regels omtrent andere motorblokken
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Een klasgenoot van een maat van me heeft weleens met z'n vader een trike gebouwd. Daarna door de RDW laten keuren, en volgens mij kostte dit slechts 175 euro.
Op het kenteken kwam dan "zelfbouw" te staan.
Dit zou natuurlijk ook nog een goede optie zijn wanneer er meerdere dingen zijn veranderd, namelijk: uitlaat, wegligging, interieur, enz.
Ik zal wel eens het 1 en ander navragen bij de RDW.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wanneer je een andere motor in de 340 wil hangen die minder dan 40% vermogenwinst heeft dan dient deze ook nog eens een geluidstest te ondergaan. Dit kost zo?n 275 euro.
Wil je een andere motor erin hangen en heeft deze meer dan 40% extra vermogen dan komt er ook nog eens een wegliggingstest bij.
Bij elke motorwijziging moet de auto opnieuw gewogen worden. Dit kost zo rond de 5 euro. Nieuwe kentekenbewijzen kosten als het goed is rond de 40 euro.
Effe voor de duidelijkheid:
- 340 van na 1986 mag voorzien worden van: B172 & alle B14?s
- 360 mag voorzien worden van alle B200?s en B19?s.
Daarnaast moet de auto gewoon aan de APK-eisen voldoen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Over het bouwjaar doen ze niet al te moeilijk heb ik begrepen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Pistonpen paultje;75470 schreef : De D16 mag ook nog bij een dieseltje.
Over het bouwjaar doen ze niet al te moeilijk overigens.
Je kunt niet zomaar van brandstof veranderen.........
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Bij aanrijdingen wel...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Lucluc;75474 schreef : Bij de auto van Frank de Boer kon ik niet zien dat er een B230 in zat. Welke keurmeester zou daar op letten? Ik geloof dat de peilstok aan de andere kant zit (en de verdelerkap op een andere plaats?)
't motornummer; daar zit het hem in.
Ik zit er al aan te denken om een onderblok van een B172 te gaan gebruiken en daar alles van een B18FT op over te zetten. In principe is de B172 dan gewoon getuned. Dan mag het motorvermogen niet meer dan 40% extra bedragen; maar zie daar maar eens achter te komen als technische politiemeneer
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik neem aan dat voor een turbo daar nog best wel wat voor komt kijken, zoals de krukas enzo?Ovlov 3.6L;75476 schreef : 't motornummer; daar zit het hem in.
Ik zit er al aan te denken om een onderblok van een B172 te gaan gebruiken en daar alles van een B18FT op over te zetten.
Hoe zou dat zijn met bijv. een 16V van renault? Kopje, spruitstukje, injectie-electronica-geneuzel, of toch stiekem meer?
Stiekem toch wel interessant allemaal :yesyes:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.