Project: B204GT in een 360

Lees meer
29-08-2009 20:14 #795569 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Project: B204GT in een 360
hee das vet; dan klopt er inderdaad iets niet, de rembekrachtiger werkt in ieder geval wel.

de hoofdremcylinder zou iig groot genoeg moeten zijn, heb van de enkele engelsen die met big brake kit voor + schijfremmen op de achteras rondrijden niet gehoord dat ze dat aangepast hebben (behalve xtrmjks maar dat komt door z'n dubbele webers!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2009 19:37 #796156 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Vandaag weer iets leuks binnen gehad. Pakketje van Tinustechniek.

Ten eerste een adapter voor mijn olietemperatuursensor. Die heb ik nu op de carterplug zitten maar dat is niet veilig, steekt gewoon onder de auto uit. Deze adapter komt tussen het blok en de oliefilter te zitten, ideaal dus.

Daarna een rol uitlaat tape waarmee ik het deel na de turbo ga intapen, dit loopt vlak langs het chassis en wat andere dingen.
Ook heb ik nog een stuk (50x50) hittemat binnen gehad. Hiermee ga ik het chassis bekleden wat bij het uitlaatspruitstuk zit.

Heb ook een nieuwe hoofdremcilinder besteld. Geen origineel volvo. Was niet meer leverbaar bij de dealer en op internet kost die ? 150 terwijl er 1 van bosch ? 80 kost. Nogal groot verschil.

Zit ook nog te twijfelen hoe ik mijn grill ga maken. Origineel past er eigenlijk niet meer zit. Zit een ventilator en een oliekoeler voor in de weg. Zat te denken om er gaas in de maken. Van dat zwarte gaas wat ze ook weleens bij een 850 doen.
Of heeft er iemand anders een mooier idee??





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2009 20:26 #796159 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Project: B204GT in een 360
zoo die hitteband is wel heul errug breed! dat wordt volgens mij nog best lastig in de bochtjes, heb toen ik aan het wrappen was ook gemerkt dat het bijzonder onder spanning getrokken over de uitlaat heen gelegd moet worden, daarom was ik blij dat ik een relatief smalle (5cm) hitteband gebruikt heb, dit lijkt me iets van 10cm breed?

past de originele grille net niet of echt niet?

als ie net niet past (op een halve of hele cm na) zou ik inderdaad proberen om de buitenste sierlijst te behouden met boven en onder een framepje voor de bevestiging en gaas ertussenin.

als je ergens in een hoekje subtiel met een sjabloontje Volvo 360 oid in autolakkleur spuit en het gaas zwart houd gaat dat heel dik staan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2009 23:45 #796179 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Die hitteband is ook 5 cm breed. Maar hij komt om de downpipe heen he, en niet over de het uitlaatspruitstuk zelf.

De grilt past niet. Ik kan de sierlijst wel behouden en dan gaas erin maken.
Als ik het volvo 360 sjabloon in dezelfde kleur als de autolakkleur spuit dan zie je hem niet op zwart gaas want de auto word zwart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2009 00:02 #796180 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Project: B204GT in een 360
dan lijkt je toetsenbord heel klein:D

ja op de downpipe heb je al minder bochten maar toch blijft het lastig om bochten netjes strak te wrappen zonder overdone de hitteband te gebruiken.

op een zwarte auto heeft zwart gaas met een zwart logotje geen zin nee, dan zou ik gaan voor zwart gaas en embleemloos:yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2009 20:31 #796500 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Vandaag weer wat spullen binnen gehad.

Onder andere een nieuwe hoofdremcilinder. Niet origineel volvo, was niet meer leverbaar en op www.onderdelendirect.nl een stuk duurder als er een van het merk ABS (all brake systems). Weet niet of het wat is, ken dat merk niet. Maar het scheelt me weer wat geld.

www.onderdelendirect.nl/volvo/340-360-sa...dremcilinder/r61900x

Ook heb ik daar gelijk een oliefilter en een brandstoffilter gekocht. Nog even verse olie halen (shell helix plus 5w-40).
Morgen haal ik ook het racegaas op bij de Brezan. Mooi zwart.

Ben van't weekend weg, dus word volgende week pas weer sleutelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2009 18:47 #808268 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Eindelijk maar weer eens een update plaatsen. Mag ook wel na 2,5 maand, maar heb 8 weken thuis gezeten met een zwaar gekneusde voet (gevallen met motorcross :sad:).

Maar ben dus afgelopen week weer bezig geweest. Heb de volgende dingen alweer gedaan:

- Hoofdremcilinder vervangen en ontlucht, remt goed en snoeihard
- Downpipe ingetaped met uitlaattape en gelijk gespoten
- Adapter voor de olie.tempsensor gemonteerd, werkt ook goed
- Grill gemaakt en gemonteerd, ziet er echt ver uit al zeg ik het zelf
- Oliefilter en motorolie vervangen
- Brandstoffilter vervangen
- Bekabeling netjes afgewerkt

Ga nou aankomende zaterdag weer verder. Nog meer afwerken onder de motorkap, hitteschild plaatsen en even naar de hydraulische klepstellers kijken, deze tikken een beetje.

Heb nog geen foto's gemaakt meer van de auto, zal dit zaterdag doen. Heb wel een filmpje gemaakt afgelope zaterdag :yesyes:




ps: heb op m'n werk alles aan het uitzoeken geweest en heb nog een aantal zeer interessante dingen te koop staan (o.a. geperforeerde schijven)
volvo300club.nl/advertenties.php?adid=2552

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2009 20:41 #808281 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: B204GT in een 360
...en nu een filmpje van de acceleratie (binnen de auto en van een afstandje), want daar ben ik nu wel erg benieuwd naar! :D
Een tussensprintje filmen van 80-140+ in de 4e versnelling spreekt ook boekdelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2009 22:00 #808287 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Dat zou ik graag willen filmen, maar de auto mag de weg nog niet op dus hoger als de 2e versnelling kom ik niet, dus nog even wachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-11-2009 22:01 #808288 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360

Bodejodel;126730 schreef : ...en nu een filmpje van de acceleratie (binnen de auto en van een afstandje), want daar ben ik nu wel erg benieuwd naar! :D
Een tussensprintje filmen van 80-140+ in de 4e versnelling spreekt ook boekdelen.


waarom niet in zn 3?;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets