- Berichten: 4
Anjo's 1980 343 DL
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
AvdAkker;125729 schreef : als je een b14 guru was had je dat op de eerste foto al kunnen zien:D
Ik zat al te zoeken naar dat koelwatergat, maar dit is dus heel geen B14.1 kop?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
AvdAkker;125538 schreef : zo net even wat info door zitten neuzen en 't enige verschil in maten etc tussen een .1E kop en een .4E kop is de compressieverhouding, 9,5 voor de .1E vs 9,25 voor de .4E, een erg klein verschil dus:) betekend dus dat ik de .4E kop ga monteren met de geharde klepzittingen zodat het torretje lekker op 95 ongelood kan lopen:D nu nog even kijken wanneer ik daar aan kan beginnen...
ghehehe;)
@ joost, idd dat was tot en met de b14.2, eigenlijk alle modellen met het oud type koelsysteem. het plaatje achterop de kop is blind en dat verraad dat ie op een b14.4e hoort; bij de vroegere modellen zat hier een voorziening voor de kvs temp zender
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Offline
- Moderator
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
AvdAkker;125735 schreef : ghehehe;)
@ joost, idd dat was tot en met de b14.2, eigenlijk alle modellen met het oud type koelsysteem. het plaatje achterop de kop is blind en dat verraad dat ie op een b14.4e hoort; bij de vroegere modellen zat hier een voorziening voor de kvs temp zender
B14.2 niet, mijn wagentje had die slang al niet meer (B14.2E).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
i29.photobucket.com/albums/c255/Volvofiel/DSCN1888_2.jpg
linksboven naast die rode draad
eigenlijk uit topic: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3550 waar je zelfs nog een fototje gemaakt hebt van de motorcode:D, foto boven die van 't motornummer in dat topic kun je die aansluiting ook zien trouwens.
aan 't uitlaat spruitstuk kun je zowieso al zien dat dat een b14.2e is en geen .1 of .0, dit heeft al iets meer de vorm zoals de uiteindelijke b14.4 spruitstukken werden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Zit ik maar te zoeken naar goede foto's van die slang terwijl ik er zelf legio heb :woei:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
of: andere aansluiting op de voet van de carb dan bij een 14.1.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
dit is trouwens wel een eenvoudig slangetje die opzich best makkelijk uit normale rechte slang te maken is (ook zonder extra 90gr bocht)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- draadeinden zijn een stuk langer dan bij de oude spruiten
- geen waternippel
- aan de andere kant (bij de bougies) is het ook aan de vorm van het gietwerk duidelijk te zien.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.