× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

bangerracen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-12-2017 15:06 #973248 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
klopt helaas :(
Ik moet me daar ook schuldig aan bevinden...
Wel tof hoor :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2017 17:47 #973250 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic bangerracen
Het Volvo 300 forum is eigenlijk m'n social media :D
Heb verder geen facebook of wat dan ook.... zelfs geen whatsapp :nono:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-12-2017 18:10 #973253 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen

Steven340;247973 schreef : Het Volvo 300 forum is eigenlijk m'n social media :D


Hier ook, al heb ik wel Facebook en WhatsApp. Ik bekijk altijd alles wat op het forum komt, reageren doe ik hier vaker dan op Facebook. Het grote verschil is dat hier respect en gezelligheid is, op Facebook is dat helaas vaak ver te zoeken als je op bepaalde pagina's kijkt.

Aan de andere kant is het op het forum ook altijd wel even aftasten. Sommige mensen hebben een afkeer tegen off-topic geneuzel, maar anderen (inclusief ik) vinden dat informele geouwehoer juist heel leuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-12-2017 08:34 #973273 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen

v0lv0freak;247969 schreef : maar door gebrek aan de 'vind ik leuk' knop, komen er weinig reacties. ;)


Dat zou zeker een toevoeging zijn Volvofreak! De ''vind ik leuk'' knop:yesyes:

Maar de verhalen en foto's zijn zeker leuk om te volgen, ik ben benieuwd hoe de auto zich houdt tijdens het banger seizoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-12-2017 21:53 #973296 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen

NickN;247996 schreef : Dat zou zeker een toevoeging zijn Volvofreak! De ''vind ik leuk'' knop:yesyes:

Maar de verhalen en foto's zijn zeker leuk om te volgen, ik ben benieuwd hoe de auto zich houdt tijdens het banger seizoen.


de forumsoftware heeft het allemaal in zich.. maar dan in de vorm van waarderings systeem. je kunt in de basisversie van vBulletin zelfs aparte rechten toekennen aan gebruikers die veel goed gewaardeerde berichten plaatsen.

Op dit forum is een wat aangepast thema toegepast en hebben we al die 'zooi' zover mogelijk uitgeschakeld:
- iets minder rommelige interface
- geen kans of 'wie heeft de grootste' competities/discussies, met kliekjes en mensen die elkaars berichten expres gaan downvoten vanwege een eerder akkefietje, etc etc.

een simpele 'leuk!' knop zonder mogelijkheid tot negatieve interactie zou beter zijn, maar die hadden ze destijd nog niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-12-2017 10:12 #973313 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
De plannen met de Ford v6 zijn van de baan, het is niet mogelijk om een v6 in een 360 te hangen. Hiervoor zijn teveel aanpassingen nodig. er zou een geheel ander subframe onder de auto moeten...
Dus dan maar een volvo B200 erin.
en toevallig heb ik nog een fijn blokje liggen met nieuwepakkingen, keerringen verse olie etc.
Dit is een B200e blok. Ik haal alle injectie spullen eraf, en maak er een carburateur spruitstuk op. Op dit spruitstuk hang ik een Weber carburateur. ik twijfel nog tussen een 32/32 carb ,en een 32/36 carb.
Beide carburateurs heb ik nog liggen, uiteraard zullen deze geheel gereinigd en gereviseerd worden voor ik ze op de auto plaats.

zoals op de fotos tezien is maak ik een goede beschermplaat voor het blok. Deze plaat is 1cm dik staal. hierdoor kan ik een klap op het blok hebben zonder dat het blok gelijk kapot is.

Ondertussen heb ik ook de bak met diff gewisseld voor een met een sperdiffrentieel erin. Dit leek heel gemakkelijk even de bak wisselen, maar het viel enorm tegen hahah.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-12-2017 13:52 #973315 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
ja bij een 360 de bak wisselen is erg veel werk..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-04-2018 20:31 #974822 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
De volvo is inmiddels helemaal af, en in de juiste teamkleuren gemaakt voor de race.
Uiteindelijk is het gewone volvo blok er weer in gegaan met een weber 32/36 carb. Er zit een ontsteking op van een 240.
Er zitten opgesneden banden op voor extra grip. Langs de banden zit een extra wang zodat ze minder snel lek gaan, en er zit een binnenband in.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2018 21:24 #974824 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic bangerracen
Ziet er weer strak uit hoor! Mooi spuitwerk ook!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-04-2018 21:43 #974825 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
Leuk spuitwerk, al blijf ik het erg jammer vinden om weer een 300-serie te zien die plat gereden gaat worden.
Jammer trouwens dat het met de Ford-motor niet is gelukt, dat vond ik namelijk wel een mooi idee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets