Volvo 240 diff onder een 360

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-05-2013 10:04 #930745 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
Dat klopt niet,sorry.

De DOHC is in Oosterijk ontwikkeld bij Denzel. Daar ben ik achter gekomen tydens de speurtocht naar gegevens over de 363 CS. Daar zijn 4 proto's van gebouwd op basis van een Black Beauty. Ze zijn ook alle 4 verschroot helaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-05-2013 11:07 #930746 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
Wikipedia, maar ook die kan het fout hebben natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-05-2013 09:03 #930835 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 240 diff onder een 360

Hans44;216308 schreef : Wikipedia, maar ook die kan het fout hebben natuurlijk.


op de middelbare school krijg je al geleerd dat je nooit naar wikipedia mag refereren :f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-05-2013 10:05 #930836 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
De uiteindelijke 16V is een afgeleide van de kop die Denzel ontwikkelde.De samenwerking met Denzel is op " 'n niet zo'n prettige wijze" beeindigd.Dat is diplomatische taal voor "ruzie".

De Denzel 16V.....

Bijlage:


Bijlage:



Met schijfremmen achter.....aan het differentieel....

Bijlage:


Die schijfremmen bleken daar niet te functioneren,voornamelijk koelingsproblemen.Eigenlijk vreemd,een Jaguar E-type heeft,in principe, de zelfde opstelling.Ik kan me met de lightweight, die ik een tydje mee geserviced heb tydens wedstrijden, totaal geen koelingsproblemen herinneren.

Ik vermoed dat deze opstelling te zeer hightech,en dus te duur,voor serieproduktie was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-05-2013 10:54 #930842 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
dit is wel een ontzettend gaaf project geweest zeg.. zo he.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2018 18:10 #975473 door Roderik Schaar
Beantwoord door Roderik Schaar in topic Volvo 240 diff onder een 360
Even deze draad een schop geven... Ik zou ook graag een 360 automaat bouwen (plus een cabrio ongeveer zoals Harrie Arendse die heeft staan, maar dat is weer een ander verhaal).

Hierboven is al de transaxle van de Porsche 928 genoemd, maar ik zat meer te denken aan een (simpeler, goedkopere) 924. Die is ook als automaat geleverd, met 125 pk; zou genoeg moeten zijn voor een standaard 360 (ik hoef niet naar Zandvoort).

Kan iemand een inschatting geven van de haalbaarheid van dit ideetje??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-05-2018 19:26 #975476 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
Geen idee qua haalbaarheid maar wel ontzettend gaaf!
Juist wat jij noemt heb ik altijd ontzettend jammer gevonden; wil je een 300-serie met automaat, dan ben je altijd aan de minst sterke motorisering overgeleverd... Ze hadden de 360 eigenlijk af fabriek al met automaat moeten leveren.

En ehh, over je cabrio-idee; een vrij eenvoudige tussenoplossing kan zijn om het open dak van een Twingo open air te kopen en te monteren. Dat wordt vaak gedaan bij allerlei auto's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2018 09:14 #975482 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 240 diff onder een 360
De automaat van de 924 (en 944/968)heeft een soort rubberen koppeling/demper die slecht of niet leverbaar is (tenminste, een paar jaar terug) en altijd kapot is of gaat.
voorbeeld:
forums.pelicanparts.com/porsche-924-944-...ttling-question.html
www.paragon-products.com/Damper-Plate-Au...pp944.116.065.04.htm

Alleen al daarom zou ik niet die automaat kiezen. Zou het niet eenvoudiger zijn om het binnen volvo te houden?
De automaat van een 240 is vast veel groter dan de handbak van een 360 maar qua onderdelen en verbinding met de motor zit je in bekend gebied.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2018 09:52 #975483 door Roderik Schaar
Beantwoord door Roderik Schaar in topic Volvo 240 diff onder een 360

powerflux;250321 schreef : Zou het niet eenvoudiger zijn om het binnen volvo te houden?
De automaat van een 240 is vast veel groter dan de handbak van een 360 maar qua onderdelen en verbinding met de motor zit je in bekend gebied.


OK, helder, dank je wel. Die grootte leek mij juist één van de redenen om het elders te zoeken: lijkt me erg lastig (niks is natuurlijk onmogelijk, maar toch...) om een bak te installeren die groter is dan je ruimte hebt. Of vergis ik me dan??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2018 10:20 #975484 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 240 diff onder een 360
Het is inderdaad wel een groot verschil. Ook met die assen die bij de 360 zowat direct op de bak zitten. 'Even' niet bij stil gestaan.



Aangezien je toch zelf dingen moet gaan fabriceren: een vario aanpassen zodat deze beter in het koppel- en toerenbereik van een B200 past?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets