Body roll
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
The front springs that I do greatly recuce the body roll at the front. The only time it will lean is flat out around a roundabout and you havbe to push it very hard.
I know the whiteline do a 25mm front bar but in my opinion that is far to stiff for a little 300 series. The other possibility would be to fit two anri roll bars together as has been done on 240 for example
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
if a 25 mm bar is as stiff as 2 regular ones, there is no real difference, or am I missing something? (or is it stiffer still than 2 regular ones?)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
A rear arb is something I would like to try as the rear does have a bit of unwanted roll.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Nu heeft de andere poot dit oog niet (340, 1.7) en zit de stabi op de onderste draagarm vast in rubbers gemonteerd. Deze stabi heb ik dan ook erbij meegenomen om op de 360 te monteren.
Wat blijkt nu, de stabi van de 340 1.7 is dikker dan die van de 360 die ik had...
lengte tot aan draaipunt is gelijk...
Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad en zijn er vergelijkbare ervaringen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
variomagic;34437 schreef : Dikker dus automatisch ook stugger...
Ja, op zich wel.
Het verschil is dus niet alleen dat de stabi dikker is, maar ook de manier waarop deze met de wielen verbonden is.
Bij de 360 is de stabi via kogelgewrichten verbonden. Korte oneffenheden worden direct doorgegeven van het wiel naar de stabi. De korte oneffenheden worden dan dus ook doorgegeven aan het andere wiel.
Voordeel is wel dat bij kleine inveringen de stabi wel direct reageert.
Bij de 340 is de stabi dikker, maar vebonden via rubbers. (net als de achterste reactiestang van de voorwielophanging en de montage van de achterschokdempers)
Korte oneffenheden worden opgevangen door het rubber en in mindere mate ook gedempt.
Kleine veerwegveranderingen zorgen er voor dat de rubbers vervormen zonder dat de stabi direct wordt aangesproken.
De stabi reageert dus later.
Voor waar ik de wagen voor gebruik dus niet ideaal.
Ga nu zoeken naar andere, stuggere, rubbers of kogelscharnieren om de stabi te monteren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.