Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-04-2018 13:46 #974983 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
Heb je wel wat vet aan de afdichtings lippen van de keerring gedaan??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2018 13:56 #974984 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
Ik had de vorige keer beide kanten van de keerring vet gedaan. (dacht dan glijden ze ook wat soepeler in hun zitting).
Dit heeft achteraf mogelijk ook heeft meegespeeld waardoor er één is gaan meedraaien. (Neem aan dat de kant van de zitting normaal niet hoor in te vetten dus?)
Nu heb ik alleen de afdichtingslippen en de as uit de bak zelf ingevet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-04-2018 14:14 #974987 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
ja, een beetje vet aan de buitenkant is ook nog niet eens zo raar. Is voor het eerst dat ik hoor dat keerringen aan de buitenkant mee gaan draaien!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-04-2018 12:29 #975007 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
Inderdaad vreemd dat de keerring is gaan meedraaien met de as!
Mooi dat je het nu opgelost hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2018 17:19 #975013 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
De keerringen waren van verschillende merken. Wel zelfde afmeting (ging er eerst vanuit dan ik er maar 1 per auto nodig zou hebben). Waarschijnlijk om te overkomen dat er één van de twee ging draaien gebruikt Volvo origineel een de keerring waarbij de ruggen aan elkaar vast liggen. Zou niet weten waarom deze anders aan elkaar zou zitten als je ook gewoon bestaande keerringen kon gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2019 01:55 #983884 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
Kwam vandaag voor een B230 blok een krukaskeerring tegen waar een plastic hoesje omheen hing. Dit is nieuw voor mij. "new Type" staat er ook bij.

[ATTACH]5420[/ATTACH]
Ben eens gaan rondkijken op het internet en zie dat dit mis wel een
PTFE-oliekeerring is.

Deze moet je blijkbaar zonder vet monteren. (weet niet zeker of dit er eentje is). en wanneer het plastic er dan af moet.

Dit bracht met meteen weer terug op het verhaal van de keerring die bij de diff was gaan draaien. Ik weet nog dat de een echt flink duur was en de ander een stuk minder. Zou zo maar kunnen dat ik toen ook al een PTFE-oliekeerring heb gebruikt die door het vet is gaan draaien.

Mocht dit zo zijn dan is dat wel iets om in de gaten te houden.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets