× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Testkast motor - wie heeft er verstand van?

Lees meer
03-08-2015 17:24 #958112 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Testkast motor - wie heeft er verstand van?
Van m'n 360 weet ik nog precies de CO en HC-waarde (2,2% en 90, haha, zal ik nooit vergeten). Dus daarmee kan ik mooi vergelijken :)

Desalniettemin is het apparaat minstens 40 jaar oud en zit 'ie vol met vuil. Dus voordat ik ook maar de stekker in het stopcontact steek, schroef ik een en ander los om de testkast zowel van binnen als buiten goed schoon te maken. Ook moet ik het beeldscherm van de oscilloscoop onder handen nemen, een aantal lijntjes brokkelen af.

Gelukkig zit de gebruiksaanwijzing erbij (NL), incl. ijkingsprocedure. Er zitten behoorlijk veel functies op voor het testen van de ontsteking. Daar snap ik nu nog he-le-maal niks van. Misschien stapje voor stapje gaan aanleren... het gaat me in eerste instantie om CO en HC. En aan een Renix valt toch maar weinig af te stellen.

Foto's post ik vanzelf wel een keer. Net als vragen :D
Dit wordt in ieder geval een leuk sierraad in de werkplaats :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2015 22:04 #958113 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Testkast motor - wie heeft er verstand van?
is heeel interessant krommes op de scoop van de ontsteking geven ook aan of een cylinder afwijkt, en de ontsteekspanning is een maat voor de compressie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2015 17:25 #958117 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Testkast motor - wie heeft er verstand van?
Precies, staat allemaal heel uitgebreid beschreven in de handleiding, incl. plaatjes. Interessant maar nu nog abracadabra.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets