Volvo 300 DIY "waterinjectie"
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Volvo 740TIC;62015 schreef : Wilde nog even op je compressie terug komen, door de 531 kop gaat die weer omlaag, de 531 heeft grotere verbrabdingskamers dan een 530 kop. Waarschijnlijk kom je nog wel weg met euro 95.
Ok, 360 injectie is weerstanden zooi. Ik zou een 240 kabelboom (1989 en jonger) kopen en de bijbehorende B230 computers. Liefst whitelabel computers, daar kun je nog een efan mee aansturen.
Ik ken een B230F zonder 530 kop, wel vx3 as en wat gevlakte kop, wel gechipt (ook op Lh2.4) die 145pk haalde. Als je daar nog een goede uitlaat bij hebt, een 531 kun je nog wel 20 pk winnen. Ik denk dat 160-170 pk voor een B230E+531+extractor ed wel zou moeten lukken afhankelijk van hoe fris je blok is.
Het is maar net wat je wilt, hoogtoerig topvermogen of v???l koppel?
Het spruitstuk is toch best ruim van de 360 standaard? Ik wilde vanaf de downpipe nieuwe stukken maken. Het spruitstuk loopt in 2x 40mm geloof ik naar beneden. Het einde van de downpipe lijkt me de grootste vernauwing.
Het blok is overigens zo goed als nieuw. Kwam uit een automaat 240 die nog maar 120k gelopen had ofzo. De rest van de onderdelen is nagenoeg allemaal nieuw (oliepomp, waterpomp, keerringen, rubbers, slangen, pijpen, riemen, tandwielen etc.)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Bodejodel;62052 schreef : Heb je die zo op de plank liggen dan?
Wel wat en anders zijn ze binnen 2 weken wel binnen.
Ben sowieso weer een lijstje aan het maken om wat spullen te bestellen. Over een maandje zal er wel vanalles wat zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik begrijp dat je dit op een 1700 340 hebt gedaan?
Heb je daar foto's van? Evt. met wat preciezere beschrijvingen van hoe/wie/wat?
Ik ben namelijk als 1700-rijder wel benieuwd, en nog even afgezien daarvan: foto's en howto's zijn altijd interessant!!!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Zou een dergelijk systeem nodig zijn indien ik bijvoorbeeld richting de 200pk zou willen gaan?
Wat zijn precies de voor- en nadelen van zo'n systeem?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Zou eerder voor een grotere IC, turbo, eventueel betere nokkenas of zoiets gaan. 200PK zou geen probleem mogen zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
ontopic:
Wat is de functie nu eigenlijk van het waterinjectie-systeem nu eigenlijk precies. Is dat louter het omlaag brengen van de temperatuur van de inlaatlucht?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.