× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

bangerracen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2017 08:16 #973019 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
Pff bangeren....:hmmz2: Zelf vind ik het ook echt sonde zoals de andere leden ook al zeggen wanneer er goede auto's van de straat worden geplukt om plat te rijden. Wanneer de auto niet meer apk waardig te maken is het anders en mag je van mij je gang gaan.

Ik ben benieuwd naar je verhaal en foto's van de opbouw! Veel succes!:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2017 11:00 #973022 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
Ik moet eerlijk toegeven de reacties vallen me erg mee! Mooi dat er enige vorm van begrip ontstaat binnen de Club!

Bijdeze een kleine update van mijn kant.
Ik heb ondertussen het Volvo blok uit de auto gehaald, en ook de laatste onderdelen uit de auto gesloopt. De ruiten van de achterdeuren, en de achterruit. Mocht iemand een makkelijke manier weten om deze er heel uit te krijgen dan hoor ik het graag.
Ik heb de ford V6 er even in gehangen (zie foto) om het een en ander te kunnen passen. Ik kwam er al snel achter dat de carterpan enorm in de weg zit. De bobbel in de carterpan zit op de plek waar het stuurhuis en het subframe zitten. Nu weet ik toevallig dat de carterpan van een oude Taunus M serie precies andersom is. Deze hebben de bobbel vooraan zitten ipv achteraan. Dus ik ben opzoek gegaan naar de carterpan van een Taunus M. Deze heb ik inmiddels gevonden en hoop ik dit weekend op te gaan halen. De pasplaat heb ik al voor de het koppelingshuis gemaakt zodat deze straks gelijk achter het blok vastgemaakt kan worden.
Straks maak ik gebruik van de drukgroep en vliegwiel van een Ford, met de koppelingsplaat van een Volvo erin.
Zoals het nu lijkt moet de tussenas zon 2.5 cm verlengt worden om goed in het toplager van de Ford te komen. Een andere optie is het toplager 2.5 cm naar voren halen zodat de tussenas origineel blijft. Wat ik hiermee doe weet ik nog niet zeker. Wat lijkt jullie het beste??

Zoals op de foto te zien is de auto al in een erg rotte staat. Deze is niet meer rendabel te redden om hem nog als wegauto te gebuiken. Straks zal ik een voetenbak in de auto monteren. Dit is om stevigheid te creëren bij mn voeten zodat deze niet knel komen bij een goede botsing. Tegen de tijd dat deze gemonteerd is zal ik hier meer tekst en uitleg over geven.

Ondertussen heb ik een aardig magazijn opgebouwd met onderdelen. In alle kratten zitten alleen de motorische onderdelen. Op mijn zolder heb ik nog veel meer liggen, zoals veerpoten, een subframe. spruitstukken, uitlaten, wat plaatwerk etc.







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2017 18:42 #973024 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic bangerracen

Frankie;247733 schreef : Ik moet eerlijk toegeven de reacties vallen me erg mee! Mooi dat er enige vorm van begrip ontstaat binnen de Club!


Je hebt een goede uitleg, bewaart onderdelen en je besteed aandacht aan de techniek. Dat is ook gewoon leuk om te lezen. Ik ga dit topic lekker volgen, misschien krijg ik ook weer de behoefte aan een 360 ;).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2017 21:34 #973027 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic bangerracen
Wow, dat vloerdeel is daar goed verrot.

Wat de ruiten van de achterdeuren betreft, die kun je er maar op één manier uithalen.

Eerst het mechaniek loshalen van de ruit, en het mechaniek er helemaal uit halen, dan de zwarte spijl losschroeven, en de popnagel uitboren waarmee deze bovenop vast zit. Daarna de spijl omlaag duwen net voorbij de raamstijl. het grote ruit een beetje kantelen en de spijl aan de binnenkant van de deur omhoog eruit trekken.
Let op de lippen waar je de schroeven in draaid om de spijl vast te zetten, deze steken uit en kunnen net onder het rubber door van het kleine ruitje bij het omhoog eruit halen.

Als de spijl eruit is kan de grote ruit er zonder problemen uit, vervolgens kun je het kleine ruitje al kantelend naar binnen toe uit de deur schuiven.
Let op; met rubber en al, het rubber zit er helemaal omheen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-11-2017 22:53 #973056 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
Zojuist weer een avondje aan de 360 gesleuteld. Ik heb de ford v6 aan het koppelingshuis zitten. En alles in de auto gemonteerd. Dit verliep nog niet zonder slag of stoot.
Het stuurhuis zat enorm in de weg. Deze heb ik losgehaald en wil ik iets gaan verlagen. De stuurstang iets verlengen. En met wat strippen het stuurhuis weer monteren.
Echter denk ik dat de stuurstang dan alsnog in de weg komt te zitten voor de uitlaat. Maar met een stukje flexibele uitlaatpijp moet ik een heel eind komen hoop ik.

Onder de motor heb ik een carterpan van een Taunus M serie gemonteerd zodat deze in de auto past.

Zal ergens deze week even goede fotos maken en deze hier plaatsen!
Ik kwam erachter dat de kilometertellerkabel nog aan de auto zat. Dexe heb ik er heel vanaf gekregen. Mocht iemand hier belang bij hebben moet hij even een berichtje sturen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-12-2017 13:07 #973168 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
Bijdeze weer een kleine update met wat fotos.

Zo zit er een foto bij waar het verschil tussen een taunus M serie carterpan(de schone) en een normale v6 carterpan te zien is.

Op een foto is te zien dat het stuurhuis enorm in de weg zit voor de pasplaat.

Er zitten 2 fotos bij waar de v6 in de 360 hangt. Hier is goed te zien hoe krap alles is

Deze week komt er iemand kijken die vaker zulke v6 motoren in autos bouwt. Ik hoop dat hij meer info heeft hoe alles pas te maken. En of dit uberhaupt wel mogelijk is. Ik hou jullie op de hoogte!









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2017 20:18 #973172 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic bangerracen

Frankie;247769 schreef : Zojuist weer een avondje aan de 360 gesleuteld. Ik heb de ford v6 aan het koppelingshuis zitten. En alles in de auto gemonteerd. Dit verliep nog niet zonder slag of stoot.
Het stuurhuis zat enorm in de weg. Deze heb ik losgehaald en wil ik iets gaan verlagen. De stuurstang iets verlengen. En met wat strippen het stuurhuis weer monteren.
Echter denk ik dat de stuurstang dan alsnog in de weg komt te zitten voor de uitlaat. Maar met een stukje flexibele uitlaatpijp moet ik een heel eind komen hoop ik.

Onder de motor heb ik een carterpan van een Taunus M serie gemonteerd zodat deze in de auto past.

Zal ergens deze week even goede fotos maken en deze hier plaatsen!
Ik kwam erachter dat de kilometertellerkabel nog aan de auto zat. Dexe heb ik er heel vanaf gekregen. Mocht iemand hier belang bij hebben moet hij even een berichtje sturen



Als je wil, plaats dan een advertentie op de hoofdpagina. Daar zal je bericht meer opvallen. En er kijken ook mensen buiten de club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-12-2017 11:17 #973243 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
Ik heb onderhand al heel wat gesleuteld, maar vanwege de weinige reacties van de vorige berichten vraag ik me af of hier behoefte aan is. Dus roept u maar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-12-2017 11:23 #973244 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen

Frankie;247965 schreef : Ik heb onderhand al heel wat gesleuteld, maar vanwege de weinige reacties van de vorige berichten vraag ik me af of hier behoefte aan is. Dus roept u maar


Wat voor reacties wil je krijgen dan?
Je verhaal is duidelijk, goede foto's ter ondersteuning en interessant om te lezen. Ik heb er eigenlijk gewoon niet zoveel aan toe te voegen.
Als je een vraag zou hebben weet ik vrij zeker dat je snel antwoord krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2017 13:25 #973247 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic bangerracen
Sinds het bestaan van sociale media is het aantal reacties op het forum drastisch terug gelopen. Veel mensen lezen wel mee, maar door gebrek aan de 'vind ik leuk' knop, komen er weinig reacties. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets