Bougies worden zwart
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Jerobas;239426 schreef : De nieuwe bougies zijn de ngk R 7822 bpr6es.
Die krijg ik op kenteken ook altijd voor de 340 terwijl dat in werkelijkheid de ZGR5B moet hebben. Ik weet niet of dit voor jou 360 wel de juiste bougies zijn, maar het is de moeite van het nakijken waard.
Overigens, mijn 340 loopt ook wel op BPR6ES, maar gewoon niet zo mooi.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Jerobas;239428 schreef : En hoe kan ik dit veranderen?
choke afstelling na kijken en kijken of je luchtfilterelement schoon is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
General Custom;239430 schreef : Die krijg ik op kenteken ook altijd voor de 340 terwijl dat in werkelijkheid de ZGR5B moet hebben. Ik weet niet of dit voor jou 360 wel de juiste bougies zijn, maar het is de moeite van het nakijken waard.
Overigens, mijn 340 loopt ook wel op BPR6ES, maar gewoon niet zo mooi.
Weet jij wat het verschil is tussen de ZGR5B en de BPR6ES?
Ik krijg, al jaren, altijd de BPR6ES bij de automaterialenzaak
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
2 Fast 4 U;239435 schreef : Weet jij wat het verschil is tussen de ZGR5B en de BPR6ES?
Ik krijg, al jaren, altijd de BPR6ES bij de automaterialenzaak
Dit:
Er staat me iets bij dat de ZGR5B is voor 340's met katalysator en de BPR6ES zonder, maar dat weet ik niet meer zeker. En inderdaad, ook ik krijg altijd BPR6ES aangesmeerd volgens kenteken dus dat geef ik niet meer
(is ook zo met het oliefilter, op kenteken krijg ik zo'n klein kl*te ding wat amper filtert).
Overigens hoeft niemand als een gek bougies te gaan vervangen, want een slechte bougiekabel of versleten rotor/verdelerkap merk je vele malen beter dan de verkeerde bougies. Hij loopt alleen n?t dat beetje mooier, rustiger en soepeler.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Controleer dan eerst de vlotter maar eens. Is waarschijnlijk zo lek als een mandje.
Je kunt de vlotter demonteren en wegen op de keukenweegschaal. Post je hier even het gewicht (in gram)?
Eventueel testen in een bakje water. Als 'ie zinkt, weet je genoeg...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
volvofiel;239439 schreef : Eventueel testen in een bakje water. Als 'ie zinkt, weet je genoeg...
Dat was toch die vlotter die op de vlotter van de Solex carburateur van een 1.7 lijkt?
Daar heb ik ook nog een leuke foto van; rechtse vlotter is goed, de linkse heel slecht. Meestal zal dit soort vlotter, indien defect, aan ??n kant blijven drijven en is de andere kant volgezogen met benzine en zinkt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Ik heb op de site van NGK (hier wordt het een en ander uitgelegd) een bougie code tabel gevonden.
De BPR6ES wordt voor veel Volvo's gebruikt, zie vanaf pagina 235 van hun catalogus hier staan ook ander wetenswaardigheden
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Jerobas;239454 schreef : ........Maar bedoelen jullie nou de vlotter in de benzine tank? ...................
nee die in de vlotterkamer van de carburateur
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Controleer eerst eens of de chokeklep wel helemaal in de ruststand terugkomt. Een krom uiteinde van de kabel kan er goed voor zorgen dat deze er continu op blijft staan en dan zuipt ie heel veel benzine en worden de bougies zwart. logisch.
Ook de vlotter kan stuk zijn (gebeurt vaak bij dit type carburateurs) maar dan heb je vooral problemen met stationair.
"even alles controleren"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.