Testkast motor - wie heeft er verstand van?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Ik wil graag een testkast kopen zodat ik alle afstellingen aan de auto zelf kan doen. Nou staan er genoeg "afgeschreven" exemplaren te koop op internet, dus keuze genoeg. Maar ik lees regelmatig dat de CO-functie niet meer werkt omdat de calibratie is verlopen of omdat "het gas op is".
Hoe werkt dat met zo'n calibratie of testgas? Kun je dat ook omzeilen? Ik hoef geen profi apparaat te hebben die APK-gecertificeerd is. Alles wat ik wil is CO, CO2, lambda, HC en liefst ook stroboscoop + vonksterkte.
Wie heeft er verstand van en kan er meer over vertellen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- V300 register
- Verbannen
Als je de knoop doorhakt, kan je dan de prijs en wat foto's posten? Ik ben namelijk gisteren net afgekeurd op de schouwing voor co
Frustrerend...
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Nicholas;237269 schreef : Geen idee hoe het precies zit bij een viergasmeter, maar hier op de unief hebben ze verschillende manieren om gassen te analyseren: infrarood, elektrochemisch of volledig solid state. Ik vermoed dat er verschillende technieken worden toegepast in verschillende machinen/bouwjaren.
Als je de knoop doorhakt, kan je dan de prijs en wat foto's posten? Ik ben namelijk gisteren net afgekeurd op de schouwing voor co
Frustrerend...
Het is echt een oud botje.... kan maar zo al 30 jaar of ouder zijn. Heeft nog analoge metertjes (je weet wel, met wijzers i.p.v. een display met digitale cijfers ).
Heeft altijd goed gewerkt, maar staat al een poosje ongebruikt in de hoek.
Niemand die er meer over kan vertellen? Merk is Blackhawk.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
In ieder geval weer een leerobject, eens kijken of ik kan doorgronden hoe zo'n ding eigenlijk werkt. De gebruiksaanwijzing zit er gelukkig nog bij :humor:
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
:pics::pics::pics:
- V300 register
- Verbannen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid