Help: doorgezakte hoedenplank

Lees meer
31-03-2018 12:19 #634834 door Roderik Schaar
Help: doorgezakte hoedenplank is gemaakt door Roderik Schaar
Beste allemaal,

Mijn 340 (metallic-rood met pluche beige interieur) heeft een doorgezakte hoedenplank; vooral één van de "vleugels" die aan de zijkant in de "steungleuven" schuiven. Het karton is een beetje gescheurd maar niet volledig. Ik had gehoopt de plank te ondersteunen met een strip metaal of hout, maar geloof niet dat dat veel gaat worden.

Iemand een idee of het karton nog terug te werken is naar de oorspronkelijke stand (met stoom o.i.d.??) of misschien nog een beige hoedenplank over??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2018 18:12 #974678 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Help: doorgezakte hoedenplank
Misschien met harst of polyesterachtig spul. Zoals ook op kano's. Het moet wel glad en niet scherp zijn , anders beschadig je de gleuven. Kan me ook voorstellen dat er iets van stevige houtreparatiehars is. Maar of dit helpt????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-03-2018 19:23 #974680 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help: doorgezakte hoedenplank
Ik zou inderdaad proberen het hout een beetje open te splijten, heel voorzichtig, en dan vol smeren met een soort kunsthars/lijm, en dan de rand goed klem in de bankschroef zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-04-2018 15:05 #974683 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help: doorgezakte hoedenplank
Ik heb reparaties gezien met een stuk aluminium plaat aan elke kant, maar of het daar mooi van wordt... Je blijft het altijd zien...
Eventueel heb ik wel een grijze hoedenplank over als je wilt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2018 16:34 #974686 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Help: doorgezakte hoedenplank
Volgens mij zoekt hij beige

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2018 18:03 #974687 door Roderik Schaar
Beantwoord door Roderik Schaar in topic Help: doorgezakte hoedenplank
Beste allemaal, dank voor jullie reacties! Ik ga eens kijken of ik het karton ergens mee kan vullen/verstevigen. Dank ook voor het aanbod van de grijze plank, ik zoek inderdaad een beige maar waar niet is... Iemand enig idee of beige planken nog een beetje te vinden zijn??

Dus: andere tips nog steeds welkom, een beige hoedenplank ook!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-04-2018 18:20 #974688 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help: doorgezakte hoedenplank

Zebo010;249474 schreef : Iemand enig idee of beige planken nog een beetje te vinden zijn??


Als je geluk hebt kom je nog wel eens wat tegen wanneer er een auto gesloopt wordt of zo. Een tip: plaats een ''gezocht''-advertentie in onze advertentierubriek.
Het probleem is dat je helaas zeker niet de enige bent met een doorgezakte hoedenplank. Meestal zijn de punten kapot waar de hoedenplank in de plastic zijpanelen geschoven zit. Dit kan verschillende oorzaken hebben; lomp er in geschoven, iets zwaars opgezet, vocht/lekkage in de auto,... Het karton-achtige geperste spul waar de hoedenplank van gemaakt is is eigenlijk gewoon niet stevig genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2018 18:37 #974689 door Roderik Schaar
Beantwoord door Roderik Schaar in topic Help: doorgezakte hoedenplank

General Custom;249475 schreef : Meestal zijn de punten kapot waar de hoedenplank in de plastic zijpanelen geschoven zit. Dit kan verschillende oorzaken hebben; lomp er in geschoven, iets zwaars opgezet, vocht/lekkage in de auto,... Het karton-achtige geperste spul waar de hoedenplank van gemaakt is is eigenlijk gewoon niet stevig genoeg.


Klopt helemaal. De mijne heeft 16 jaar stilgestaan, in een verwarmde garage, dus vocht en gewicht lijkt me niet waarschijnlijk, eerder gewoon van slappigheid doorgezakt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-04-2018 19:25 #974691 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help: doorgezakte hoedenplank

Zebo010;249476 schreef : Klopt helemaal. De mijne heeft 16 jaar stilgestaan, in een verwarmde garage, dus vocht en gewicht lijkt me niet waarschijnlijk, eerder gewoon van slappigheid doorgezakt...


Waarschijnlijk stiekem toch een beetje vocht. Een auto die lang stilstaat verzamelt ook veel vocht in het interieur wat condenseert tegen de ramen als het warm wordt en weer naar beneden komt als het kouder wordt.
Enkel van slappigheid doorgezakt kan eigenlijk niet, dan zou er anno nu (bijna) geen enkele hoedenplank meer heel zijn tenzij new old stock. Gelukkig is dat ook weer niet het geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2018 19:46 #974692 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Help: doorgezakte hoedenplank
Een aluminium profiel er omheen vouwen en met popnagels vastzetten. Alternatief is een goede hoedenplank zoeken en met textielverf in de juiste kleur schilderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets