× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1983 360 GLS sedan

Lees meer
14-04-2013 15:26 #926834 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1983 360 GLS sedan
Heb 'm in het echt gezien en hij is stukken beter dan op de foto's lijkt te zijn. De roest is lokaal gebleven en het interieur is prachtig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-04-2013 16:41 #926836 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Vervang ook alle benzine en filters, en kijk even via de bovenkant in de tank of daar ernstige dingen te zien zijn! na 8 jaar kan die benzine wel eens geen benzine meer zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2013 21:13 #926870 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Bedankt Floris :)

Vanochtend eerst een dynamo opgehaald bij Jack. Rond 15.00 uur zijn we weer verder gegaan met de 360.
Tegen etenstijd lag de nieuwe d-riem met spanrol erop (alles ging in 1x goed! Was echt een klusje van een uurtje of 2 totaal). Daarna nieuwe bougies, verdelerkap + bougiekabels gemonteerd (rotor was nog niet binnen).
Het viel me op dat de oude kabels en verdelerkap nog best goed waren!

Nou goed, nieuwe olie zat erin, nieuwe ontsteking + d-riem, dus nieuwe accu erop gezet en kggg... ruitenwissers aan (sleutels zaten er nog in + auto stond nog op contact i.v.m. stuurslot). Gauw minpool er weer af, sleutels eruit, accupool er weer op en weer kggggg! Ik schrok me echt rot.
Een hele poos aan het zoeken geweest en wat bleek het te zijn... de radio stond nog hard aan en die gaf dus een enorme ruis toen er de accupool erop ging! Haha :D

Radio uitgezet, accupool erop, benzineleiding losgehaald en starten maar. Na een poosje kwam er benzine uit, keurig in de kleur die het moet zijn :)
Ondertussen was er ook oliedruk, dus benzineleiding aangesloten, choke uit, starten... en lopen!
Als een tractor en de voorpijp is lek => veel kabaal, maar hij liep! Op 4 cilinders zelfs.

Toen bleek dat de benzine uit de carburateur spoot! Gauw de motor afgezet. Ik denk dat de vlotter vastzit.
Morgen ga ik een revisieset voor de carburateur halen. Die ga ik eens helemaal uit elkaar halen.

Vanavond na het eten de auto afgespoten en met een spons de ergste zooi eraf gehaald. Op het dak en de kofferdeksel zit een algachtige aanslag, dus morgen ga ik de auto eens helemaal polijsten. Eens zien dat we de lak weer op hoogglans krijgen!

Het portier linksachter is helaas behoorlijk slecht. Op de achterklep is bij de rand, rondom het embleem de blanke lak wat afgebladderd.
Verder, heren... is de auto gewoon compleet onbeschadigd!! Geen steenslag, geen krassen, NIETS!
Alleen een klein putje in de motorkap. Verder helemaal strak. Zelfs de bumpers hebben geen krasje!

Foto's:

vlak voor het starten










De twee boers naast elkaar. De kleur is echt bijna hetzelfde!




Zoals op bovenstaande foto te zien, is de lak nog wel wat dof. Met name kofferklep en dak. Ik hoop dat ik dit met flink polijstwerk nog kan ophalen. Het vermoeden is van wel :)

To do:

- Polijsten
- Carburateur reviseren
- Boutjes koppelstuk vervangen
- Achterportieren open zien te krijgen
- Alle scharnieren + draaiende delen goed doorsmeren
- Voorpijp vervangen
- Proefrit!
- ... en dan de schuur in voor het laswerk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2013 21:22 #926872 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1983 360 GLS sedan
WOW! gaan de achterportieren wel van binnen open?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-04-2013 21:35 #926875 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Mooi hoor Joost! Ik heb eventueel nog een GLS typeplaatje voor je.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2013 21:42 #926876 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan

powerflux;214791 schreef : WOW! gaan de achterportieren wel van binnen open?


Ja hij is best opgeknapt!

Van binnen gaan ze ook niet open. De klink is wel de bewegen, maar het ontgrendelmechanisme zit helemaal vast.

Ik zal dus de rugleuning van de achterbank moeten demonteren, zodat ik de deurpanelen van binnenuit eraf kan halen.
Dan kan ik ook van binnenuit het mechanisme goed schoonmaken en invetten, zodat ze weer open gaan.

De ruiten gaan nog soepel naar beneden :)

@ J-L: zal ik onthouden! Maar dat bewaar ik wel tot het laatst :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-04-2013 22:03 #926883 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Huh, wat voor n kleur heeft die auto nou? Whaha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2013 22:10 #926885 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1983 360 GLS sedan
Lijkt wel een nieuwe. Mooie vondst en mooi project.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2013 22:12 #926888 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1983 360 GLS sedan

volvofiel;214795 schreef : Ja hij is best opgeknapt!

Van binnen gaan ze ook niet open. De klink is wel de bewegen, maar het ontgrendelmechanisme zit helemaal vast.

Ik zal dus de rugleuning van de achterbank moeten demonteren, zodat ik de deurpanelen van binnenuit eraf kan halen.
Dan kan ik ook van binnenuit het mechanisme goed schoonmaken en invetten, zodat ze weer open gaan.

De ruiten gaan nog soepel naar beneden :)

@ J-L: zal ik onthouden! Maar dat bewaar ik wel tot het laatst :D


Zit ie op het kinderslot. Pinnetje boven "deursluiter" (geen idee hoe zo'n blokje officieel heet).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 11:15 #926912 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Ja dat weet ik Erik, maar de deur gaat niet meer open. Zowel van binnenuit als van buitenaf geprobeerd, maar het mechanisme zit gewoon vast.
Het is ook zeker 10 jaar geleden dat die dingen voor het laatst open zijn geweest.

Met vocht in de auto valt het alleszins mee! De deuren zaten natuurlijk goed dichtgeschimmeld, maar de bekende rimpeltjes achter de bekleding van de deurpanelen zijn bij deze auto geheel afwezig.

Voorlopig is het nog even wachten op de revisieset voor de carburateur. Die is besteld en hopelijk eind van de week binnen, zodat ik van het weekend verder kan.
Vandaag heb ik nog een dagje vrij, het is mooi weer dus ik ga zo eens poetsen. Daar heb ik een hekel aan, maar ik denk dat ik eer van mijn werk krijg. De lak is nu nog vrij dof en er zit algenaanslag op.

@ Steven: die linker foto is met flits, de rechter zonder.
De lak lijkt dus een stuk bleker, maar ik ben geen fotograaf en heb geen flauw idee welke instelling de camera moet hebben voor een goede foto.

Het is echt beige metallic / champagne. Erg sjiek :D
Maar helaas op de foto's niet goed te zien. En zolang ik geen verstand van fotografie en/of camera's heb, zal daar niet veel aan veranderen :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets