Volvo 240 diff onder een 360

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
22-05-2018 21:32 #975503 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 240 diff onder een 360

Zebo010;250324 schreef : Zou natuurlijk het allermooist zijn. Ben zelf niet erg technisch, iemand een idee of dat zou kunnen en hoe dan??





Ah, niet "erg" technisch... :snif:
Gewoon wat geld tegen aan gooien!
Dan kun je de ideeën die je hebt toch gewoon laten bouwen, daar heb je zelf geen technische kennis voor nodig.
Ik zou dan wel gelijk gaan voor een CVT-automaat uit een andere stal.
Wel een CVT, want al dat andere automatische gedoe is ook geen porem, kun je net zo goed zelf gaan roeren in die versnellingsbak... :+


Succes met dit project, ik zal het op de voet volgen, lijkt me erg interessant.
Ook die cabriolet, zoals die Arendsen heeft, erg interessant, houdt ons op de hoogte van de vorderingen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2018 21:58 #975504 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 240 diff onder een 360
Heren, kijk even naar bericht #10 op de eerste pagina... Veel concreter krijg je het niet denk ik ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-05-2018 16:12 #975543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360

Zebo010;250337 schreef : En sorry als ik beetje onzinnig doorzeur, vind het gewoon een leuk ideetje :yesyes:


Filosoferen is leuk en kost niets.

Zebo010;250336 schreef : Vandaar het idee van een Porsche automaat, "gewoon" op de plaats van een M47 in een 360... Al zie ik dat de automaat nog een stuk langer is dan de handbak (logisch), vraag is dus vooral of die onder de 360 zou passen:

rennlist.com/how-tos/a/porsche-928-how-t...-transmission-384147


Dank voor de link. Ik was al op zoek naar een plaatje als foto 4 in die 'how-to' omdat het mooi laat zien hoe een automaat met koppelomvormer in een auto zit waar de bak en de aandrijving op de achteras zitten, zoals bij een 300-serie dus.

Die dikke 'blob' voorop de automaat van die 928 is waarschijnlijk de koppelomvormer. Wat er dan nog plaatsheeft in het koppelingshuis is me niet duidelijk, maar ik vermoed een vaste verbinding met het vliegwiel.

Het idee van een 360 met zo'n automaat zal ongeveer hetzelfde eruit zien. Dan weet je dus ook wat je allemaal 'custom' moet fabriceren (torque tube etc) om het alleen nog maar passend te krijgen...

Aangezien die tweeliter al vroeg in de 300-serie is geïntroduceerd kan ik me haast niet voorstellen dat dit idee niet bij Volvo Car de revue is gepasseerd... maar het is een vrij bewerkelijk verhaal, met een navenant prijskaartje, iets dat Porsche of Alfa met een relatief grote Amerikaanse afzetmarkt waarschijnlijk beter kon behapstukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets