× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Betere remmen 360

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2010 00:21 #844400 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
Das nou het lekkere van die Ferodo DS2500 blokken, die zijn voor sportief straatgebruik (maar ook geschikt voor een enkele keer circuitraggen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2010 08:29 #844410 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
Als die daar voor geschikt zijn dan is dat zeker n aanrader.

Hou er wel rekening mee dat dat soort remblokken sneller slijten dan de normale........

Goed remmen is belangrijker dan hard rijden.Zorg er dus voor dat t hele systeem up to date is.Na 15 of 20 jaar min of meer trouwe dienst kan het geen kwaad om het hele systeem eens onder de loep te nemen.

Wat ook nog wel eens 'n probleem blijkt te zijn is dat de oude rubber cups in de diverse componenten niet zo goed tegen de moderne remolie kunnen.Die is vaak (nog)agressiever dan de oliesoorten van pakweg 15 jaar geleden.Daarvoor hebben die wel de eigenschappen die erg wenselijk zijn zoals een veel hoger kookpunt.Kan uit eigen ervaring zeggen dat het verversen van de olie in het systeem( doorpompen ) rampzalig kan uitwerken.Ik heb t met de 55 gehad.Alles werkte prima.Remolie ververst.Na 3 ronde's Nordschleife gaf de hoofremcilinder de geest bij het aanremmen voor Breidscheid..:flame:...............Diegene onder ons die ooit op de ring geweest zijn zal weten dat je juist daar zoiets helemaal niet kunt gebruiken:nono:.
Na uitbouwen van de hoofdremcilinder bleken de cups weggevreten!Na ?n nieuw setje cups heb ik er nooit meer last van gehad.En zo?n revisie setje kost eigenlijk bijna nix in verhouding tot de prijs van n nieuwe hoofdremcilinder!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2010 11:48 #844420 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Betere remmen 360
Funs is momenteel voor mij aan het kijken wat hij kan regelen qua prijs etc :)

over de remblokken, ook Funs kan leuke remblokjes leveren:
link

Ik zat aan de redstuff te denken, omdat die goede prestaties leveren ?n niet hard slijten / weinig remstof produceren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2010 11:50 #844421 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Betere remmen 360
verversen van de remolie doe ik persoonlijk enkel en alleen nog maar via overdruk op het resevoir, heb al enkele keren gehad dat je met doorpompen de HRC naar de hel trapt en overdruk werkt gewoon veeeele malen makkelijker.

de eerste HRC's waren nog reviseerbaar; alsin er waren/zijn kits voor te krijgen, voor de latere HRC's zijn geen revisiekits te krijgen (maar die dingen kosten nog geen e100 nieuw, mag dus geen probleem zijn) ik meen dat de overgang gelijk was met de nieuwe remklauwen, dus MY79 als ik het goed heb uit het hoofd..

@ Mark; inderdaad, dat snap ik dus niet hea. EBC levert dus alleen de remblokken bedoeld voor het oude type remklauw, daar heeft meer als 85% van de 300 rijders dus helemaal niets aan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2010 12:29 #844427 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
ik heb toch liever dat ik de hrc om zeep help tijdens ontluchten dan tijdens een dollemansrit :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2010 12:55 #844436 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Betere remmen 360

AvdAkker;154224 schreef : @ Mark; inderdaad, dat snap ik dus niet hea. EBC levert dus alleen de remblokken bedoeld voor het oude type remklauw, daar heeft meer als 85% van de 300 rijders dus helemaal niets aan!


dus daar heb ik niets aan? Nu snap ik ook waarom iedereen voor de Ferodo blokken gaat..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2010 14:11 #844449 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
Ferodo SCHIJNT ook betere kwaliteit te leveren. Ik heb zelf nooit een vergelijkende test gedaan maar ik ben zeer tevreden met mijn Ferodo blokken iig. Ik weet niet welk type, dat heb ik met Anjo al ooit besproken. Degenen die ik heb is iig niet de instapserie maar een stapje hoger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2011 12:37 #860674 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Betere remmen 360
Even een update aangezien ik ook aan het zoeken ben naar betere remmen, plus dat er hier op het forum ook al een group-buy aan het ontstaan is in de Ferodo remblokken.
Als schijven adviseren ze nog steeds de Zimmermann met een speciale bewerking wat resulteert in een "Formel" schijf. De remblokken zijn wel een stukje duurder dan bij Funs.

Zijn er ondertussen al meer mensen die ervaring hebben met de Formel schijven en dan ook icm. de FCP370H blokken? Wellicht ook met RVS remslangen :halo:

Beste,

Na een kwartiertje gezocht te hebben naar de mogelijkheid voor betere remmen op mijn '84 Volvo 360GLS kwam ik terecht op uw site.
Door het lezen van een aantal recensies bleek uw bedrijf aanbevolen te worden door diverse gebruikers van de door u aanbevolen hardware.
Nou zoek ik geupgrade schijven en remblokken voor de voorkant die geschikt zijn voor sportief dagelijks gebruik.
Mijn voorkeur gaat uit naar Ferodo FCP370H remblokken en schijven van Zimmermann, maar u levert ook Formel schijven. Dit waren blijkbaar
Brembo/Zimmermann schijven met een extra bewerking, kunt u mij vertellen wat de meerwaarde hiervan is en wat die bewerking inhoud?
Wat zou uw aanbeveling zijn en wat zullen de kosten van dit alles zijn?

Ik zie graag uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Chris Kobes

Kenteken van de auto: KY-09-YY

Chris

VOLVO 360 GLS KY-09-YY

SPORTREMSCHIJVEN GEPERFOREERD LINKS EN RECHTS UITGEVOERD ( ZIMMERMANN BEWERKT /FORMEL)
FERODO FCP 370 H

Voorschijf 657251RL netto per stuk ? 54.50
Ferodo DS 2500 - 370H netto per set ? 99.-

Prijzen ex btw

www.remschijf.nl./fotos/

Mvg
Ton
ATD INTERNATIONAL BV
BRAKE TUNING SYSTEMS.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2011 13:34 #860680 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Betere remmen 360
Schijven heb ik pas besteld en liggen hier:


Kijk ook even in het 1.7 turbo in een 343 topic van Erik, want we wilden zojuist die remblokken gaan bestellen, dan kun je van de korting mee profiteren ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-06-2014 17:28 #948777 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
Mega kick, wie weet wat op het moment de beste plek is om ferodo blokken en nieuwe schijven te bestellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets