Variatie in vermogen B200E

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-06-2019 23:54 #982476 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Variatie in vermogen B200E
Zijn je bougiekabels recent nog vervangen?
Vaak wordt dat namelijk vergeten bij een beurt, en uit meerdere ervaringen weet ik dat slechte bougiekabels dit soort storingen kunnen geven.
Eén keer heb ik een bougiekabel gehad die soms doorsloeg naar buiten waardoor minimaal 1 cilinder een slechte of soms geen vonk kreeg, en even daarna weer perfect functioneerde.
Een andere keer had ik met zo'n bougiekabel waar je zelf de aansluitingen op draait, dat hij aan 1 kant slecht contact maakte waardoor de motor in dit geval soms niet lekker doortrok. Van dit soort bougiekabels ben ik zelf niet zo'n fan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-06-2019 23:57 #982477 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Variatie in vermogen B200E

General Custom;255073 schreef : Zijn je bougiekabels recent nog vervangen?
Vaak wordt dat namelijk vergeten bij een beurt, en uit meerdere ervaringen weet ik dat slechte bougiekabels dit soort storingen kunnen geven.
Eén keer heb ik een bougiekabel gehad die soms doorsloeg naar buiten waardoor minimaal 1 cilinder een slechte of soms geen vonk kreeg, en even daarna weer perfect functioneerde.
Een andere keer had ik met zo'n bougiekabel waar je zelf de aansluitingen op draait, dat hij aan 1 kant slecht contact maakte waardoor de motor in dit geval soms niet lekker doortrok. Van dit soort bougiekabels ben ik zelf niet zo'n fan.



Nope, die zijn nog uit 1988 voor zover ik kan zien. Maar de mantels zijn nog relatief soepel en ze zien er nog uitstekend uit. Maar die neem ik bij de volgende beurt sowieso mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-06-2019 00:08 #982478 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Variatie in vermogen B200E

hwe1993;255074 schreef : Nope, die zijn nog uit 1988 voor zover ik kan zien. Maar de mantels zijn nog relatief soepel en ze zien er nog uitstekend uit. Maar die neem ik bij de volgende beurt sowieso mee.


Ik zou ze in dit geval zelf voor de zekerheid vervangen; het zijn de kosten niet en dan kun je dit uitsluiten. Met een beetje pech zijn die kabels inderdaad 30 jaar oud, en dan zijn ze eigenlijk niet meer te vertrouwen. Vergelijk het met een autoband, na 30 jaar kan die er van buiten ook nog perfect uitzien maar intussen zijn flexibiliteit verloren hebben, wat je pas merkt bij een klapband.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2019 13:25 #982482 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Variatie in vermogen B200E
Ah, goeie Bart. Ik ging er vanuit dat je die al vervangen had, maar niet dus. Zeker vernieuwen! En vergeet de bobinekabel niet.

Als je dan toch bezig bent, maak dan gelijk de BDP-sensor schoon :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2019 00:51 #982483 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Variatie in vermogen B200E
Als de bougiekabels idd nog van 88 zijn, zou ik deze zeker vervangen. Meerdere keren bij verschillende auto's grote verschillen gemerkt na het vervangen. Ook al viel er aan de buitenkant niks van slechts aan te zien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-06-2019 14:42 #982487 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Variatie in vermogen B200E
Ben ik ook van mening. Ze hoeven niet perse uitgedroogd te zijn om 'op' te zijn. De inwendige weerstand neemt af, corrosie op het koper, kan allemaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-06-2019 00:02 #982505 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Variatie in vermogen B200E
En nog iets wat me zo tenbinnen schiet. Je zegt dat het vermogen iets afneemt. Als dit echt niet heel veel is kan dit ook gewoon je visco fan zijn die gaat mee draaien door de warmte. (dat zou verklaren waarom het soms wel soms niet gebeurd) Zonder deze fan merk ik dat de motor iets fijner draait. Maar dat zou niet heel veel mogen schelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2019 15:24 #982514 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Variatie in vermogen B200E
Naar mijn weten draait die dikke fan ook met -10, koude start en op stationair toerental nog mee toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2019 19:01 #982515 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Variatie in vermogen B200E
Hij draait mee, maar als hij goed werkt zit er dan nauwelijks kracht achter en wordt de koppeling steeds beter naarmate het metalen deel in het midden (en daarmee de olie erin) opwarmt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-07-2019 13:52 #982540 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Variatie in vermogen B200E

JKiers;255111 schreef : Naar mijn weten draait die dikke fan ook met -10, koude start en op stationair toerental nog mee toch?


Dat zou kunnen, maar dan staat hij vast. Voordat de motor draait zou je hem gewoon rond moeten kunnen duwen met je hand.

Bij mij twijfel ik of hij nog wel vast gaat. Vorige week stonde ik tijdje stil (wel met die 30 graden). Liep de temperatuur op naar 3/4 van de meter. Dit zou niet moeten kunnen toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets