× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannicks derde poging... Volvo 340

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-06-2018 19:59 #975880 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks derde poging... Volvo 340
De voorste steunen zijn niet los geweest. Met een inbussleutel (we hadden geen inbusdoppen en de Praxis hier had ze ook gewoon niet) hebben we ze allemaal losgemaakt en vastgezet. Alles was gangbaar gelukkig. Terugplaatsen was een heel gedoe. Vaak lag de motor echt net een centimeter onder de gaatjes in dat L-stuk waar de 3 inbusboutjes in zaten. Rubber is echter nét flexibel genoeg om in de gaatjes te krijgen.

De aandrijfas was zo makkelijk als wat. Zat er weer op zonder dat ik het door had, dus wat ik fout heb gedaan? Geen idee. De "spiezen" van de as waren deels metaalkleurig en deel vliegroestkleurig. Nergens kon ik iets vinden wat was afgesleten of er niet "normaal" uit zag. Aan de kant van de CVT zat ie er nog gewoon op, en ik kon 'm zonder al te veel kracht te zetten terugduwen over de as op het koppelingshuis.

Enige wat bleef was dat de koppeling HEEL erg laat opkomt en de knop op de CVT altijd ingedrukt blijft. Na een live helpdeskgesprek met Floris gaf hij me de tip om onder de rembekrachtiger aan de witte klep de stekkers en/of vacuumslang vanaf de EMVK af te koppelen/eraf te halen. Slim (Y)

MAAR WE RIJDEN!!!!! :) Zo nog eventjes wat foto's uploaden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2018 09:08 #975885 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks derde poging... Volvo 340
kijk even naar het draadje dat van de knop op de schakelpook komt onderaan zit waarschijlijk los of maakt sluiting ,
raakt op de duur los door bewegen van de pook

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2018 14:41 #975886 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks derde poging... Volvo 340
Oh ja, die foto's...


De steun, met op de achtergrond de losgelopen aandrijfas.


Oud versus nieuw



Oud versus nieuw. Hij hangt zeker een stukje hoger nu :-) Let ook op de verschillen in schroefdraad. De reproductie heeft een andere schroefdraad. Ik ben even vergeten waar deze op gebaseerd was. Helaas geen nieuwe moertjes erbij gekregen dus die moesten we nog een keertje extra halen.


Aandrijfas die er zo makkelijk op ging. Zit volgens mij wel goed dit?


Fotootje van bovenaf, zoek mij :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
01-07-2018 09:40 #976019 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Jannicks derde poging... Volvo 340
Mooi dat het zo makkelijk gaat allemaal!
Die baksteunen, zijn die niet van een DAF?
Passen wel natuurlijk, maar misschien verklaart dit de spoed/grofheid van het draad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-08-2019 15:59 #982868 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks derde poging... Volvo 340
Pfff... Sinds de vorige post is er nogal het een en ander gebeurd. Ik zal nog een keer de tijd nemen om alles uit te schrijven, maar in het kort komt het erop neer dat we met de Carbage run hebben meegedaan, en in Nederland, Duitsland, Polen, Slowakije en Hongarije meerdere malen onder de auto en in de motorruimte hebben doorgebracht, en uiteindelijk de Volvo in Gyor (Hongarije) hebben moeten achterlaten. Geen zorgen, de auto is al weer een jaartje thuis, maar moet eens een keer een nieuwe aandrijfas eronder gooien. En een nieuwe carburateur. En een nieuwe brandstofpomp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-09-2019 15:42 #983024 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks derde poging... Volvo 340
Ja wanneer nodig je me nou uit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets