× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannicks derde poging... Volvo 340

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-09-2017 17:11 #972185 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks derde poging... Volvo 340
Maakt het uit hoe je de twee poelies er terug op zet? Ik zag dat er loodjes aan de buitenkant van de schijven zaten, en voor er opeens heel veel onbalans in dat ding komt... Staan er merktekens op?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-09-2017 18:07 #972187 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks derde poging... Volvo 340

Jannick;246837 schreef : Maakt het uit hoe je de twee poelies er terug op zet? Ik zag dat er loodjes aan de buitenkant van de schijven zaten, en voor er opeens heel veel onbalans in dat ding komt... Staan er merktekens op?


Er staan geen merktekens op, de vario wordt gebalanceerd als complete unit, daar zitten de loodjes voor. Nu is het een kwestie van monteren en hopen dat de onbalans meevalt.

Anders kun je dat deel laten balanceren bij de Dafclub in het magazijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-09-2017 00:19 #972198 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks derde poging... Volvo 340

hengel;246839 schreef :
Anders kun je dat deel laten balanceren bij de Dafclub in het magazijn.

T.b.v. balanceren dient de secundaire uitgebouwd te worden? Is dat juist, of gebeurt het met secundaire aan de auto? Geen idee hoe dat balanceren in zijn werk gaat. Voelt iemand zich geroepen dat uit te leggen? Ik luister al.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-09-2017 12:00 #972202 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks derde poging... Volvo 340
balanceren gaat per tandwielkast. Dus compleet demonteren.

het heeft ook geen zin om te doen als:
- de keerringen versleten zijn
- er veel speling op het differentieel zit
- de lagers geluid maken


Gelukkig zijn de 340 variomatics minder gevoelig voor onbalans dan de vario's uit de DAF tijd. Betere interne constructie.

Nu is het een kwestie van monteren en hopen dat de onbalans meevalt

dat is ook mijn antwoord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-04-2018 17:58 #975016 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks derde poging... Volvo 340
Een jaar geleden is dus de moer van de rechterkant van de secundaire variomaat afgelopen. Nu probeer ik dat ding er weer op te krijgen, maar ik krijg met geen mogelijkheid de twee schijven weer goed op de as. Het lijkt alsof ie tegen het chassis bovenin aanklemt. Moet je het subframe met 1 boutje loshalen zodat er genoeg ruimte is? Of is er een andere oplossing?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-04-2018 21:31 #975030 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks derde poging... Volvo 340
Zodat je hem hierna kan verzieken voor de Carbagerun, jammer Jannick.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-04-2018 22:08 #975031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks derde poging... Volvo 340

VolvoDordt;249844 schreef : Zodat je hem hierna kan verzieken voor de Carbagerun, jammer Jannick.


Dat moet hij toch lekker zelf weten wat hij met zn auto doet?
Als je dat wil.voorkomen dat er volvo 300's mee rijden in de carbagerun oid moet je ze allemaal maar opkopen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2018 22:29 #975032 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Jannicks derde poging... Volvo 340

Jannick;249828 schreef : Een jaar geleden is dus de moer van de rechterkant van de secundaire variomaat afgelopen. Nu probeer ik dat ding er weer op te krijgen, maar ik krijg met geen mogelijkheid de twee schijven weer goed op de as. Het lijkt alsof ie tegen het chassis bovenin aanklemt. Moet je het subframe met 1 boutje loshalen zodat er genoeg ruimte is? Of is er een andere oplossing?


Lijmtang

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-04-2018 22:35 #975033 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks derde poging... Volvo 340
Is ie ook mee bezig Frankie, maar ja, ik ben die fase voorbij dat ik 3 auto's op mijn naam heb staan... Oh wacht, dat heb ik nu ook nog. :p

@Erik;

Het probleem is niet dat ik de riem er niet omheen krijg. De primaire schijven van de primaire vario zijn gespreid (ging niet echt makkelijk, maar de vacuumleidingen eraf hielpen wel). Het probleem zit 'm echt dat ik ze niet verderop de as op krijg. De bovenkant van de schijven komen tegen de onderkant van de auto aan. Of moet ik dáár meer kracht op zetten door middel van een lijmklem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2018 22:43 #975035 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Jannicks derde poging... Volvo 340
Sorry, ik dacht dat de moer er nog af was. In dat geval moet je de riem heel hard in de primair trekken en dan over de trommel van secondair werken. Als iemand anders ondertussen de primair kan draaien lukt het iets makkelijker. Ik kan het in mijn eentje, maar met sommige aftermarket riemen is het echt een krappe bedoeling. Er is voldoende ruimte om de riemen tussen secundair en primair te krijgen. Natuurlijk moet je de secundair ophangingsbouten wel lossen en de moer die de afstand bepaald tussen de primair en secundair terug draaien.
Als het echt niet lukt ga dan naar Harrie Arendsen oid. Die zullen het (nog) wel kunnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets