag.


als het degelijk gebouwd is, waarom zouden ze dan moeilijk gaan doen?
ik ben er heilig van overtuigd dat het weggedrag verbeterd is t.o.v het origineel plus de constructie van de nieuwe veerpoten is oerdegelijk.........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2011 12:54 #886989 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic lowbudget DIY coilovers
nja het is niet om je af te vallen maar ik vind de constructie die je zo gemaakt hebt echt niet bepaald oerdegelijk en constructietechnisch ook niet verantwoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2011 14:46 #887003 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lowbudget DIY coilovers

AvdAkker;185935 schreef : nja het is niet om je af te vallen maar ik vind de constructie die je zo gemaakt hebt echt niet bepaald oerdegelijk en constructietechnisch ook niet verantwoord.


waarom niet? is het niet stevig genoeg?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets