- Berichten: 18
Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Slangetje zat oorspronkelijk aan de achterkant / zijkant (richting trekhaak) van de benzine tank geklemt maar die klemmetjes zijn doorgeroest.
Weet iemand waar dit slangetje voor dient?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
De onderkant van de bestuurders deur vertoon wat kleine roestbobbels dus word ook aangepakt. Andere deur is helemaal gaaf.
Deze ochtend dus de bumpers eraf gehaald + de spatlappen.
Dit doe ik allemaal bij een autoschadeherstelbedrijf waar ik elke zaterdag ochtend aan m'n auto mag klussen. Heb daar in het verleden al vaak stage gelopen dus ze kennen me inmiddels
Bij het las en slijpwerk krijg ik hulp van een werknemer aangezien ik hier niet veel ervaring in heb en het allemaal zichtwerk is wil ik het perfect hebben.
Nog even verder onder de auto gekeken en de kriksteunen zijn helemaal hard. Hier en daar wat afgebladderd tectyl. De voorbalk begint wat roest aan de onderkant te tonen dus word ook aangepakt. Verder bij de kokerbalken totaal geen roest te bekennen. Scheelt alweer een hele hoop.
Verder gaat de spoiler eraf en worden de gaten dichtgelast. Aangezien ik de auto helemaal origineel wil hebben. De GLT velgen laat ik eronder zitten aangezien dit heel erg goed staat onder deze uitvoering en ik heb er al heel wat volvo accesoires in zitten
Uiteindelijk kost het me alleen het spuitwerk.
Kon helaas geen foto maken hoe hij er nu bijstond, mobiel was leeg.
Maar de foto's volgen nog...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Helaas ging dat niet door omdat ze een ding over het hoofd hebben gezien, en dat was omdat ik dan niet mee verzekerd zou zijn. Hij heeft daar inderdaad een punt.
Toen we de auto op de brug eens goed bekeken om welke rotte plekken het ging (onderkant voor spatborden, wielranden achter, kriksteun linksvoor) bleken die plekken aardig diep te zitten en uiteindelijk vielen de brokstukken eruit.
Er is dus nog een hoop laswerk te doen. Nou hebben ze mij beloofd dat de auto weer helemaal tip top in orde zou worden. En aangezien ik een hoop plaatwerk heb verzameld gaan hun ermee aan de slag.
Aan de andere kant een opluchting, want nou weet ik zeker dat het vakkundig gedaan wordt.
Ik zal af en toe dan eens langsgaan om foto's te maken van de vorderingen.
De volgende punten worden behandeld:
-Beide wielranden achter
-Onderkant voorspatborden
-kriksteun linksvoor
-spoiler gaat eraf en gaten worden dichtgelast
-voorbalk wordt gestraald en opnieuw in de tectyl gezet, deze begint al wat plekjes te tonen.
-deuk in het rechter portier
-onderkant linker deur aanpakken, is nog niet rot maar gaat wel die richting op dus moeten we daar niet langer mee wachten.
Als dat allemaal gedaan is, is ie weer als nieuw
Dus zodra ze aan de slag gaan (ongeveer over een week, misschien 2) volgen er foto's van de vorderingen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.