B204GT in 360??
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Kijk eens op ;t forum van www.300power.com . Misschien was het daar.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Offline
- Nieuw lid
Ben vanavond bij hem geweest en heb de motor gekocht. Incl. alles eromheen. Ga volgende week donderdag de auto ophalen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Heeft B230 onderblok, dat omzetten is inderdaad veel makkelijker.
Ik heb mijn B204FT uit 92 verkocht voor E1100 aan een Zweed, dan weet je wat het waard is!
Hoe staat die 780 er dan bij? Nette wagen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Dat dacht ik al. Toen je het over een gestripte 780 met B204GT had, die de eigenaar zelf uit Italie gereden had wist ik het bijna zeker. Guus is lid van de Volvo 700 Vereniging en een groot 780 Liefhebber. Siebren heeft zijn 780 (met B204GT natuurlijk) ook bij hem gekocht.Eyeball360;58553 schreef : Die verkoper heet Guus inderdaad, jeroen.
Als hij zegt dat het blok in orde is dan is dat ook zo.
Gefeliciteerd met je aankoop! Dat blok is een juweeltje! Het beste Redblock ooit!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Balansassen ook meteen demonteren en de oliegaten afdoppen.
De distributie is van levensbelang voor de 16V's. Alles origineel Volvo aanschaffen, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. Je hoeft geen balansasriem en rollers aan te schaffen, dus dat scheelt weer. Vergeet de bout van de oliepomp niet te vervangen, die staat er bekend om wat voortijdig te bezwijken. De distributie moet je natuurlijk pas doen vlak voordat je de motor gaat plaatsen, anders verouderd de riem voor niets.
De rest van die motor is praktisch onverwoestbaar en hoef je eigenlijk niet te vervangen. De motor vanbinnen lekker schoonmaken kan nooit kwaad.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Offline
- Nieuw lid
En klopt het dat deze motoren hydraulische klepstoters heeft.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wat betreft de externe oliepomp, daar wil de bout die de puley vasthoudt nogal eens breken, met allerlei lelijke gevolgen van dien! (driem/kleppen etc etc).
Heb nog een sterkere bout liggen mocht je interesse hebben!
Je kunt ook een set nokkenassen van een B234 monteren voor wat pk winst!
Je hoeft de kleppen inderdaad niet te stellen als je dat bedoelt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.