× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

bangerracen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2017 10:23 #634618 door V300 register
bangerracen is gemaakt door V300 register
Frankie's Volvo 360 bangerwagen :woops:
Heb lang getwijfeld om dingen te plaatsen over de opbouw van mijn volvo 360 voor de bangerrace in emmen aangezien er toch een aantal mensen het niet kunnen waarderen. Echter heb ik wel het volvo hart op de goede plek zitten en wil laten zien dat het ook best wel gaaf kan zijn om zo'n wagen op te bouwen en er veel plezier van te hebben.

Hopelijk kunnen leden die het niet waarderen dit draadje niet gebruiken om te vertellen hoe zonde het allemaal is en dat er nog zo weinig zijn. Maar gewoon kunnen genieten van het werk wat er in de auto zit en anders gewoon snel op dat kruisje te drukken van je browser om het te laten verdwijnen.

Het klinkt natuurlijk erg absurd om een Volvo 360 kapot te rijden tijdens de bangers. Ik heb ook al vaak hier de haat van mensen gelezen tegen de "hardnekkige bangerracers uit Overijssel". Natuurlijk is het erg jammer om goede volvo's te gebruiken om kapot te rijden. Daarom worden er ook alleen rotte autos voor gebruikt, want laten we eerlijk zijn, we kunnen niet iedere auto restaureren. Alle onderdelen van de autos verkoop ik aan liefhebbers. zodat zij hun auto weer netjes kunnen opknappen.

Als de auto eenmaal kaal is zoals wij dat noemen (al het interieur en het glas eruit), dan begin ik met het bouwen van de auto.
Afgelopen jaar heb ik gereden met een Volvo B200 blok, met een Ford v6 carburateur erop. Ipv de normale ontsteking van een Volvo 360 heb ik ervoor gekozen om de ontsteking van een Volvo 240 te pakken. door deze ontsteking iets te vroeg te zetten is het motorblok een stuk feller. Het differentieel heb ik vast gelast dmv een CO2 sper. Dit differentieel gebruik ik in iedere auto opnieuw, zodat het goede ongeracede differentieel niet verpest word, en dus naar een liefhebber of een cupracer kan.

Dit jaar wil ik het echter een anders aanpakken. Ik ben bezig met de inbouw van een 2L Ford v6 blok in mijn 360. Hiervoor maak ik een pasplaat aan het koppelingshuis waar het v6 blok weer aanpast. De motorsteunen worden zelf gemaakt waardoor alles een stevig geheel word.

Ik hoop dat door dit topic een beetje meer begrip komt voor mijn hobby, want ook al lijkt het niet zo maar ook ik ben echt een Volvo liefhebber. Mijn dagelijkste auto is gewoon een nette 360. En echt niet alle autos koop ik zomaar voor de bangers, de auto die ik nu aan het bouwen ben komt als donor bij een cup rijder weg. Wat kan je anders met een casco zonder kenteken? laat er dan nog iemand plezier van hebben.

Als de reacties positief zijn dan plaats ik graag wat fotos van de autos zoals ik ze opbouw.
en mocht er nog iemand opzoek zijn naar wat onderdelen. ik heb onderhand een heel magazijn opgebouwd met onderdelen. dus heb vanalles voor je liggen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2017 10:48 #972969 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
Nou Frankie, je hebt wel lef hoor :D

Maar welkom hier. Je mag uiteraard zelf bepalen wat je met je auto's doet. Er zitten hier diverse mensen met hun eigen beweegredenen om een 360 te rijden. Zelf hou ik van gewoon origineel laten, maar ik waardeer het net zo goed dat er mensen zijn die lekker knutselen. Het inbouwen van een V6 heb ik nog niet eerder voorbij zien komen, dus ik zou zeggen: laat maar zien die foto's!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2017 12:35 #972971 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen

Lucluc;247679 schreef : Nou Frankie, je hebt wel lef hoor :D


Het is vooral dat ik wel klaar ben met het negatieve beeld die een aantal hierover scheppen. Alsof alle banger racers een stel doorgedraaide gekken zijn die veel geld neertellen om goede autos kapot te rijden. Dit is natuurlijk niet het geval. Tuurlijk zal er wel is een harde auto sneuvelen. Maar over het algemeen zijn het rotte boten die met een beetje verf weer heel wat lijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2017 12:40 #972973 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
Momenteel ben ik bezig met deze auto. Het motorblok is er momenteel uit. En zoals je kan zien is alles verkocht van de auto.
De kachelradiator, en de ramen achter heb ik nog. De rest van de onderdelen zijn allemaal naar liefhebbers gegaan!

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2017 16:52 #972976 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic bangerracen
Heej, hoor meteen iets interessants, ontsteking vervroegen, Bij me Volvo nog nooit in verdiept. Dit kan nog best wat opleveren met dezelfde compressie. Werkt dit goed? tot hoeveel is deze vervroegd? Zitter er nog nadelen aan? Hoor het graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2017 19:36 #972978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
Je hebt wel lef dat je het hier post.

Zelf ben ik iemand die het inderdaad zonde vindt omdat er nog zo weinig zijn. Puur gevoelsmatig, want aan de andere kant, je moet ook realistisch zijn. Je kunt niet alles redden en het is prijzenswaardig dat je zorgt dat de goede onderdelen bij liefhebbers komen. Daarnaast snap ik je hobby niet. Wat is er leuk aan om een auto en jezelf in de kreukels te rijden tot één van de twee het niet meer doet (en dat is dan hopelijk de auto)? Maar ik snap ook niet wat er leuk aan is om met een Volvo 360 op het circuit te rijden terwijl je voor het zelfde geld een Corvette uit dezelfde tijd kunt kopen. Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die zich niet voor kunnen stellen dat ik het leuk vind om een 30 jaar oude auto op straat te houden... Ach, ieder zijn hobby toch? En een mens hoeft niet alles te begrijpen. Bovendien, wie ben ik om er wat van te vinden.

Ik denk dat het negatieve beeld ook een beetje wordt veroorzaakt door het soort bangerracers dat nergens wat om geeft en het liefst een zo exclusief mogelijke auto in elkaar rijdt. Zo circuleren er een aantal filmpjes op youtube, vooral uit Engeland. Dat is het soort mensen wat een auto in elkaar rijdt, en dit vervolgens in een liefhebbersgroep post met voor- en nafoto's en een smeuïg verhaal hoe goed de auto nog was, puur om mensen spreekwoordelijk tegen de schenen te slaan en haat te zaaien. Dat is ontzettend jammer...

In elk geval welkom, en veel plezier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-11-2017 20:09 #972980 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic bangerracen

Frankie;247681 schreef : Het is vooral dat ik wel klaar ben met het negatieve beeld die een aantal hierover scheppen. Alsof alle banger racers een stel doorgedraaide gekken zijn die veel geld neertellen om goede autos kapot te rijden. Dit is natuurlijk niet het geval. Tuurlijk zal er wel is een harde auto sneuvelen. Maar over het algemeen zijn het rotte boten die met een beetje verf weer heel wat lijken



Ben al een aantal keer wezen kijken, maar op zich voor wat ik zag waren 80% van de wagens niet meer economisch haalbaar om weer op straat te brengen.
Vindt het tof om te zien, maar moet er niet aan denken om er zelf in te zitten! Levensgevaarlijke hobby, alleen voor de échte waaghals! :+

Eigenlijk zit ik wel te wachten om foto's van de ombouw van zo'n rotte boot te zien.
Kokerbalken die helemaal doorgerot zijn en spatborden waar geen bevestiging meer aan zit of deuren waar de ramen zijn uitgerot.
Vervolgens een mooie laklaag erop om al dat roest te doen maskeren...

Mocht je nog een kas hebben met goed plaatwerk, ik heb wel een aantal rotte delen voor je om mee te ruilen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2017 21:38 #972989 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bangerracen
Van harte welkom en fijn dat je hier je verhaal wilt doen! :y:

Iedereen die een liefhebber is van de 300- en 400-series zou zich hier welkom moeten voelen. Dat je een liefhebber bent, blijkt wel uit het feit dat je een goede 360 onderhoudt en de manier waarop je zorgt dat de goede en bruikbare onderdelen aan andere liefhebbers aangeboden worden.

Wat betreft de hobby, zie ik weinig verschil met andere vormen van motorsport. Misschien niet mijn keuze, maar ik denk wel dat ik begrijp waarom je er lol in hebt. Dus ja, ik zou graag wat inzicht willen krijgen in hoe je het doet en wat je allemaal aan de auto gaat verbouwen.
En alvast heel veel succes met het project! :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2017 00:18 #972997 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic bangerracen
Hoi Frankie, het is goed dat je nu een ander beeld weer geeft van deze bezigheid. Ik weet idd. een groep in Overijssel die bewust bijzondere en hele gave auto's van internet plukken om ze daarna zonder pardon compleet kapot te rijden. De verkopers denken dat de auto in goede handen is bij een liefhebber. Dat is vals en immoreel.
Wat jij doet is anders. Echter zijn er niet veel 360'tigs meer. Hij moet dan idd, wel erg rot zijn om voor voor dit doel gebruikt te worden. Ik ben er zelf slechts 1 tegengekomen en die heb ik tot het laatste boutje gesloopt. De rest probeer ik te behouden. \is he een optie om een vreselijk rotte Volvo 340 te nemen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2017 10:30 #973002 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic bangerracen
een auto die al in de cup dienst heeft gedaan zonder kenteken. Ik zie geen enkel bezwaar voor je hobby om zo'n auto te nemen. Kom maar op met die foto's!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets