Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
- Albert Jan Algera
- Offline
- Nieuw lid
[ATTACH]4919[/ATTACH]
Hier zit in de lagerschaal van het diffe een uitsparing.
[ATTACH]4920[/ATTACH]
Mogelijk komt hier de olie door.
[ATTACH]4921[/ATTACH]
En is dat een soort van overloop waardoor hij de olie naar buiten drukt???
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Offline
- Nieuw lid
Zie nu dat dit van die overloop niet klopt. Die overloop zit aan de andere kant van het diff.
En daarbij zou de pakking zichzelf helemaal volzuigen en nat moeten zijn neem ik aan. Terwijl deze gewoon droog is.
Wellicht loopt de ATF olie wel door de keringen heen naar het Diff. Die daardoor te vol is en is dit een soort overdruk plug???
[ATTACH]4922[/ATTACH]
En is de olie rood doordat deze kleur overheerst door de licht gele diff olie.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Albert1;249674 schreef : [ATTACH]4922[/ATTACH]
Al weer heel wat jaar geleden (1995) heb ik ook zoiets gehad met een M47 in m'n 340 DL van 87.
Als je nou links boven de aftapplug die "holte" ziet, daar zit een klein gaatje in, welke precies tussen de 2 keerringen uitkomt. (Zowel de bak als de diff hebben nl. een keerring, bakzijde de ATF en diff zijde de cardanolie "tegen te houden")
Mocht nou één (of beide) keerringen lek raken, stroomt de olie niet naar het andere compartiment, maar dus via dat piepkleine gaatje naar buiten.
In mijn geval was de holte helemaal versmeerd met ATF-olie en zand etc. waardoor je het olie-spoor moeilijk kon traceren.
De keerring was lek en na beide vervangen te hebben was het destijds voorgoed opgelost.
Succes met zoeken en oplossen van deze storing.
Gr. Freerk
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Offline
- Nieuw lid
Heb weer een aantal nieuwe keerringen mogen ophalen. Van het weekend kijken of ik ze kan vervangen. Laat weten wat ik ben tegen gekomen. Zal beginnen met aftappen Diff Olie. kan ik meteen zien of hier nu wel of geen ATF doorheen is gelopen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Offline
- Nieuw lid
Bij het aftrappen van de Diff vloeistof bleek gewoon helder te zijn (zonder AFT) erdoor.
Nadat ik het diff los had werd al erg snel duidelijk wat het probleem was.
De voorste keerring (aan de kant van de bak) was gaan meedraaien met de as. Dit is pas naar een kilometer of 1000 gebeurd. Vandaar dat de eerste week alles nog droog was.
Deze keerring bleef ook om de as hangen toen ik het diff naar achter haalde.
[ATTACH]4933[/ATTACH]
[ATTACH]4934[/ATTACH]
[ATTACH]4935[/ATTACH]
Aan deze zijde is de keerring ook ingesleten.
[ATTACH]4936[/ATTACH]
[ATTACH]4937[/ATTACH]
Het gaatje waardoor de AFT in de behuizing van het het Diff kon komen.
En vervolgens niet verder het diff in kon doordat de keering aan de diff zijde nog wel goed was.
Hoop dat deze keer wel alles goed blijkt. Dit geintje is best tijdrovend en weer 100€ aan olie en keerringen verder.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 97
Ow en jij bedoelt waarschijnlijk ATF (Automatic Transmission Fluid)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Offline
- Nieuw lid
Heb meteen twee setjes keerringen op voorraad Dus mocht iemand ze acuut nodig hebben, dan heb ik ze liggen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.