Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2014 07:53 #941620 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?

brahov;225151 schreef : Wat betreft vloeibare pakking: het spul lost gewoon op in benzine :P (die van mij tenminste) dan heb je dus lekkere plakkerige bende in je blok zitten als je vlotterbak een keer over loopt..


Ook als hij droog is? Dat zou eigenlijk niet mogen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2014 14:45 #941627 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?
Op de foto's hierboven zie ik links een oud model Volvo 340 1.7 carburateur. Dat zie je aan het "flapje" aan het eind van een metalen hefboom. De solex carb voor de b14.3 heeft dat ook. rechts zou goed van een 440 kunnen zijn, weet ik niet precies.

Er zit bij die oude ook nog een elektrisch verwarmings elementje (PTC) vlakbij de plek waar het waterblokje tegen de carb. geschroefd zit.

Ik geloof er persoonlijk niet veel van dat de carburateur ooit echt gekoeld wordt door het koelwater. In de omschreven situatie (warm weer, file) is het koelwater zelf ook ziedend heet (100+) en al staat de hele carburateur schuimend over te koken komt ie nog niet aan die temperatuur :)
Enige situatie die ik kan bedenken is dat je de auto op contact zet zonder te starten, zodat het elektrische verwarmings element heet wordt. als je daarna start is het koelwater nog koud en wordt de carburateur weer iets afgekoeld. In de praktijk geen relevante situatie dus :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2014 15:00 #941629 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?

Wouter;225159 schreef : Er zit bij die oude ook nog een elektrisch verwarmings elementje (PTC) vlakbij de plek waar het waterblokje tegen de carb. geschroefd zit.


Oooh natuurlijk! Mijn carburateur is elektrisch verwarmd (er lopen inderdaad twee aansluitingen naartoe: Stationair sproeier & Blijkbaar verwarming), vandaar dat zowel de carburateur als het koelsysteem er niet op aangepast is om deze functie te vervullen...:V300:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2014 15:06 #941631 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?
als ik het goed heb, hebben ook de wat oudere Renaults (v??r 1986?) met 1700 geen koelwaterleidingen naar de carburateur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2014 15:16 #941633 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?
Wat misschien ook wel een interessant gegeven is, er zijn 1.7 carburateurs m?t en zonder elektrische stationairsproeier(aansluiting). Zouden deze gewoon uitwisselbaar zijn?

Edit:
Op deze foto te zien, op de linkse kan een elektrische stationairsproeier worden gezet, bij de rechtse is dat gaatje dicht:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2014 15:39 #941634 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?
Die zijn gewoon uitwisselbaar, Bart. Gewoon de aansluiting van de stationairsproeier los laten (en goed aftapen natuurlijk...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets