- Berichten: 4
1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
Beetje achtergrond: de eerste eigenaar was een tandarts (naam bekend). Na een paar jaar verkocht aan een man die dacht dat bij 80k km de d-riem vervangen moest worden. In 2003, bij kmstand 67.000, brak de riem (dus na 20 jaar!!!) => alle kleppen krom. Ja, dat kan dus bij een B19A!
Wagen ingeruild, garagehouder zag er een leuk project in en heeft er een gereviseerde kop op gezet. Compleet met nieuwe kleppen e.d.
Daarna is de auto buiten gezet en is daar nooit meer weggegaan. Tot vandaag, zo'n 8 jaar later. De auto heeft er niet zo gek veel van geleden. Er zijn 3 slechte plekken: dorpel linksvoor en de beide wielkasten aan de voorzijde, bij de veerpoottorens. Dat is echt behoorlijk roestig.
Voor de rest is de auto erg vuil. Maar het interieur, dat is gewoon als nieuw!
Foto's;
linksachter bij de dorpel
Maar heren, de bodem is hard! Bladveerophanging is gewoon perfect!
Rondom de nummerplaat een paar gaten
Rechtsachter
Niet schrikken. Rechtsvoor
Linksvoor
Heb gelijk het kleppendeksel gelicht. Ziet er prima uit, zo'n gereviseerde kop!
Goeie bandjes eronder, met Pollux velgen
Nou, het was een druk dagje. We hadden een lekke band met de aanhanger. Vervolgens moesten er andere banden onder de 360, want dit was geen doen. De voorbanden waren echt gatenkaas. Maarja, krik een auto maar eens op met 2 lekke voorbanden... met veel kunst en vliegwerk is het gelukt.
Ik heb de motor nog niet gestart. Heb al wel vast de olie ververst, morgen de ontsteking vernieuwen. Heb ook vast alles rondom de d-riem losgehaald, die gaan we morgen ook vervangen.
Verder ontbreekt de dynamo. Jack gaat morgen kijken of hij er eentje heeft, zou mooi zijn want dan kan die er gelijk op.
Dan nog de boutjes van het koppelstuk vernieuwen, en dan maar starten! Eens zien of er nog leven in zit
Ohja, boekjes en dubbele sleutelset zijn erbij. Met dank aan mijn broer Stefan en m'n pa voor de hulp vandaag.
Ik ga weer wat leuks van deze auto maken! Hij is van oktober 1983, een van de allereerste 360 sedans. Hij is het waard!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Verder is de voorbalk nog aardig in orde. Paravan is goed, kofferbakrand prima, geen gaten in de bodem. Kriksteun linksvoor zullen wel wat gaten in komen als ik ga prikken. Rechts valt echt reuze mee.
Er zit nieuwe remvloeistof in (godzijdank), in de kofferbak vond ik nog een flesje loodvervanger en een pre-GAIK kentekenplaat. Leuk!
Nou, wat gaat er gebeuren:
- Allereerst morgen verder met stage 0 tuning
- Dan starten (als ik een dynamo heb!), kijken of hij het nog doet. Ik heb vanavond vast ATF-olie op de zuigers gedaan.
- Stukje rijden
- Als dat een beetje bevalt, gaat de auto de schuur in en wordt het lasapparaat tevoorschijn gehaald.
Slechte plekken die voor apk gedaan moeten worden:
- Wielkasten lv en rv, bij de veerpoottorens
- Dorpel en kriksteun linksvoor
Dan nog hier en daar wat roestplekjes:
- Rondom nummerplaat
- Achterstuk dorpels links en rechts
- Portier linksachter is slecht. Misschien dat ik het ga repareren, maar dat is van later zorg. Andere portieren zijn prima!
Verder is de auto echt goed: schakelt erg strak, dealer onderhouden. En dan die kleur..!
Maar eerst dus de apk, dan gebuik ik de zomervakantie om de andere plekken te herstellen en rond te toeren, om de kinderziektes eruit te halen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Heel veel succes :y:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Had je moeder denk ik ook wel leuker gevonden :+
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wordt dit nu een volledige restauratie?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Hij moet weer rijdbaar worden. Het laswerk dat er aan zit zit ?f op een onopvallende plek, ?f op de dorpels dus dat kun je eenvoudig bijspuiten met een busje lak zonder dat je dat ziet. Alleen bij het portier wordt dat wat lastiger.
Ik was niet van plan om hem compleet over te laten spuiten. Misschien in de toekomst, maar eerst de roest weg en de weg weer op.
Verder staat 'ie toch altijd in de garage... dus verdere aftakeling zal zo'n vaart niet lopen.
Straks eerst een dynamo ophalen bij Jack, en dan vanmiddag weer verder met de stage 0. Hopelijk eind van de dag starten!
Bedankt voor de complimenten tot zover! Steekt me een beetje een hart onder de riem
Edit: ohja, mysterie opgelost: hier zit een L-nokkenas in. Zodra ik de kans heb het kleppendeksel van mijn 345 te lichten, zal ik spieken wat voor asje daar in ligt! Ik dacht een A, maar dat weet ik niet (meer) zeker.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Offline
- Nieuw lid
Ziet er goed uit en geeft inderdaad de kans om het nieuwe lasapparaat goed te gaan testen.
Hopelijk wordt die net zo mooi als je 345!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.