× alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic

Lees meer
10-03-2008 20:19 #702463 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic
Hoe haal je met de schaar netjes kleine driehoekjes etc. uit de pakking. Hier gaat het bij mij meestal moeilijk. Met een scherp mesje bestaat ook de kans dat je ongewild papier mee trekt. Zijn hier ook "trucjes"/oplossingen voor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-03-2008 20:33 #702469 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic

Mkickert;49477 schreef : Dat is sterk: ik heb vorige maand nog bij de Brezan in Delft een halve meter pakkingspapier van de rol mogen knippen daar. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze dat inmiddels verkocht hebben allemaal.


NAJAAAA zeg wat een zolen dan
ik heb al meerdere keren gebeld, dat ze zeiden dat ze het niet hadden.
Morgen nog maar eens een belletje doen dan.
Kunnen we van het weekeind eens voorzichtig gaan proberen mijn eerste zelfgemaakte pakkingkje te gaan maken, dat gaat die voor tussen carb en luchtfilter worden.
Ik denk dat ik ga beginnen met de oude (ranzige + gebroken) pakking over te trekken en die gewoon uit te snijden/knippen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-03-2008 21:55 #702489 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic

Ovlov 3.6L;49471 schreef : ... Loctite?...


Whahaha! :D Bang voor claims? :D

Erik;49487 schreef : Hoe haal je met de schaar netjes kleine driehoekjes etc. uit de pakking. Hier gaat het bij mij meestal moeilijk. Met een scherp mesje bestaat ook de kans dat je ongewild papier mee trekt. Zijn hier ook "trucjes"/oplossingen voor?


Heb je vroeger op de kleuterschool nooit plaatjes uitgeprikt? Een prikpen is een prima wapen om kleine hoekjes mee uit te prikken :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2008 22:54 #702507 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic
Da's een goed idee: een prikpen. Vooral voor die gaatjes van de pakking van de bovenkant van de carberateur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-03-2008 23:07 #702516 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic

setsunakaede;49493 schreef : NAJAAAA zeg wat een zolen dan
ik heb al meerdere keren gebeld, dat ze zeiden dat ze het niet hadden.
Morgen nog maar eens een belletje doen dan.
Kunnen we van het weekeind eens voorzichtig gaan proberen mijn eerste zelfgemaakte pakkingkje te gaan maken, dat gaat die voor tussen carb en luchtfilter worden.
Ik denk dat ik ga beginnen met de oude (ranzige + gebroken) pakking over te trekken en die gewoon uit te snijden/knippen.


Sja, ik ben ook niet kapot van de service daar. Maar ze hebben het iig geheid. Gewoon langsgaan dus. Ik heb trouwens ook de oude pakkingen verwijderd, overgetrokken en nagesneden met een scalpeltje en snijmatje. Dat werkte perfect.

Als het voor een Weber 32DIR is overigens: neem ongeveer een halve meter mee. Ik had namelijk NET genoeg aan een stuk van 50x40, waaruit ik dan wel alle pakkingen (2x verwarmingsvoet, 1x carburateurdeksel, 1x luchtfilter, en nog een voor de DAF) kon snijden, maar met moeite.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-03-2008 08:26 #702524 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic
Het is voor een Solex Cisac, ook wel bekend als de benzinewaterval ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-03-2008 15:32 #702533 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic
Okee, net even gebeld: Ze hebben inderdaad rollen pakkingpapier... Rol van 1x1mx0,4mm is 16 euro.

Binnenkort dan maar es ff cheffen dan :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-03-2008 23:10 #702596 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic
Zo, kleine update:
Ik heb inmiddels mijn rolletje gekocht.
Voor mezelf maar ook voor anderen, voor future reference, de pakkingen van mijn carburateur alvast even overgetrokken (en de pakking die ik nog wel in een deel had gescand) en opgemeten, zodat we die digitaal hebben. Komt eerdaags bij de technische documentatie te staan :)

Bij deze dus ook even een oproepje voor iedereen die zelf een pakkinkje gaat maken: Digitaliseer hem ook even, met de hoofdmaten erbij, zodat anderen hem kunnen downloaden en op het juiste formaat kunnen uitprinten (en nameten of het ook echt juist uit de printer is gekomen...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-03-2008 23:15 #702598 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic
Wat een supergoed initiatief!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2008 00:30 #702610 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic
Heel mooi.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets