× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Betere remmen 360

Lees meer
07-02-2008 14:20 #627016 door Doeke Dobma (GAST)
Betere remmen 360 is gemaakt door Doeke Dobma (GAST)
Ik vind de remmen van de 360 te kort schieten. In de bebouwde kom niet, maar bij hoge snelheden hard remmen, daar zijn ze duidelijk niet voor gemaakt. Ik zoek dus betere remmen. Mijn prioriteit ligt bij de voorremmen, aangezien die het zwaarste werk verrichten.

Ik denk dat ik dan uitkom bij sportremsets. Het al wat rondgesnuffelt, EBC schijnt een goed merk te zijn maar waarschijnlijk erg duur. Het is dan ook nog maar de vraag of ze wel voor een 360 te krijgen zijn. Brembo MAX schijven zijn ook mooi, maar volgens mij niet te krijgen voor een 360.
Via deze ad: link.marktplaats.nl/146075571 kwam ik op een set mooie geboorde schijven. Schijven kosten hier 127 euro de set en blokken 37 euro. Er staat echter geen merk bij. Wat denken jullie van die ad?
Uberhaupt iemand ervaring met betere remmen, of weet je leveranciers van beter remwerk?

Geboord of gegroefd heeft wel de voorkeur. Heeft betere koeling, grip en staat ook nog een ubervet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2008 14:22 #697503 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Betere remmen 360
Overigens: bij hard remmen op hoge snelheid is er een duidelijk trilling waarneembaar, ook hoorbaar. Ook trekt de auto dan flink naar rechts. Is dit te wijten aan versleten remmen of aan wielophanging? Een garage had het erover dat het misschien de remtang is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2008 14:34 #697504 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
Andries Hofstra heeft indertijd geopteerd voor Ferodo's (DS2500 dacht ik?).
Anders moet je eens in de Ford Escord hoek gaan zoeken, van de remmen schijnt daar redelijk leentjebuur gespeeld te zijn (van de week opnieuw bevestigd gezien: mijn soon to bie nieuwe achterremcylinders zijn... jawel... Ford Escord + Volvo 340)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2008 14:55 #697507 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
Het trillen is waarschijnlijk een kromme schijf/ schijven

Het scheef trekken heeft te maken met het slecht functioneren van ??n kant. (dus idd bv een zuiger die vast zit)

Ik zou gewoon een setje standaard schijven halen. Dat is meer dan zat voor een straatauto. Zorg dan wel voor goede blokken. (zelf rij ik nog met de ori volvo blokken) Als ik nieuwe zou moeten kopen, zou ik voor de ferodo "straat" blokken gaan.
Hoofdremcilinder, vacuumslang bekrachtiger en achterremmen kunnen natuurlijk ook nog verantwoordelijk zijn voor het "onder de maat remmen"

Mijn 340 remde eerst ook voor geen meter. Het enige wat ik vervangen heb zijn de wielremcilinders achter, een nieuw model bekrachtiger en de hoofdremcilinder. Hij remt nu echt super! met originele blokken dus (zelfs nog complimenten gehad van een 360cuprijder!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2008 17:29 #697522 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360

Doeke Dobma;46908 schreef : Overigens: bij hard remmen op hoge snelheid is er een duidelijk trilling waarneembaar, ook hoorbaar. Ook trekt de auto dan flink naar rechts. Is dit te wijten aan versleten remmen of aan wielophanging? Een garage had het erover dat het misschien de remtang is?


ik denk (net als Frits volgens mij) dat het er niet aan ligt dat de standaard remopstelling niet goed genoeg is, maar dat het bij jouw auto gewoon niet goed in orde is!

het 'trekken' in het stuur zou niet uit de wielophanging mogen komen, want dan zou je dat met andere rij omstandigheden ook moeten merken.

rubbers vervangen, controle op speling, en dan pas als laatste: uitlijnen, dat kan nooit kwaad natuurlijk, het kan best verschil maken op het rijden in het algemeen.

maaaaar... als hij vooral trekt (en trilt) bij het remmen heb je daar het probleem in zitten.

een 360 kan goed ankeren, ook vanaf hoge snelheden, met de standaard remmen. ten opzichte van moderne auto's zijn ze niet eens z? zwaar. je hoeft echt geen geventileerde schijven rondom te hebben bijv...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2008 18:30 #697527 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
idd wouter
als ik bij mijn 360 vanuit hoge snelheid hard remde
kreeg je daar gewoon koppijn van

dus voor mij zijn de orginele voldoende
goede banden scheelt ook een hoop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2008 21:32 #697540 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Betere remmen 360
Hmm, dan zal ik er dus maar vanuit gaan dat mijn remmen ver heen zijn. Bij de meeste automaterialenzaken zitten er kortingen tot wel 35 procent op die materialen.
Ik reken even;
2 x Brembo a 47,50 is 95 euro, plus 53,50 voor Ferodo blokken is 148,50 ex btw. Minus 35 procent is 96,50 ex btw, dat is 115 euro incl btw. Klinkt wel goed dacht ik. Wat vinden jullie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2008 22:20 #697546 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
brembo dan heb je het toch over de remklauwen neem ik aan?
ik ben ook al ff op zoek naar van die gegroefde schijven maar kan ze nergens vinden
niet voor de remkracht maar puur optisch

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2008 22:32 #697551 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betere remmen 360
als de auto echt naar links of rechts trekt heb je inderdaad niet genoeg aan enkel schijven en blokken; dat wil meestal zeggen dat er een zuiger vast zit in een van de remklauwen.

voor de sleutelaars is dat te repareren dmv een revisieset en schoonmaken/ontroesten. maar als je daar geen ervaring mee hebt kun je beter een nieuwe remklauw monteren. die zijn helaas wel PRIJZIG.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2008 00:15 #697556 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Betere remmen 360
En als de auto dan naar rechts trekt, moet ik dan een rechter of linker remklauw hebben. Als ie naar rechts trekt lijkt me dat de linker klauw niet goed is, die remt minder hard dan rechts, waardoor ie naar rechts trekt.

Goede gedachtengang? Even kijken of ik iets op de sloop ofzo kan vinden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets