× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Betere remmen 360

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-02-2008 09:57 #697562 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
Meestal is de zuiger wel weer goed gangbaar te maken. Waarschijnlijk zal je linker klauw vast zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-02-2008 23:22 #697594 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
tweedehands remmenspul van de sloop erop zetten zou ik niet doen, als je gebruikt rem materiaal gaat demonteren is de enige manier om het goed te doen, eerst reviseren en dan pas terugbouwen.

je zou dit natuurlijk met een klauw van de sloop kunnen doen, dan kun je zolang nog doorrijden (maar dat zou ik met een L/R trekkende auto zowieso niet doen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2008 09:31 #697598 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Betere remmen 360

rwdstudent;46970 schreef : Meestal is de zuiger wel weer goed gangbaar te maken. Waarschijnlijk zal je linker klauw vast zitten.


Hoe werkt zoiets dan? Zware klus? Kan dit gewoon voor op straat, zonder de remslang e.d. los te maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2008 10:22 #697600 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Betere remmen 360
Ik vind dat je op zoiets als remmen gewoon niet moet besparen. Onlangs was mijn rechtachter rem vast gelopen. Bleek de remvoering slecht en het cilindertje was op. (let wel een 340) Heb toen maar meteen aan beide zijden de remschoenen en cilinders en de remvloeistof vervangen. Nou is het van een 360 iets duurder maar op zoiets moet je gewoon niet besparen. Zeker niet als je nog een hele tijd in die auto wil blijven rijden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2008 11:48 #697601 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
EBC is rommel. Just for the record :+

En zoals de anderen al zeggen; standaard schijven en goede blokken moeten voldoende zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2008 19:35 #697689 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
je moet het hydraulische circuit openmaken om een klauw te kunnen reviseren/gangbaar maken.

hiervoor gelden dus alle waarschuwingen en 'pitfalls' zoals ontluchten en oppassen met remvloeistof op de lak.

om serieus aan een klauw te werken moet je hem gewoon uitbouwen en op de werkbank leggen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2008 21:30 #697699 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Betere remmen 360
Bij de vorige apk is er een complete veerpoot vervangen, incl remmerij. Links en rechs zit er dus verschillende remmerij op (ik bedoel; verschillend qua hoe lang ze al meegaan). Misschien dat de oorzaak daar ook wel gezocht kan worden? Een kant meer afgesleten dan de andere?

Anyway, ik ga eerst de schijven + blokken vervangen. Als het probleem daarna blijft kan ik hem altijd nog wegbrengen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2008 00:05 #697717 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Betere remmen 360
Zeker een remmentestbank gehad..... Bij Volvo 440 is dat meestal achter ook altijd een probleem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2008 12:52 #703420 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Betere remmen 360

setsunakaede;46909 schreef : Andries Hofstra heeft indertijd geopteerd voor Ferodo's (DS2500 dacht ik?).


Ik kan de Ferodo DS2500's krijgen voor 76 euro ex btw. Daarbij werden mij geperforeerde schijven aangeboden voor 42,90 per stuk ex btw. Die schijven zijn dan naar keuze van Brembo of Zimmermann, de laatste werd geadviseerd. Kunnen de DS2500 (in de juiste uitvoering) probleemloos in de originele klauw worden geplaatst?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2008 13:30 #703422 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360

Doeke Dobma;50521 schreef : Kunnen de DS2500 (in de juiste uitvoering) probleemloos in de originele klauw worden geplaatst?


Ja, als ze speciaal voor de 360 worden aangeboden wel ja. Die blokken en schijven zijn niet duur trouwens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets