Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?

Lees meer
07-04-2018 12:59 #634841 door Albert Jan Algera
Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)? is gemaakt door Albert Jan Algera
De oliekeerringen tussen bak en diff van al mijn 360's zijn lek (diff is nat). Nu was het bij mijn GLE zo dat er aan druppels aan hingen dus heb ik deze keringen ook vervangen. Je hebt hiervoor twee keringen nodig die tegen elkaar aan liggen.

Dit ging een week prima diff wat kruk droog.
Maar gister lag er weer wat vloeistof onder. (ATF olie want het is rood)

Alleen het gekke is dat het van een andere plek komt. De pakking tussen diff en bak was kurkdroog.

[ATTACH]4905[/ATTACH]

Het loopt vandaar ongeveer zo naar beneden. (zie rode streep)

Is dit wel de oliekeerring of is dit iets anders?
Er ging met bijvullen trouwns meer dan 3 liter in. (M47 BJ 1984)
Bij me andere 360 was dit nog geen 3 liter vol.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-04-2018 09:55 #974814 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
Mijn oriëntatie op de foto is niet geweldig, maar is dat niet de aftapplug?

Verder staan de handgeschakelde versnellingsbakken er om bekend dat de pakking van het differentieeldeksel kan gaan lekken. Daar zou je ook nog kunnen kijken. Een vervangende pakking en boutjes zijn trouwens te koop in de clubwinkel, mocht je deze nodig hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2018 11:49 #974818 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
Hoi, het is niet de aftapplug. differentieeldeksel kan het niet zijn. Want ik had hem schoon gespoten en stil laten staan. Toen liep de olie daar niet langs. Het begint echt halfewege het diff te lekken. terwijl ik echt zou verwachten dat dit aan de onderkant zou zijn. En de pakking tussen diff en bak is wel gewoon droog. Wellicht zit daar een overloop of is een van de twee oliekeerringen toch niet goed. Kan er ook geen draairichting in vinden en ze moeten allebei in tegenovergestelde richting van elkaar worden gemonteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-04-2018 17:09 #974819 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
Ik zou hem nog even schoonmaken waar er nu olie zit en erboven en weer laten staan. Een klein ritje kan de olie al naar achteren laten lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2018 18:01 #974821 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
de achterkant van het diff was niet nat, nadat ik hem heb laten staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-04-2018 12:55 #974844 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
als ik de foto 'door'heb is ie gemaakt vanaf het linker achterwiel en kijk je richting het rechter voorwiel. Links op de foto de 4-bak met midden op de foto het gedeelte voor de 5e versnelling.

Het gedeelte waar je ATF vanaf komt druipen is dus het differentieel?? heb je daar ATF in gedaan dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2018 13:09 #974845 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?

als ik de foto 'door'heb is ie gemaakt vanaf het linker achterwiel en kijk je richting het rechter voorwiel.

Klopt helemaal.
Ik had eerst idd (met me stomme kop) ATF olie er in gedaan. (kwam doordat ATF olie in metalen blikken zat en ik deze had overgegoten in een lege verpakking van Diff olie zodat ik de bak kon bijvullen met een fles waarin ik kon knijpen) Daar kwam ik halfewege de fles achter. Dus heb ik de plug eruit gehaald en alles er weer uit laten stromen om vervolgens wel de juiste olie in te doen. (deze olie was geel).

Dit alles was nog voordat ik ermee had gereden. Daarna is alles ook een week lang gewoon droog gebleven.
Raar dat er AFT (rode olie) op die plek komt. Dit moet haast wel bevestigen dat de keerring lek is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-04-2018 14:51 #974846 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
Het blijft voor mij heel vreemd dat er ATF uit het differentieelhuis komt.

het is namelijk volgens mij zo dat als de keerring lekt, de olie van bak en differentieel gaan mengen, NIET dat de ATF naar buiten komt.

Wat eventueel wel aan de hand zou kunnen zijn is dat de pakking tussen bak en differentieelhuis beschadigd is op het stukje wat binnen de draadeinden door loopt. De afdichting naar de buitenwereld is dan ter plaatse van de pakking goed, maar de ATF olie kan wel bij het draadeind komen en via het gat in het differentieelhuis (waar het draadeind doorheen zit) tot onder de ring/moer terecht komen. Die ring/moer is niet lekdicht dus komt het daar tussenuit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2018 16:05 #974848 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
Dat is wel goed doordachte theorie. Maar de oliekeerring dicht af niet de pakking. Dus moet het wel daardoor komen. Ben bezig bedrijven te bellen die de keerringen mogelijk kunnen leveren. Hier nog een foto die het zicht wat duidelijker weergeeft.
[ATTACH]4918[/ATTACH]

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-04-2018 19:28 #974856 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?

Wouter;249641 schreef : het is namelijk volgens mij zo dat als de keerring lekt, de olie van bak en differentieel gaan mengen, NIET dat de ATF naar buiten komt


Ik herhaal mezelf even. Keerring KAN het niet zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets