× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Spoorverbreders

Lees meer
02-03-2008 23:38 #627141 door Doeke Dobma (GAST)
Spoorverbreders is gemaakt door Doeke Dobma (GAST)
Spoorverbreders, oftewel spacers, dat houdt me nog wel eens bezig. Vooral de achterwielen steken m.i. namelijk ver naar binnen. Nu kan je kiezen voor niet-Volvo velgen met een lagere ET-waarde, maar ik wil liever de originele open GLT's eronder hebben. Deze hebben een ET-waarde van 40 en steken dan dus vrij ver naar binnen. Met spoorverbreders komen ze wat verder naar buiten.

Onder bepaalde voorwaarden is spoorverbreden toegestaan. In het volgende artikel van AutoWeek staat er e.e.a. over.
autonieuws.autotrader.nl/apkvragen.php?ID=178&CAT=14

De spoorbreedte van de achterzijde is voor een 340 of 360 precies 1,40 meter(volgens het boekje;)). 2 procent daarvan is 2,8cm. Per kant mag je dus max. 1,4cm breder gaan. Zo'n maat zal er wel niet zijn. Je komt dan op 1 of 1,5 cm, maar die laatste is dus niet toegestaan. Maar levert 1cm aan elke kant visueel wel wat op?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-03-2008 23:45 #701962 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders
daar staat dat het binnen die grenzen geen probleem is bij de APK, maar als je goed leest staat er dus ??k dat ->als er geen typegoedkeuring voor de spoorverbreders is<- het nog steeds niet toegestaan is. Dit kan dus bij politie- of RDW controle aan het licht komen.

aangezien volvo volgens mij geen typegoedkeuring heeft aangevraagd voor spoorverbreders op de 300 serie (het zou kunnen van wel.. met nadruk op zou) mag het dus toch niet....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-03-2008 13:01 #701987 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders
Ik heb persoonlijk ook weleens aan spoorverbreders zitten te denken.

Maar eerst wil ik eens gaan proberen het camber van de voorwielen te gaan verstellen. En dan niet aan de bovenkant van de veerpoot maar aan de onderkant. Dan verandert de spoorbreedte ook meteen.

Ik vraag mijzelf weleens af of er nu echt zo streng op gecontroleerd wordt.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2008 23:01 #702059 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Spoorverbreders
Wat wil je er mee bereiken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-03-2008 09:23 #702076 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders
Wat al gezegd wordt in het begin van het topic: Ervoor zorgen dat de boel er netter uitziet.

Wat betreft het camber: hiermee kun je de wegligging aanpassen. Altijd leuk om daarmee te stoeien ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
04-03-2008 21:48 #702120 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Spoorverbreders
Ik heb altijd gehoord dat spoorverbreders verboden waren?? :S

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-03-2008 23:54 #702148 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders

antiekeradio;48943 schreef : daar staat dat het binnen die grenzen geen probleem is bij de APK, maar als je goed leest staat er dus ??k dat ->als er geen typegoedkeuring voor de spoorverbreders is<- het nog steeds niet toegestaan is. Dit kan dus bij politie- of RDW controle aan het licht komen.

aangezien volvo volgens mij geen typegoedkeuring heeft aangevraagd voor spoorverbreders op de 300 serie (het zou kunnen van wel.. met nadruk op zou) mag het dus toch niet....

2 Fast 4 U;49115 schreef : Ik heb altijd gehoord dat spoorverbreders verboden waren?? :S


officieel wel dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2008 17:59 #712652 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Spoorverbreders
Het is al een tijdje geleden dat hier gereageerd is. Maar wilde toch even iets kwijt.

Ik heb ook spoorverbreders onder mijn auto. Hiermee is die al 2 jaar goedgekeurd tijdens de apk keuring. Waarvan zelf 1 maal nog een steekproef was.

Ook heb ik op mijn werk aan een keurmeester gevraagd of er nou erg op gelet word. Hij zei dat er nauwelijks naar gekeken word. Als je er maar gewoon voor zorgt dat de banden niet buiten de wielkasten uitsteken en het er voor de rest maar gewoon netjes uitziet is het al snel goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-06-2008 23:44 #712717 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders
officieel blijft het verboden, als het losse platen tussen velg en naaf zijn.

maar; ik heb ook het idee dat dit verbod vooral als handvat gebruikt wordt, om "sjonnies" te kunnen bekeuren/van de weg halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-06-2008 12:32 #712757 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders
Dat was een keer bij blik op de weg zo,n man. Daarvan staken de banden buiten de wielranden. De politie zei dat het niet mocht hij zei dat het wel mocht, hele discussie....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets