Project: B204GT in een 360

Lees meer
16-04-2009 19:32 #770632 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Ik wil nu morgen langs biesheuvel gaan voor wat onderdelen onder andere de coil-over set.

Voor die set moet ik een aantal dingen weten. De lengte van de veren, de lengte van de draadbus en het gewicht wat op de vooras rust.

Weet iemand toevallig wat ik ongeveer moet hebben??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2009 19:36 #770633 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: B204GT in een 360
Gewichtsverdeling is bij een 360 50/50. Nu zal hij dus wat zwaarder zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2009 21:42 #770677 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360

Bodejodel;100269 schreef : Gewichtsverdeling is bij een 360 50/50. Nu zal hij dus wat zwaarder zijn.


fout jeroen

bij de 340 vario is het 50/50
bij een 360 ongeveer 60/40 denk ik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2009 21:59 #770686 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Dus als ik het goed begrijp rust er ongeveer 700kg op mijn vooras.

Leeg gewicht auto is 1076. Dus nu met de andere motor en de rest van de ingebouwde spullen weegt de auto ongeveer 1200 kg.

Kwa lengte (hoogte) van de veren, wat zal ik daarvoor moeten nemen. Heeft iemand een veerpoot staan die opgemeten kan worden evt. Meet morgen ook zelf nog even snel aan mn eigen auto.
Hoe moet ik eigenlijk meten, compleet ingeveerd of helemaal uitgeveerd. De veren die er nu op komen zijn natuurlijk wel een stuk stugger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-04-2009 22:16 #770698 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360

Eyeball360;100268 schreef : Ik wil nu morgen langs biesheuvel gaan voor wat onderdelen onder andere de coil-over set.

Voor die set moet ik een aantal dingen weten. De lengte van de veren, de lengte van de draadbus en het gewicht wat op de vooras rust.

Weet iemand toevallig wat ik ongeveer moet hebben??



Goeie vraag, Frank.

Ik heb er ook al een tijd aan zitten te denken. Maar het is maar net wat je ermee wilt gaan doen? Driften, racen of gewoon straatgebruik?
Het is misschien niet verkeer om de auto eens te wegen, zowel 't totaalgewicht als wat op de vooras en op de achteras rust. Wanneer je die gegevens hebt kun je wellicht al wat meer. Ik denk dat veel veringboeren wel een beetje standaard vuistregels hebben wat voor veerconstante er bij bij welk gewicht hoort en bij wat voor wielophanging.
De lengte van de veer is dan ook weer afhankelijk van je ermee wilt doen. Hoe korter de veer hoe meer stijfheid en hoe minder comfort........ 't is nog niet zo simpel, ben ik wel achter gekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2009 17:58 #780376 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Even een update weer.

De coil-overs zijn al af. Heb hier geen foto's van maar moet ze nog goed op hoogte zetten dus kan dan nog wel foto's maken.
Origineel zitten er 40kg veren op (sterkte), nu zitten er 75kg veren op. Een stuk stugger dus. Kwa hoogte kan ik hem nu ook precies zetten zoals ik hem wil.

Ook heb ik andere remschijven voor van een Honda Civic. Deze zijn kwa diameter ietsje groter. De grootste verbetering is dat ze geventileerd, geboord en gegroeft zijn. Perfecte warmte afvoer dus. Ik heb ze iets moeten aanpassen, maar was eigenlijk geen probleem.

Ook zijn vandaag de remklauwen binnengekomen. Het zijn wilwood powerlite remklauwen. Heb ze in amerika besteld. Scheelde me enorm veel geld (hier koste ze ? 305 ps en daar was ik voor 2 klauwen rond de ? 250 kwijt). Ook gelijk nog een aantal andere atributen erbij besteld.

www.summitracing.com/

Remklauwen voor achter heb ik ook al, komen van een volvo 440 af. Deze heeft ook een handremaansluiting erop zitten. De klauwen ga ik eerst nog helemaal reviseren (stralen, spuiten, keeringen vervangen, enz).
De schijven voor achter moet ik nog ergens zien te vinden, maar dat zal niet zo'n probleem zijn.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2009 18:26 #780380 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Project: B204GT in een 360
hee, die ga ik opschrijven want ik wil ook wilwood's!!

weer een mooie vooruitgang Frank, ben benieuwd naar de foto's:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-06-2009 19:07 #780384 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Hmmm, de achterremklauwen van een Volvo 440............die had ik een maand geleden ook nog liggen.
Nadeel van deze klauwen is dan ook het handremmechaniek. Opzich een vernuftigd systeem, maar na een bepaalde tijd kan het weleens vast gaan zitten. Dit kan resulteren in een aanlopende rem........daar heb ik een paar keer last van gehad bij m'n 460T.......
Reviseren is dus een goede keuze!

Ik ben benieuwd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-07-2009 20:00 #788185 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Hello,
I dash into the meme project that you and I would have a question?,
how is your engine suport(turbo side)?
it's possible to have more pictures?
thanks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2009 12:04 #791403 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Project: B204GT in een 360
Elk ingewikkeld of nauwkeurig mechaniek vereist meestal tijdige en nauwkeuriger onderhoud/smering om vastzitten te voorkomen. Voorzover er niet zelfsmerende mogelijkheden zijn ingebouwd. Regelmatig gebruik werkt ook al smerend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets