Bougies worden zwart

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-02-2016 22:12 #960353 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bougies worden zwart
Alles nagekeken. En wat bleek, de nieuwe bougiekabels sloten niet lekker op de bougies. Dus konden ze niet goed vonken. Alles wederom vervangen en nu is het probleem van onregelmatig lopen voorbij. Loopt heel soepel!
Maar de bougies zijn nog wel wat zwart. Kan dat ook komen omdat ik kleine stukjes rij? De choke is verder ook prima trouwens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2016 19:04 #960366 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bougies worden zwart
Mooi zo.

Zwart worden kan meerdere oorzaken hebben, heb je ze wel een keer schoon geborsteld/nieuwe geplaatst voor je deze conclusie trok?
Als de auto nu verder prima rijdt en je ziet geen overduidelijke koolaanslag ontstaan, dan zou ik er niet zo mee inzitten dat de bougies een beetje zwart ogen. Bij twijfel kun je natuurlijk altijd een foto maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2016 19:08 #960367 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bougies worden zwart

Jerobas;239726 schreef : Alles nagekeken. En wat bleek, de nieuwe bougiekabels sloten niet lekker op de bougies. Dus konden ze niet goed vonken. Alles wederom vervangen en nu is het probleem van onregelmatig lopen voorbij. Loopt heel soepel!
Maar de bougies zijn nog wel wat zwart. Kan dat ook komen omdat ik kleine stukjes rij? De choke is verder ook prima trouwens!


Om zeker te weten of de afstellingen goed zijn, kun je hem het beste even aan de viergastester hangen (motor moet op temperatuur zijn). Dan heb je een goed beeld (HC, CO, en Lambda).
Alleen het CO-percentage zegt lang niet alles.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets