× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1983 360 GLS sedan

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-04-2013 11:47 #926915 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Die deuren die vastzitten heb ik ook wel eens gehad bij een auto die 10 jaar de deuren achter niet open gehad had. Gelukkig had iemand ooit speakers in het achterpaneel gezet waardoor ik gewoon de speaker eruit kon draaien, met mijn arm naar binnen en handmatig aan het stangetje trekken om het slot open te krijgen (op de tast).

Toen het deurpaneel er af, slotje goed gangbaar gemaakt en ingevet en het was weer als nieuw.

Leuke auto verder, ik denk dat Wouter een hartaanval krijgt van die foto's in de startpost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-04-2013 11:57 #926916 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan

Jos360;214837 schreef : Leuke auto verder, ik denk dat Wouter een hartaanval krijgt van die foto's in de startpost.


Poetswouter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-04-2013 12:20 #926917 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Poetswouter ja. Ik zou zo'n pijn-aan-de-ogen-witte 340 niet naast deze durven parkeren in de eerstgetoonde staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 14:44 #926926 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1983 360 GLS sedan

volvofiel;214834 schreef : Ja dat weet ik Erik, maar de deur gaat niet meer open. Zowel van binnenuit als van buitenaf geprobeerd, maar het mechanisme zit gewoon vast.
Het is ook zeker 10 jaar geleden dat die dingen voor het laatst open zijn geweest.

Met vocht in de auto valt het alleszins mee! De deuren zaten natuurlijk goed dichtgeschimmeld, maar de bekende rimpeltjes achter de bekleding van de deurpanelen zijn bij deze auto geheel afwezig.

Voorlopig is het nog even wachten op de revisieset voor de carburateur. Die is besteld en hopelijk eind van de week binnen, zodat ik van het weekend verder kan.
Vandaag heb ik nog een dagje vrij, het is mooi weer dus ik ga zo eens poetsen. Daar heb ik een hekel aan, maar ik denk dat ik eer van mijn werk krijg. De lak is nu nog vrij dof en er zit algenaanslag op.

@ Steven: die linker foto is met flits, de rechter zonder.
De lak lijkt dus een stuk bleker, maar ik ben geen fotograaf en heb geen flauw idee welke instelling de camera moet hebben voor een goede foto.

Het is echt beige metallic / champagne. Erg sjiek :D
Maar helaas op de foto's niet goed te zien. En zolang ik geen verstand van fotografie en/of camera's heb, zal daar niet veel aan veranderen :+


Ok, nu snap ik het. Je kan het deurpaneel er uit nemen als de deur dicht is. Achterbank er uit halen geeft meer ruimte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 14:57 #926928 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Zo, ik heb me helemaal een breuk gepoetst, maar nu is alle alg van de lak verwijderd. Vooral het dak en de motorkap hebben het zwaar te verduren gehad. Ik heb echt flink moeten polijsten (ik voel m'n schouders nu al) maar het resultaat mag er zijn!
Gelijk ook in de was gezet ter bescherming van de lak.

Waarom doe ik dit als eerste?
=> nu de auto geheel in de was staat, kan ik met een gerust hart gaan slijpen, lassen en spuiten. Alle stof, vuil en evt. nevel kun je dan weer eenvoudig wegpoetsen.

Helaas begon het wel net te regenen, de auto staat weliswaar onder de carport maar de motorkap en beide voorschermen zijn door de wind toch nat geworden en dan kun je niet meer poetsen helaas...
dat komt dus later nog eens.

Eerst maar eens wat foto's!
















Onderstaande foto's heb ik met flits genomen. Kun je de kleur goed zien.






Vanavond gaat de auto de schuur in. Dan kan ik eerst de motorkap en beide voorschermen nog polijsten en in de was zetten, de boutjes van het koppelstuk vervangen, de voorpijp vervangen en de carburateur reviseren.
Zodra dat allemaal is gebeurd gaat hij nog ??n keer de schuur uit voor een proefritje (even warm rijden) en daarna zal het lasapparaat tevoorschijn komen.

Ik hoop komend weekend te kunnen proefrijden of anders die week erna. In ieder geval wil ik het weekend van 27-28 april echt beginnen met de roest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 15:14 #926930 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Krijg nu wat zeg, heb dit hele topic nog niet gezien...:o

Leuk project Joost!, iets met bloed en kruipen ;)

Leuke kleur, die kom je niet vaak tegen en inderdaad nog een in heel goede staat zijnde interieur zo te zien aan de foto's.

Jij en jouw vader kunnen weer de handen uit de mouwen steken, gelukkig hebben jullie al wat ervaringen met lassen en plaatwerken.

Ook de techniek gaat vast wel lukken met wat hulp hier en daar, ik ben helaas even kwijt hoe het nu precies zit met jouw wagenpark, en zit je nu qua studie in wat rustiger vaarwater nu je deze 360 hebt gekocht?

@Jos, hartaanval.....bespaar me alsjeblieft zeg, dat zal hopelijk niet gaan gebeuren, nee ik heb al 'ergere' dingen voorbij zien komen hoor, op het Carclean forum bijvoorbeeld.

Dan is deze 360 nog betrekkelijk netjes, helemaal als het op het interieur aankomt.

En ja als puntje bij plaatje komt zijn de techniek en roestaanpak wel de belangrijkere zaken.

Veel plezier en succes met het opknappen/restaureren van deze in potentie nog heel knappe 360 Joost!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 15:30 #926932 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Dankje Wouter!

V.w.b. studie; de eerste helft van het collegejaar (t/m januari zeg maar) heb ik er wat extra vakken bijgedaan. Die heb ik allemaal gehaald, dus toen had ik ineens een "voorsprong" wat studiepunten betreft.
Afgelopen donderdag heb ik nog een tentamen gehad, als ik die gehaald heb, heb ik in principe nog maar 6 ECTS (= 1 vak) nodig om aan het benodigde aantal studiepunten te komen.
Ik ga komende periode desondanks 2 vakken doen, wederom van het CICAM , mocht ik ze allebei halen komt er gewoon eentje bij op het diploma als zgn. "extracurriculair vak".

Het CICAM houdt zich niet aan de normale studielast van 3x 2 uur college in de week per vak, wat inhoudt dat ik slechts 2x per week gedurende 2 uur in de collegebanken hoef te zitten :)
Met de zelfstudie erbij betekent dat 2 volle dagen in de week werk.

Dan ben ik nog bezig met de afstudeerscriptie, maar dat gaat allemaal netjes volgens planning (nu op de helft ongeveer).
Als het allemaal zo doorgaat hoop ik 1 juli af te studeren :yeah: (nou ja, de scriptie moet dan nog beoordeeld worden, maar ik weet 1 juli iig wel of ik slaag of niet)

Maar kort samengevat; ja, ik heb nog een dag of 2 ? 3 van de 7 die een week telt "over". Die kan ik mooi invullen met deze 360. Want stilzitten kan ik niet en computers/gamen e.d. is niets voor mij :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 15:55 #926934 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Duidelijk verhaal Joost, en ja inderdaad, als je tijd over hebt dan is met deze 360 bezig zijn wel een heel mooi tijdverdrijf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 19:32 #926955 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1983 360 GLS sedan
Potverdikke zeg wat een donders mooi ding met die rommel d'r af :p :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-04-2013 19:49 #926958 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Hij ziet er na het poetsen netjes uit Joost! Knap werk :worship:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets