× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85

Lees meer
29-08-2012 08:43 #914783 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Verder na het te strak aandraaien van de moeren van het luchtfilterhuis was het maar eens nodig om een helicoil set aan te schaffen :(



Eerst gaten uitgeboord, vervolgens tappen:


Daarna helicoil er in draaien:



Bouten er in en luchtfilterhuis er weer op ;)



Dat was weer een leermomentje :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-09-2012 15:42 #914952 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Toffe kar! Ik zie nu pas voor het eerst dit showroomtopic, erg leuk die boordcomputer en zo'n groen interieur.
Als je de auto in originele staat gaat terugbrengen ben ik wel ge?nteresseerd in jouw spoiler. Ik heb een spoiler liggen voor jouw modeljaar maar daar zijn de schroeven van doorgeroest. Het lijkt erop dat jij gereedschap hebt waarmee je dat kan repareren en dan kunnen we ruilen als je dat wilt.
Ik ga een nieuw model achterklep monteren in de toekomst en zoek daar nog het nieuwe model spoiler voor, vandaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2012 20:26 #915350 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85

Maurits Cassee;204924 schreef : Toffe kar! Ik zie nu pas voor het eerst dit showroomtopic, erg leuk die boordcomputer en zo'n groen interieur.
Als je de auto in originele staat gaat terugbrengen ben ik wel ge?nteresseerd in jouw spoiler. Ik heb een spoiler liggen voor jouw modeljaar maar daar zijn de schroeven van doorgeroest. Het lijkt erop dat jij gereedschap hebt waarmee je dat kan repareren en dan kunnen we ruilen als je dat wilt.
Ik ga een nieuw model achterklep monteren in de toekomst en zoek daar nog het nieuwe model spoiler voor, vandaar.


Die spoiler is voor latere zorg, en als hij er af gaat dan ben je die eerste die het te horen krijgt mits je dan nog niet bent voorzien ;) maar dat hij er af gaat is zeker.
Dan moet ik ook naar een andere kleb kijken of misschien dat ik de gaten kan dichtlassen.

verder komen er binnekort weer handbediende ramen in. Om twee redenen: 1. omdat dat origineel is en 2. omdat toen het bestuurders raam helemaal openstond weer eens niet meer dicht wilde. Dit is al vaker gebeurt en de motor maakt een hoop herrie als het raam open en dicht gaat. Dus dat werd ik een beetje zat. Waarschijnlijk versleten koolborstels op de motor zelf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2013 17:07 #926773 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Wordt wel weer eens tijd voor een kleine update:

Vandaag na bijna ??n jaar m'n 340 uit de stalling gehaald. Aangezien ik nu m'n rijbewijs heb ga ik hem ook vaker gebruiken en gaat hij niet meer de stalling in.

Aankomende maandag is het APK dag, en als dat achter de rug is gaan er handbediende ramen in.

Ook ga ik hem helemaal in orde maken voor het autoschade bedrijf waar ik de o.a. nieuwe wielranden in laat lassen plus de onderkant van de voor spatborden. Ook mijn voorbalk begint wat plekjes te tonen dus die gaat opnieuw in de tectiel (zit nu iets van muurverf op, zeer grof).

Dus de spoiler gaat er ook meteen vanaf en de gaten worden dichtgelast, enz.....

Heb ook het originele 340 DL embleem gevonden (oud lettertype) waar nog enigzins glans op zit, maar vroeg me af of je dit misschien opnieuw van een chroom laagje kan voorzien :S

De GLT velgen laat ik er nog even onder zitten. Als het winter wordt of m'n banden op zijn gaan er stalen velgen onder (want dat is immers origineel :+)


Verder heb ik nog een "hondenrek" op de kop getikt, vond ik weer een mooi accessoire voor m'n 340, deze vertoond wat vliegroest dus denk dat ik hem zelf helemaal opnieuw zwart spuit. Nog niet gekeken hoe je dat ding vast zet (heb er wel al het bevestiging materiaal bij, zelfs de originele schroefjes :)) maar dat komt allemaal na de APK.



Wat nog op mijn to - do lijst staat:

- Originele dak antenne bemachigen (die er nu op zit lekt en vind ik lelijk)

- nieuwe of goed uitziende plastic delen voor in de bagage ruimte (de delen waar je extra speakers in kunt zetten) maar dan zonder uitgezaagde gaten voor speakers.

- Een harde vloer plank / mat voor in de bagage ruimte (nu zit er een dunne mat over het metaal en het is heel erg ongelijk, ik mis het harde deel voor onder de mat)


En heb overgens nog een vraagje: nu staat mijn auto in de straat en dus buiten. Nou vroeg ik me af hoe gevoellig die 300's zijn voor roest, er staat verderop wel een Volvo 244 en een Kever altijd buiten maar zie die niet echt roesten, (die 244 vertoond overgens wel wat kleine plekjes) hoe zit dat met 300's :S ik neem aan dat er meerdere zijn die hun 300 buiten hebben staan.....




Gr. Steven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-04-2013 17:36 #926777 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Gaat best hard als ie buiten staat. Vergelijk de beginnende roestplekjes maar eens voor en na de winter. Je schrikt je rot. Liever binnen, maar ja, dat is niet voor iedereen een optie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-04-2013 17:53 #926783 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Tectyleren. Dat scheelt de helft, of nog meer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-04-2013 17:56 #926786 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Simpel: goed schoon maken en schoon houden. Roesten doen ze toch wel, maar daarmee hou je veel ellende tegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2013 19:20 #926793 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Wat misschien nog meer ellende bespaart is een auto hoes aanschaffen voor buiten ? Voor de regen misschien wel handig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2013 19:21 #926794 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
een hoes zorgt gegarandeerd voor vocht en vastzittend condens.

niet door de pekel, dat is het beste als je geen binnenplek of carport hebt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2013 19:27 #926795 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
De winter is net achter de rug, dus voor aankomende winter zit ik te denken voor een "pekel bakkie" en dat hoeft niet per se een 300 te zijn. :f dat zie ik tegen die tijd wel.

Maar geen hoes dus.:nono:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets