× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic

Lees meer
05-11-2012 08:02 #917599 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic
Kick. Ik wil vandaag mijn carburateur opnieuw monteren, hij lekt weer bij de voet. Wat is de standaarddikte van de pakking en heeft het zin om een dikkere te maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-11-2012 14:43 #917605 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic
Ik heb het indertijd met die van mij opgelost door gewoon net zo lang te gaan stapelen tot het niet meer lekte. Dat werd uiteindelijk een stapeltje van 3 zelfgeknipte pakkingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-11-2012 16:14 #917612 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic
Ik heb een hele tijd geleden een heel assortiment pakkingpapier gehaald bij een lokale automaterialenzaak.
Daar zaten ongeveer 15 verschillende vellen van ca. .50m2 per stuk in. Verschillende diktes, sterktes en papiertypes dus voor alle soorten pakkingen.

Was wel duur geloof ik, maar echt ideaal om te hebben! En ik gebruik ook altijd de techniek van het materiaal een lichtjes invetten en de pakking er op drukken. Daarna met een heel scherp mesje voorzichtig uitsnijden en met ponsjes de boutgaatjes uitslaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-11-2012 17:15 #917621 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic
Tip:
op motorbeurzen, zoals bijvoorbeeld die in Hardenberg in het voor en najaar, is pakkingpapier vaak voor leuke prijsjes te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2012 17:31 #917623 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic
bij de automaterialenzaak om de hoek een complete rol (standaard, geen cylinder of uitlaat) voor een euro of 8, schijnen normale prijzen te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2012 11:19 #917667 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic
Net in de weer geweest met de prikpen in plaats van een mesje. Veel beter resultaat. Het kost je een half uur voor 4 pakkingen voor de voet van de carburateur, maar zo netjes krijg je ze anders gewoon niet.

carburateur - pakking - plastic - pakking - verwarming - pakking - plastic - pakking - spruitstuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets