Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-01-2014 20:02 #633057 door V300 register
Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!? is gemaakt door V300 register
Hoi,

Zoals jullie hier: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8839 al hebben kunnen lezen heeft mijn eerste "echte" sportieve proefrit mij een probleempje gepresenteerd: mijn 340 raakt 100% vermogen kwijt bij "lomp sturen"!? :hmmz2:

Dit hoort natuurlijk niet zo te zijn en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een oplossing te vinden?

Mijn eerste gedachte: brandstof. Het lijkt mij dat dit iets te maken heeft met overstromen of te leeg staan van de vlotterkamer maar ik heb geen idee hoe dit te checken aangezien mijn ervaring met auto-carberateurs gelijk is aan 0.

Als iemand mij op weg wil helpen met suggesties of andere threads alvast enorm bedankt!

Grt,

Bram

Edit: Na net nog een testritje te hebben gemaakt is ??n ding duidelijk: het betreft echt alleen bochten naar rechts, links kan ik doen wat ik wil en hou ik altijd vermogen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-01-2014 21:25 #941323 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?
lijkt me ook een vlotterbak probleem, is dit met volle of lege tank?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2014 00:41 #941330 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?
Typisch voor de 1.7, een kans van 95% een kapotte vlotter.

Je kunt deze wegen, maar dat gaat over enkele grammen. Tenzij je drugsdealer of horlogemaker bent, ga je zo'n fijnschalige weegschaal waarschijnlijk niet in je keukenkastje terugvinden...

Wat je naar mijn mening het best kunt doen is een nieuwe vlotter halen bij de Renault dealer (voor R21 1.7 of zo zijn die) ? ?50. Als je die er in zet, en de zaak een keer opnieuw afsteld, dan is de kans 95% dat je van je problemen af bent...
Om te vergelijken kun je voor montage de nieuwe en oude vlotter nog in een bakje water zetten, en dan zul je zien dat de oude vlotter dieper zal zinken.

Edit: het probleem van de vlotter is nl dat deze op den duur aangetast word door de benzine, en daardoor benzine gaat opzuigen. Gevolg is dat de vlotter te zwaar wordt en daardoor te veel benzine de vlotterbak in laat stromen, waardoor de motor eigenlijk veel te rijk gaat lopen. Dit merk je het beste met scherpe bochten naar rechts.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2014 11:28 #941334 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?
Bedankt voor jullie snelle reacties, ik had ook al zo'n vermoeden dat dit het probleem was.

@Joris:
De tank is momenteel vol en ik heb het nog niet kunnen testen met een legere tank, waarom is dit relevant? Gaat de benzinedruk omlaag op het moment dat het tankniveau zakt of doel je op een verstopt ontluchtingsgaatje?

Is er een vast adres waar jullie dit soort dingen halen? Ik wil graag de vlotter en een carb revisie setje bestellen om het maar meteen goed te doen. Ik zag gisteren dat de pakking tussen luchtfilter en carb ook niets meer waard is dus het volledige carburateur gebied kan wel wat aandacht gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2014 11:43 #941336 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?

brahov;224852 schreef : Is er een vast adres waar jullie dit soort dingen halen? Ik wil graag de vlotter en een carb revisie setje bestellen om het maar meteen goed te doen. Ik zag gisteren dat de pakking tussen luchtfilter en carb ook niets meer waard is dus het volledige carburateur gebied kan wel wat aandacht gebruiken.


Vlotter bij de Renault Dealer (dan krijg je een klijn plastic doosje uit Frankrijk), en revisiesetje bij Born Build Beauties of Dafhobby.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2014 11:46 #941338 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?
Ok, ga ik daar wel even naar kijken. Zijn er (naast aanhaalmomenten) nog tips met betrekking tot de kleine revisie en het vervangen van de vlotter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2014 12:11 #941340 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?
kijk of de voet van de carburateur nog wel vlak is, vaak trekken ze krom omdat de voet te dun is

als 'ie nog niet krom is, pas dan heeeel goed op bij de montage. De bevestigingsmoeren hebben maar een heel klein aanhaalmoment!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2014 12:56 #941346 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?
Ja ik heb gehoord (en gezien) dat dit probleem voorkomt, hoeveel Nm is het? 14 of iets in die richting dacht ik me te herinneren (wat natuurlijk schrikbarend laag is :S)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2014 15:43 #941350 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?
Aanhaalmoment voor die bouten is "met een normale schroevendraaier, iets meer dan losjes vast"; bijna niets dus, minder dan mijn momentsleutel aankan.

Verder is het probleem wat je hebt zo goed als zeker je vlotter, wat iedereen ook al zei. Ik heb ooit precies hetzelfde gehad.
Overigens heb ik nog een paar carburateurs van de 1700 liggen, die mogen tegen een zacht prijsje wel van eigenaar wisselen. Kan je ??n van die even rustig opknappen, en dan eens bij de garage wisselen en gelijk af (laten) stellen. Ik neem aan dat je Van Vliet in Leidschendam kent? (kennis van Kevin toevallig?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2014 23:09 #941358 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?
Ik meen iets te herinneren van 3Nm of zo, dat is dus echt maat n?t vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets