B204GT in 360??

Lees meer
11-06-2008 12:32 #713420 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic B204GT in 360??
Met bovenstaande inzichten en het inzicht van brandstof E-85 vanuit een ander topic: Is het dan re?el (tijd, kosten, beschikbaarheid materialen) mogelijk om de V300 met veel power, milieuvriendelijk door het leven te laten gaan.
Maw. kunnen we door deze inzichten in de toekomst nog heel lang van de V300 blijven genieten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2008 12:44 #713422 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic B204GT in 360??
Als de accijns op E85 een beetje naar normale hoogte daalt wel ja...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-06-2008 13:37 #713424 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B204GT in 360??

Erik;58375 schreef : Met bovenstaande inzichten en het inzicht van brandstof E-85 vanuit een ander topic: Is het dan re?el (tijd, kosten, beschikbaarheid materialen) mogelijk om de V300 met veel power, milieuvriendelijk door het leven te laten gaan.
Maw. kunnen we door deze inzichten in de toekomst nog heel lang van de V300 blijven genieten?


Ik verbruik op E85 in een auto 300 kilo zwaarder dan een 360 1:10.5 als ik een beetje rustig aan doe. Het was eigenlijk de bedoeling verder te optimaliseren met het oog op verbruik. Om op euro 95 1:14- 1:15 te kunnen halen.
Mijn remmen lopen nog aan, ik heb nog geen efan, ik had de auto nog kunnen chippen, stukken flat floor onder de auto (helpt heel veel) dunnere koppakking etc etc. Vraag me af hoe dat verbruik er met een 360 had uitgezien, waarschijnlijk nog wel een stuk beter ivm het mindere gewicht.

Als mensen het geld hebben om in reparaties aan het koetswerk te steken en roestpreventie kan een 300 nog wel een hele poos mee.
Volvo had de 360 GLT eigenlijk met B230FB of AQ151 moeten leveren, 11.0:1 cr, H nokkenas, nette uitlaat, efan en de auto zou 150 pk wel moeten kunnen halen (waarschijnlijk met gemak) dan heb je een heel aangenaam rijdende 360.

Als je een FB uit een 940 zoekt voor een euro of 150
kabelboom uit een 240 40 euro
computers 100 euro
dunnere pakking en vlakken 175 euro
uitlaat 200 euro
efan 45 euro
Betere lambdasonde: E75


Zo schat ik het ongeveer in wat betreft kosten.


verder mogelijk:
beter nokkenas
spaghetti spruitstuk
Hogere cr, 12.5:1>>>>>.Alleen nog 98 kunnen tanken door nog hogere cr of E85 in mijn geval
inlaatspruistuk polijsten
uitlaatspruitstuk keramisch coaten
Wasted spark/twin spark
Inlaatspruitstuk spacer

Hoe je de motor kiest voor een 360 hangt natuurlijk helemaal van jezelf af, power, vebruik en efficientie? Dat kan nog wel enigszins samen, hangt er maar net vanaf hoe extreem je gaat.


ps: vanavond gaan we naar een 360 kijken:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2008 20:36 #713470 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic B204GT in 360??
Ik heb jullie verhalen met interesse gelezen, maar toch ga ik gewoon naar die motor kijken.

Ik ga daar terplekke goed kijken of de motorsteunen makkelijk te maken zijn (dit omdat ik toch ergens gelezen heb dat ze gewoon passen). Ook ga ik kijken naar de rest van de ophanging en dergelijke.

Een testrondje ga ik er ook nog mee rijden. Moet hem wel lekker vinden rijden natuurlijk. Wil lekker koppel hebben bij lage toeren (net zoals met de b230fb).

Kwa kabelboom neem ik alles mee uit de 780. Radiateur, fan, enz. Alles gaat mee. Ik trek er ook genoeg tijd voor uit om het goed in te bouwen. Wil ook gelijk heel de auto spuiten en alle roest goed wegwerken. Remmen aanpassen, ed.

Als alles doorgaat word het een grote klus. Maar dan krijg ik wel iets speciaals.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-06-2008 21:46 #713475 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B204GT in 360??
Wat is er eigenlijk mis met die 780? Ga je de complete auto kopen?

Wat betreft het koppel, het is geen tekort aan koppel. Een 16v is gewoon anders, houdt toch wel meer van toeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-06-2008 15:47 #713557 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic B204GT in 360??
Die auto is al kaal geplukg van binnen en buiten.

Het is eigenlijk alleen nog een rijden chassis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-06-2008 17:02 #713561 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic B204GT in 360??

Eyeball360;58426 schreef : Ik heb jullie verhalen met interesse gelezen, maar toch ga ik gewoon naar die motor kijken.

Een testrondje ga ik er ook nog mee rijden. Moet hem wel lekker vinden rijden natuurlijk. Wil lekker koppel hebben bij lage toeren (net zoals met de b230fb).

Ik zou hem zeker meenemen als je er niet veel voor hoeft te betalen.
Het blok alleen is al 1000 euro waard (in sommige landen nog wel veel meer)

Volvo 740TIC;58431 schreef : Wat is er eigenlijk mis met die 780? Ga je de complete auto kopen?

Wat betreft het koppel, het is geen tekort aan koppel. Een 16v is gewoon anders, houdt toch wel meer van toeren.

Een 16V wil inderdaad wat meer toeren hebben wil hij echt lekker trekken, maar daar heb je in een Turbo 16V geen last van. Altijd en overal lekker veel trekkracht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-06-2008 17:11 #713563 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic B204GT in 360??
Volgens de eigenaar heeft hij de auto uit itali? gereden.
Heeft 180.000 km gelopen en heeft pas 2 vorige eigenaren gehad.

Ik kan de complete auto (dus rijdend chassis) voor ? 900 kopen.
Nu koop ik alleen de motor met veel spullen erbij. Dus hoop dat het ergens rond de ? 500 a ? 600 komt te liggen.

Ik heb net op internet zitten rondneuzen en al veel informatie gevonden over dit blok. Ook verschillende manier om bv die verdeler aan te passen zodat hij niet aan de achterkant hoeft te zitten.
Ook heb ik een site gevonden waar ze een 16v blok in een 360 hebben ingebouwd. Ik weet niet of dit blok heel anders is dan die b204gt maar bij hun leek het niet zo moeilijk. De motorsteunen paste er gewoon op en voor de rest ging de motorkap ook zonder problemen dicht.

Als het eenmaal zover is om hem te gaan inbouwen (eerst kopen natuurlijk) zou ik graag hulp willen hebben van mensen die veel verstand hebben van elektronica. Alles in m'n auto moet natuurlijk wel gewoon blijven werken.
Dus dan heb ik bedradingschema's nodig van beide auto's (motoren).

Ben ook van plan, als die eenmaal helemaal goed is, hem te laten keuren bij de rdw. Dat ik dus een 360 2.0 16v turbo op kenteken krijg. Maar voor dat zover is, is er nog veel werk te doen. Pak hem wel gelijk goed aan. Wil wel veilig kunnen scheuren. Dus remmen aanpassen. Dat betekent grote remklauwen voor, achter remschijven monteren. Waarschijnlijk voor een dikke stabilisator en achter een stabilisator monteren.

Eerst maar afwachten hoe de motor bevalt donderdag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-06-2008 20:34 #713579 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic B204GT in 360??
Heet de verkoper misschien Guus?

Die motor is HEERLIJK! Zelfs in een "Zware" 740 voelt hij echt snel aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-06-2008 21:44 #713585 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B204GT in 360??
bedradingsschema van de 360, zou op het ledenmenu te vinden moeten zijn :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets